Som nevnt så var jeg på service av GS`n på onsdag.
Storservice med "Recall" på kardangen, så ble en litt lang dag på MC-Huset Nydal fra kl.10 til ca. kl.16.
Men gikk helt fint, for ble trivlige samtaler med både Intruder og andre hyggelige mc-folk i kaffekroken, litt prat med de som jobber der, og en liten prøvetur på GSA 1250.
Litt atig å sammenligne 22mod. GSA og min egen GS. Og hva ble dommen ?
Tja.. Merker jo at GSA er litt tyngre når man skal flytte litt på den, men når hjula ruller er den meget lettkjørt og svingvillig.
Ja trur faktisk at den er litt mere svingvillig/"flickable" en min GS
Dette har sikkert noe å gjøre med litt annen gaffelvinkel/"rake" på GSA, samt muligens litt anderledes balanse grunnet større bensintank (var vel ca 3/4 full ved test). Kan nok være positivt dette ved enkelte anledninger, men tror nok jeg foretrekker vanlig GS sin litt mere stabile oppførsel i sving, spesielt ved litt hardgassing
Ble bare asfalt med GSA, og satte den i Dynamic Pro mode som jeg bruker min egen i. Og jeg syntes faktisk min GS har litt kvikkere gassrespons og generelt virker litt "kvassere". Noe kan jo ha å gjøre med litt "råere" lyd i MIVV-potta mi, for lyd kan jo faktisk påvirke følelsen en god del.
Men er vel egentlig litt logisk også, så lenge GSA har en del kilo mer å drasse på (ca 12-15 kilo tipper jeg slik min GS er utstyrt). Og to motorer trenger jo heller ikke være helt like (GSA`n hadde forøvrig gått ca 750mil). Og så har vi utseende da.. GSA er DIGER.
Kommer ikke helt over hvor brei den er da man ser den bakfra og fra foran.. Ikke 100% min "cup of tea", så foretrekker nok GS her. Og klarer meg lenge med 20 liter bensin.
GSA er jo en liten tanke høyere enn vanlig GS med standard demping, og jeg satte setet i laveste posisjon som da blir ganske likt som min sykkel i høyeste posisjon som jeg bruker. Når det gjelder værbeskyttelse blir det sagt at GSA er bedre enn GS grunnet at den er breiere. Det er jeg neimen ikke sikker på om jeg er helt enig i faktisk.. For selv om GSA er breiere, så blir jo dette bare beskyttelse hovedsaklig for beina.. Og jeg har sjelden eller aldri noe problem med at jeg fryser noe særlig der. Fryser jeg så er det som regel på henda eller overkroppen, og der er syklene temmelig like egentlig.
På min sykkel sitter det for øyeblikket en vindskjerm som er bortimot lik standard GSA skjerm, og følte at vindpress/kulde på overkropp var bortimot likt.
Så totalt sett så er jeg nok da fortsatt en GS-mann (vanlig type GS)
Men kan jo ikke helt utelukke GSA ved evt. en senere anledning muligens
DIGER denna GSA`n ja
:
Full pakke med ventilsjekk, olje, nye plugger, luftfilter, smøring av splines +++ ble utført på 40K-servicen.
Fikk dem også til å legge på nytt bakdekk, Mitas E-07+ som vanlig
I tillegg var det "Recall" på kardang med montering av dreneringsventil og sjekk at aksling var innenfor "specs".
Og det var den faktisk IKKE
Men helt OK det, så lenge de hadde aksling på lager og nå har fått montert ny på snaue 40K
Spurte en mekanikker om hva som egentlig skulle til for at de monterte ny, og om hva som var feil med de som ble byttet.
Det blir montert en anordning som måler diverse på akslingen, og måleresultatene avgjør om aksling er godkjent eller ikke.
Når ikke godkjente akslinger ble byttet ut, så kunne de nesten aldri se noe feil med det blotte øye.. De gjorde bare som resultatene tilsa og aksling ble byttet hvis utenfor "specs".
Men jeg takker jo ikke nei til nye deler på garanti, så helt topp
Og ang. garanti : Er jaggu mere som skal byttes, for var visst en liten lekkasje på ESA-demperen foran også
Ikke noe jeg har sett/merket, men toppers med seriøse folk/firma som tar tak i slike ting
Tittet på det da jeg kom hjem i garasjen, og var så vidt litt olje på demper-stanga. Men ikke noe jeg selv hadde kommet til å oppdage på en god stund. Skulle egentlig få en ny time ganske snart, men byner jo å bli sent på sesong og litt tvilsomt vær/temperaturer nå utover, så ble enige om å ta det til våren. Så ingen tvil om at det er greit med kundevennlig firma og garanti som gjelder til juni 2025
GS er helt TOPP, og blir bare mer og mer glad i denne sykkelen. Ikke noe tema med noe annet nå.
Men å ha en slik avansert sykkel med sine "lyter" etter garantiutløp er jeg kanskje litt usikker på. Kan jo fort bli dyrt skjønner jeg..