Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by biker7 »

Dere husker vel dette utsagnet/alternativet her, folkens ? :lol:
biker7 wrote: ...ELLER kanskje jeg skulle beholde GS`n og kjøpe et eller annet litt sprekt og rimeligere så lenge, for litt "asfalt-kick" innimellom ??
Nøyaktig 1 uke gikk det fra Tracern forsvant ifra garasjen til det plutselig dukket opp noe annet der igjen :lol:
Så planen om å klare seg med GS og Dominator denne sesongen varte neimen ikke lenge ;-)

Med det samme Tracern var borte, følte jeg egentlig et lite savn.. :-k
For det er nok slik at jeg er litt "Ja takk, begge deler" når det gjelder grus og asfalt. Og så var det dette med det tidligere nevnte
"kicket" på asfalten da :twisted: Så tankene om noe små-sprekt for asfalten ble større og større, samtidig som Finn-surfing som
kjent kan være litt skummelt..

MC-merket Kawasaki er noe som ikke er helt ukjent for meg, da jeg har hatt både ZX6R, ZX9R og ZX12R i løpet av min mc-karriere.
Av disse så var det nok ZX9R (1999 mod.) som jeg likte aller best, med både lav vekt og bra med power. Den har også litt snillere
kjørestilling sammenlignet med konkurentene fra rundt år 2000. Og med 144 hester og 209 kg fulltanket (183 kg tørrvekt)
,så er den heller ingen sinke akkurat \:D/

Gammel kjærlighet ruster jo ikke, så da det dukket opp et tilsynelatende greit eksemplar ikke så langt unna, reiste jeg sist lørdag for å ta en kikk.
En 2002 modell med bare 47000km på telleren. Jeg så med det samme at dette ikke var en sykkel som var helt etter min standard når det gjelder "vask, puss og gnu" ;-) , men virket ellers i bra stand. Og nye dekk, nesten nye bremse-skiver/klosser, kjede/drev etc. var jo heller ikke så dumt.
Da jeg hoppet på Kawan for en prøvetur, så må jeg vel si at jeg ble litt skeptisk til den litt sammenkrøkete sittestillingen de første meterene :roll:
Byner jo å bli en stund siden sist på en slik sykkel.. Men etter en kilometer eller to, falt alt på plass igjen :D Og så morro ! \:D/

Vel hjemme igjen og etter litt tanke virksomhet, la jeg inn et bud. Og selger og jeg ble til slutt enige.
Selv om sykkelen trengte en GANSKE så omfattende vask/rens, så tror jeg allikevel at det var et bra kjøp til en god pris :D
Hadde 3-4 timer med avfetting, vask og smøring i går, og seansen fortsetter litt etterpå i dag. Så nå byner Kawan endelig å skinne litt igjen :D

Dette eksemplaret har ikke den mest vanlige farge-kombinasjonen på ZX9R, og jeg er vel ikke helt tilhenger av det "turkis-grønne" :o de har slengt på her.. Men jeg har en liten plan jeg sterkt vurderer, som da innebærer litt fiks med film/dekaler på disse farge-feltene.

Så SLIK blir garasje-beholdnigen ihvertfall denne sesongen :lol:
Kawan, med GS og Dominator i bakgrunnen på bildet :

Image20200527_202920 by biker7, on Flickr
Last edited by biker7 on 29 May 2020 08:28, edited 2 times in total.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by Bikeridr »

Gratulerer med nygammel tohjuling. :)
Ja, er ikke alltid lett å holde seg til "gode hensikter" alltid :lol:
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by inunf »

Gratulerer, tøff sykkel!
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by Spiritofwinter »

Gratulerer med nyinnkjøp, ikke bare du som liker Kawasaki [emoji6]
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by Tommas »

Tøff sak, gratulerer :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by hakhap »

Gratulerer.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by kvase »

en rev av mc gratulere
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by biker7 »

Takker for gratulasjoner, folkens :D

Og Ninja`n byner jammen å komme til sin rett igjen den altså, etter en god del garasjetid og diverse kjemiske midler 8)
Jeg begynner faktisk å bli rent så fornøyd :thumleft Og I dag kom det en sotet vindskjerm i posten som ble montert,
og venter fortsatt på litt "Bling"-småtteri som skal påmonteres nykjøpingen ;-)

Men nå i Pinse-helga skal den få stå urørt i garasjen, for i morra tar jeg GS,n en tur i retning Valdresflya, Lom, Sognefjellet etc. \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ja takk,begge deler/Alle gode ting er 3)

Post by intruder »

Strømmen på Intruderen forsvant her om dagen...hjælp... :roll:
Ringte MCservice Vang...eneinnehaver og altmuligmann Per Evensen hentet den på kvelden...en time å kjøre ialt.
en times jobbing tidlig på mårran pinselørdag... hadde fiksa en løs ledning.. O:)
Å mye koste dætta a Per ?

For faste snille kunder er det gratis før pinse !! :thumleft

...du kjørte jo og kjøpte en kebab til meg i Charlottenberg en gang du Endre !!

:thumleft :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by biker7 »

Møkka-vær med masse regn denne helga her, så syklene har stått i ro i garasjen..
Men ser ut til å bli bedre nå, så håper ihvertfall på en Kawa-tur snart :D
For har jo faktisk ikke kjørt den siden jeg hentet den for snart 2 uker siden :o

Men forrige helg ble det ihvertfall en fin pinse-tur med 2 overnattinger på Lom :)
"BMW-Bjørn" og jeg reiste fra Kirkenær på lørdag i flott sommervær. Først mot Dokka og Fagernes, før Valdresflya sto for tur.
Gradestokken sank betraktelig oppover mot flya, og lå på 6-7 grader oppå der. Men var knakandes flott og masse snø enda :D


Image20200530_152516 by biker7, on Flickr


Image20200530_152332 by biker7, on Flickr


Image20200530_152309 by biker7, on Flickr


Så gikk ferden videre til Lom, hvor vi innlosjerte oss på Nordal Turistsenter. Kvelden ble tilbrakt der med god mat og drikke.
Og det var et hellsikes liv i gata på Lom på kveldingen, med masse raggar-/råne-biler etc. av alle slag :D
Skulle egentlig vært "Flåklypa Grand Prix" der denne helga (avlyst pga. corona) Men trur vel nesten de fleste av de som hadde tenkt å delta, cruiset i gata der på lørdagskvelden allikevel :roll: :thumleft


Kveld ved Nordal Turistsenter :

Image20200530_224835 by biker7, on Flickr




På søndag ble det dagstur over Sognefjellet i flott vær :D
Og jammen fikk vi se "litt" snø denne dagen også ;-) Bra brøytekanter der de høyeste sikkert var 6-7 meter enda :shock:

Image20200531_111815 by biker7, on Flickr


Kjørte videre ned til Turtagrø :

Image20200531_120304 by biker7, on Flickr


"BMW-Bjørn" returnerte til Lom, mens jeg tok turen videre nedom Skjolden og til Luster før jeg returnerte over fjellet.


På kaia i Skjolden :

Image20200531_122542. by biker7, on Flickr


Og neimen om snøen hadde smeltet når jeg kjørte tilbake over fjellet igjen ;-) :

Image20200531_134831 by biker7, on Flickr

Image20200531_135758 by biker7, on Flickr

Image20200531_135908 by biker7, on Flickr



Mandag gikk turen hjemover i varmt sommervær.
Ja egentlig i varmeste laget på slutten etter min smak, for ble faktisk 28-29 grader på det varmeste :shock:
Men litt får man tåle, og vel hjemme ble konklusjonen en fin tur og ca 90 kjørte mil denne pinsen :thumleft
Last edited by biker7 on 08 Jun 2020 23:35, edited 1 time in total.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by freddy123 »

Fantastisk flotte bilder, minner meg på at jeg må revet løs tid i kalenderen til å komme meg ut på en tur[emoji41]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by JRO »

Kjempefine bilder biker7, og sikkert en kjempefin tur i nydelig vær. Husker jeg kjørte over Sognefjellet i 2018. Huskes som en av de bedre fjelloverganger jeg har kjørt. :D :thumleft \:D/
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by biker7 »

JRO wrote:Kjempefine bilder biker7, og sikkert en kjempefin tur i nydelig vær. Husker jeg kjørte over Sognefjellet i 2018. Huskes som en av de bedre fjelloverganger jeg har kjørt. :D :thumleft \:D/
freddy123 wrote:Fantastisk flotte bilder, minner meg på at jeg må revet løs tid i kalenderen til å komme meg ut på en tur[emoji41]
Takker så meget, gutter :D

Flott over Sognefjellet ja :thumleft
Og jeg har nok aldri kjørt mc med så mye snø rundt meg i mai/juni noen gang tidligere :D
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by Tommas »

Det var en skikkelig oppegående tur, med veldig bra bilder!
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Pinse-tur)

Post by intruder »

Da jeg var i Forsen på Porsangmoen var jeg med å bygge ei hengebru over Stabburselva..
Nå er den i ferd med å bli med elva på en dryg ferd mot Nordishavet...men den holdt i 48 år.
Sjøl farter jeg nå mest rundt her hjemme...i dag er det kjerkjegarden og å hente egg....
i mårrå blir det å kjøre turkompis Odd til sjukehuset i Elverum.... :thumleft

Smått om senn er det å håpe det blir noen turer i biker 7s fæler...
takk for turen !! :smt113
Post Reply