Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by biker7 »

Da jeg er så heldig å bo så nært Sveariket (3,5 mil til grensen), ble det en Tracer-tur til Østmark(5,5mil) for å handle litt etter jobb i dag. Ble jo selvfølgelig en liten omvei hjem, så da ble det til slutt en fin liten kveldstur på ca 17mil. :thumleft Da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle vaske sykkelen, da det er en stund siden sist. Gikk tålelig greit til jeg skulle tørke over den, men da var det slutt ! Fy faen hvor mye mygg det var :evil: Har nå endelig kommet meg innendørs igjen, men trur ikke jeg juger hvis jeg sier at jeg nå har 20-30 kløende myggstikk.. :shock: Jeg er jo da selvfølgelig så heldig at jeg får store, hovne hevelser av denne lille,stikkende jævelen. #-o Spesielt ille i starten av myggsessongen. Så hage-syssler og gjøremål i garasjen på kveldstid må nok begrenses til det nødvendige i den nærmeste framtid, til den lille JÆVELEN roer seg litt :twisted:

Bilde tatt utenfor butikken i Østmark/Sverige

Image
Last edited by biker7 on 24 Jun 2016 00:10, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by tshansen »

Å satan... den forbanna myggen kunne jeg helt fint klart meg uten. Samme med knotten! Jeg er faen meg som en magnet for de. Akkurat dette kvier jeg meg litt til når jeg skal nordover. For her er myggen på størrelse med twin åtter :-# :-#

Hvor langt utpå sommeren går det før driten roer seg??
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by Palma »

LordShaft wrote:Hvor langt utpå sommeren går det før driten roer seg??
Det pleier å hjelpe uti november :smt005 :smt038 :lol :smt043
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by biker7 »

Hadde en stopp midt i ødemarka mellom Karasjokk og Kautokeino i fjor på returen av Nordkapp-turen. DER var det mygg !! Og diger som spurv var den :shock: ;-) Enda hadde vi hørt at det var lite mygg oppi der i fjor liksom.. Så fort vi hadde fått av oss hjelmen, så var det bare å dampe sigg som en gal, med ansiktet best mulig pakket inn med hals-buffen. Var også et par biler innom rasteplassen den lille stunden vi orket være der, og de forsvant nesten så fort de hadde stoppet.. Aldri vært borti lignende med mygg :shock: Men dette var jo da midt på Finnmarks-vidda, og er nok ikke så ille alle steder oppi der da. :)

Veit ikke helt når det roer seg her hjemme jeg, men bruker å bli noe bedre litt lengre utpå sommeren.

Og slik så fronten på sykkelen min ut etter en tur over "vidda" \:D/

Image
Last edited by biker7 on 23 Jun 2016 22:50, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by tshansen »

Nei men i svarte faen da :shock: :shock: :shock: Det der er jo helt sjuk!!!

Det beste med høsten, insekt dør i bøttevis [-( [-( [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by Flanker »

LordShaft wrote:Å satan... den forbanna myggen kunne jeg helt fint klart meg uten. Samme med knotten! Jeg er faen meg som en magnet for de. Akkurat dette kvier jeg meg litt til når jeg skal nordover. For her er myggen på størrelse med twin åtter :-# :-#

Hvor langt utpå sommeren går det før driten roer seg??
Nordover er nå så... Mye mygg i indre deler av Finnmark. Men sørover igjennom nordlige Finland, ho ho! Gled deg til både monstermygg i stort antall og ikke minst svære svermer med klegg som aggressivt forfølger deg i hastigheter opp til 50km/t minst.

Jeg anbefaler heldekkende bekledning, og at du stopper innom sykehuset i Hammerfest for å få lagt inn næringssonde. Da slipper du å ta av deg noe, og kan spise/drikke uten å åpne visiret :lol
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by tshansen »

:shock: :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by Bikeridr »

Slapp av Lordy. Flanker bare skremmer deg. Eller som vi sier: "Hos oss e' mygga så stor at de' e' godt nårr ho sug", Evt likheten på ei blondine og ei Nord-Norsk mygg? Du må klappe til dem for at de skal slutte å suge. 8)

Forøvrig trodde jeg at jeg hadde opplevd Finnmarksmygga og bare flirte av de erfarne da de nevnte mygga i Kangerlussuaq (på Grønland). Her fikk jeg nok tygget i meg noen kameler ja (eller skal vi si mygg). Selv med en god og schwæær Filipinsk sigar hjalp ingenting. Mygga bare satte seg på sigaren og flira.. :shock:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Den forbannade MYGGEN !!)

Post by Tob »

Værste mygga jeg har opplevd var midt i malaria-jungelen på Madagascar. 40 grader ifølge kvikksølvet og en rimelig heavy luftfuktighet. Pengerullen i brystlomma kunne jeg vri etter spaserturen hvor vi var å kikket etter lemurer. Kunne ikke stå rolig et sekund før hele leggen var svart av mygg som beit umiddelbart. Helt sykt.

Og 95% (!!) DEET-flaska lå igjen 10 mil unna #-o
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nye dekk)

Post by biker7 »

Ble investert i nye dekk forann og bak til Tracern i dag. Bridgestone BT 023 for 3000,- ferdig pålagt hos min lokale mc-mekanikker. Bakdekket sitter nå på sykkeln klar til Tysklandstur til uka, mens framdekket lagres hos han til litt senere. Dekkene hadde nå gått 600mil, og bakdekket bynte å komme ned på slitemerkene. Kunne nok ha tynt det kanskje 100 mil++, men ikkeno å legge ut på langtur med. Framdekket går noen hundre mil til.
:D Ellers har jeg også "kjøpt"/opprettet ny forsikringavtale i dag. Syns jeg hadde grei pris på Tracern fra før (2700,- gjensidige), men fikk nå kasko for 2200,- hos Nemi. :thumleft Dominatorn med bare ansvar kom på 500,- (før 725,-) Sparer totalt 1250,- på alle mine forsikringer, itillegg gratis første egenandel. :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur sørover)

Post by biker7 »

I dag var jeg jaggu en tur i banken etter noen Euro, for på mandag drar Tracern (og jeg ;-) ) sørover, sammen med en 1200 GS inkl fører. :thumleft Tar først Kiel-ferja, før ferden går videre på Tirsdag. Planen er først å kjøre 25-30mil sørover på litt mindre veier og ta en overnatting. Så blir det trolig Villa Løwenhertz et par netter, før vi snirkler oss sør-østover mot Bayern. Ikke noe som deretter er helt spikret, men tar det litt på sparket. På veien hjem blir det muligens ferje fra Sassnitz til Trelleborg, og en natt eller to i Sverige. Regner med å være borte ca 13-14dager. Blir HELT ålreit med jobbfri, mc og godt øl (feks. slike som på bilde \:D/ ) og god mat en stund nå . 8) :D

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur sørover)

Post by tshansen »

Oi oi oi, nedover kontinentet å kose dere altså? Høres ikke feil ut i det hele tatt [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur sørover)

Post by biker7 »

Takker for det, LordShaft :D Dere må kose dere hele gjengen (noe dere HELT sikkert gjør) på Nordnorge-turen dere også ! Var jo på tur mye av ruta deres i fjor, så i år ble det sørover. Vi får satse på brukbart vær både nordover og sørover :thumleft

(På nordkapp i fjor)
Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie-tur sørover)

Post by biker7 »

Da trur jeg jammen pakkinga til turen stort sett er unnagjort alt, så nå gjenstår det bare en kjapp vask av sykkelen før avreise mandag :) Har prøvd å ikke ta med unødvendig mye klær etc denne gangen, men har helt sikkert med mer enn nok denne gangen også.

I toppboksen på 39 liter: Sandaler, div.ladere etc, 7 t-shirts, 8 truser, 8 par sokker, tynn genser, super-undertøy(bukse+trøye).

I Bagster tankveske: Fritids-sko, olabukse, shorts, tynn kjøre-genser, ekstra handsker(litt tykkere), toalettsaker, lite mikrofiber-håndkle, kamera,
ekstra hals-buff, caps, 2 feste-reimer, kopp, mobil-veske/holder(til å feste på styre), penn/papir, ekstra ørepropper, pass, litt valuta,
regntrekk til tankveska.

I tillegg sitter det ei lita Touratech-veske ved skiltholderen på Tracern inneholdende plugg-sett, wd40, kjedespray, førstehjelpsett, ekstra sommerhandsker, litt tørkepapir . Og under baksetet ligger det litt verktøy, leatherman, strips, el-tape, lerrets-tape, gul-vest.

Trur jeg skal overleve et par uker på tur med dette, men skulle det mangle noe så får jeg dra visa-kortet ;-) 8)

Image
Last edited by biker7 on 03 Jul 2016 14:00, edited 2 times in total.
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nye dekk)

Post by Tob »

biker7 wrote:Ble investert i nye dekk forann og bak til Tracern i dag. Bridgestone BT 023 for 3000,- ferdig pålagt hos min lokale mc-mekanikker.
Håper du blir mer fornøyd med dette dekket enn jeg var. Trappet fort som f** på busaen. Helt fint en sesong da :)
Post Reply