JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by Toven »

Grattis med ny bunad :thumleft
Luftsystem på hjelm var jo ganske fiffig, det funker bra for fit?
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Toven wrote:Grattis med ny bunad :thumleft
Luftsystem på hjelm var jo ganske fiffig, det funker bra for fit?
Opplever det som velfungerende ja, trengte ikke så mye luft for å få det mer enn tight nok for meg, men sikkert enda kjekkere for de som er smalere i trynefjøla :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by ashland »

Gratulerer med ny bunad av året :thumleft

EDZ'en min er jeg utrolig glad i :) Har hatt overdelen noen år, brukes flittig om vår og høsten
fun is not a straight line
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Her har det ikke skjedd mye :-# Vi kjører kveldsoppdatering, så får vi se om jeg får med alt :lol:

HPR gikk jo rett vest, men vi kjørte den helgen uansett. Marie fikk en velt, lett hjernerystelse og kondem på Suzukien. Alt vel med fører, selv om selvtilliten fikk seg en knekk. En kamerat hadde planlagt så dårlig at han måtte bytte framdekk når vi kom frem. Takk til forumonkel Olav som fikk ordnet med dekk =D> Du stiller pokker ta meg alltid opp :thumleft Hjemturen gikk uten Marie som fløy hjem, vi andre dro på oss en lett fartsbot uten prikker og kjente på at Hardanger får heller levere bedre neste gang :lol:

Jeg har hatt en lavfartsvelt pga grus på asfalt for 1,5 mnd siden. Taksten gjør at det ligger i grenseland for om de vurderer å bygge opp Streetfighteren, eller om jeg må se den gå i graven :cry: Har ikke lyst til å gi slipp, men hadde en liten tanke om å selge nå i August pga Sverige, så det hjelper egentlig lite å få den tilbake i November heller :? Hvorfor måtte dette skje nå? ](*,) Forøvrig gikk det bra med meg også, låner nå min mors gamle Suzuki GS1100G og lufter den når jeg har tid, noe det har vært lite av i sommer siden jeg jobbet i ferien og nå er det fullt kjør med sesong og for lite teknikere :roll: Men en GS er en GS, eller hva :lol:

Marie flyttet til Sundsvall i Sverige i Juni for å jobbe, og jeg skal det samme om ikke så alt for lenge. Der er håpet å få ordnet med sykler til våren, om vi ser at muligheten er der :D Kanskje vi kan fonne noe gøy innenfor greie priser også der? :twisted: Først må vi uansett ha et bur for vinterlig forflyttning.

Ellers er jeg jo fraskrevet HPR høstedition, med hensyn til både jobb og corona. Hardanger står forhåpnetligvis til neste gang :thumleft Lykke til og god tur til de som skal i vei, please ikke del bilder da [-(

Tror det var det viktigste, beklager noe dårlig aktivitet her inne :-#
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

Kanskje på tide å skrive noen strofer igjen, et halvt år siden sist nå :lol: Som noen sikkert har fått med seg har jeg blitt svenske, med de fordeler og ulemper dette medfører :plystre Akkurat nå kan vi(jeg og Marieha) ikke reise hjem til Norge uten å bruke to uker ferie, men sammenlignet med Sundsvall er vel ikke Trøndelag og kanskje enda mer Østlandet særlig egnede reisemål :lol:
Her i Sundsvall går ting relativt som normalt, sett bort fra det som nå er normal bruk av håndsprit og munnbind, og unngå større folkemengder. Marie jobber overtid på sykehuset og jeg sitter på kontor og venter på at en vindpark skal bli klar til å jobbe på, og er ellers mest for oss selv :thumleft
Ja, også har vi jo nå kjøpt oss hobbykjøretøy igjen da. Ikke noen MC nå i første omgang, men heller en gammel lekebil for oss ungdommen 8)
IMG_20210127_165335.jpg
IMG_20210127_165341.jpg
IMG_20210127_165401.jpg
IMG_20210127_165420.jpg
IMG_20210127_165426.jpg
1977 Opel Kadett C, godkjent med en mye nyere BMW 1,8, BMW girkasse og Volvo bakaksel. Bur, stoler og ratt er også godkjent, så målet om banebil på skilt ble oppfylt \:D/ Nå må bare isbanen i nærområdet åpne, så er mye gjort :D
Hva MC angår så har vi jo fordelen av til tider latterlig lave priser på denne siden av grensen, så noe skal vi vel få til :twisted: Før den tid får dere tåle litt firhjulet content.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Svenskeblogg

Post by mekkern »

Det er bare fett. Sverige er jo gull for de som liker motorisert i forhold til grautlandet. :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Svenskeblogg

Post by Tommas »

Jeg holder lett ut litt bilstoff inntil videre :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ojda »

Tommas wrote: 27 Jan 2021 23:18 Jeg holder lett ut litt bilstoff inntil videre :D

Liker Ikke Fargen😂🤣
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: JK's Svenskeblogg

Post by ashland »

Så lenge det ruller på hjul, svelges det rått :)

Det skal dere ha, dere har tidenes mest ryddige garasje :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: JK's Svenskeblogg

Post by Borg »

ashland wrote: 28 Jan 2021 17:35 Så lenge det ruller på hjul, svelges det rått :)

Det skal dere ha, dere har tidenes mest ryddige garasje :thumleft
Sånn er d når man er nyinnflyttet. Man har Såå god plass :D ...så begynner man å samle... :-#
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

mekkern wrote: 27 Jan 2021 20:22 Det er bare fett. Sverige er jo gull for de som liker motorisert i forhold til grautlandet. :thumleft
Er dessverre litt lettere her ja :-#

ojda wrote: 27 Jan 2021 23:46 Liker Ikke Fargen😂🤣
Lyset i garasjen var nok ikke optimalt, men fin i lakken er den uansett ikke. Mulig det blir fargebytte på noen detaljer, men i første omgang er målet å få brukt den, og da skal vi jo sitte inni \:D/
Borg wrote: 28 Jan 2021 17:39
ashland wrote: 28 Jan 2021 17:35 Så lenge det ruller på hjul, svelges det rått :)

Det skal dere ha, dere har tidenes mest ryddige garasje :thumleft
Sånn er d når man er nyinnflyttet. Man har Såå god plass :D ...så begynner man å samle... :-#
Mye riktig i det ja, blir mindre ryddig når verktøy og slikt kommer seg fra kjellerbua til garasjen :redface Skal sies, jeg skrev under leiekontrakten 5min før bilen ble levert :lol:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by hakhap »

Noe må en drive med i møter hvor det diskuteres ting som ikke skjønner bæra av :-# :plystre
sketch_kadet.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

Den der kunne jeg faktisk hatt rammet inn, hakhap :shock: =D> =D> Direkt snyggt!
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Svenskeblogg

Post by hakhap »

JK95 wrote:Den der kunne jeg faktisk hatt rammet inn, hakhap :shock: =D> =D> Direkt snyggt!
Tusen takk :redface

Kan se på å få lagd en innrammet versjon og hva det koster plus det å sende den hvis du ønsker
Last edited by hakhap on 05 Feb 2021 15:23, edited 1 time in total.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Svenskeblogg

Post by Toven »

Fett! Få opp noe video med drifting på isbane når det skjer :D
Post Reply