JLafton's Blogg. Sesongen er igang

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
RuneMC
MC: 2016 CRF1000D

Re: JLafton's Blogg. snart hente ny MC

Post by RuneMC »

JLafton wrote: 19 Sep 2025 17:46 ...
Ble en runde rundt Idefjorden med Yamaha'en i dag, å kan skrive under på at det er ingen sykkel som passer mine 197cm :-k
I tillegg er ikke setet noe behagelig for min bak.
Det er egentlig det beste med låne-sykkel - at du gleder deg til å hente din egen igjen. Bekrefter et godt valg :thumleft
JLafton

Re: JLafton's Blogg. Tiger'n er frisk

Post by JLafton »

Det er helt sant :D
JLafton

Post by JLafton »

Hadde en fantastisk fin dagstur i fint høstvær i går.
Turen gikk på fine svingete veier fra Sarpsborg-Halden-Ed-Bengtsfors og oppover langs Lelång til Årjeng før det ble Ørje til Halden om Aremark å hjem. Høsten kan virkelig lokke med fantastisk kjørevær i fine farger.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Lettere misunnelig etter å ha vert på jobb ute på sjøen i drittvær i dag. Bra du får nyte litt av de fine høstdagene på østlandet til å lufte Tiger :thumleft
JLafton

Post by JLafton »

Da var årets siste kjøretur gjort :roll:
I og med at jeg drar til Dubai i 4 uker på mandag, så tror jeg ikke det er noe særlig kjørevær når jeg kommer hjem i midten av November.
Tiger'n blir hos AGM igjennom vinteren, skal få på nye sokker til neste sesong \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Planlegger helgetreff på Sjusjøen i juni 2026...om det passer er du hjertelig velkommen !
Vet jo ikke hvor du finnes på Norgeskartet men ....

:thumleft :D
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

intruder wrote: 16 Oct 2025 14:47 Planlegger helgetreff på Sjusjøen i juni 2026...om det passer er du hjertelig velkommen !
Vet jo ikke hvor du finnes på Norgeskartet men ....

En arctisk TIGER fra Andebu har allerede antydet han kan dukke opp , likeså mekkern fra Lier ...men er jo lenge til uansett...

:thumleft :D
JLafton

Re: JLafton's Blogg. Våken fra vinterdvale

Post by JLafton »

Da har denne kæll'n våknet fra vinterdvale.
Førstkommende fredag er sesongen igang, Tigern skal også ut av sin vinterdvale. Den har fått skodd seg med Trailmax Raid og fått på øvre crashbar iløpet av dvalen sin \:D/
JLafton

Post by JLafton »

Jeg er nå på jakt etter ny hjelm, ettersom min Touratech hjelm begynner å gå på overtid. Men det valget er neimen meg ikke lett.
Jeg skal ha en adventure hjelm med skygge, og ønsker helst integrert intercom ettersom jeg syntes det er litt klumpete med den på siden av hjelmen. Har tittet en del på Nexx x.weed 3, men ikke noen butikker i nærheten som jeg har funnet som har Den Ine som jeg kan prøve. Åpen for andre forslag også om noen har noe å anbefale.
kvase

Post by kvase »

Tørr asfalt utenfor porten her aj aj farlig lokkemiddel det - men det nærmer seg fort nå
Screen-2026-03-03_21-55-53.jpg
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
JLafton

Post by JLafton »

Må ta det rolig, særlig fra morgenen av.
Møtte 3-4 motorsyklister på vei mellom Sarpsborg og Fredrikstad nå i efta. Så sesongen er tydeligvis igang her
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

Når det gjelder hjelm så er det mange produsenter som har egen løsning i samarbeid med enten Sena eller Cardo. Jeg hadde en slik Sena integrert i min Schubert E1. Der er nå kommet en E2 som ser veldig bra ut, men som ikke passet på mitt hode. Jeg vurderte også den Nexx hjelmen, men den satt ikke så godt på mitt hode, så anbefaler å prøve før du evt kjøper.
Jeg endte opp i fjor med en Airoh Commander 2. Der monterte jeg min Cardo på utsiden, men der er noen muligheter for å få integrert intercom også uten at jeg husker hvilken type akkurat nå.
JLafton

Post by JLafton »

Får ta meg en runde å teste ut litt. Ser Speed I Sandefjord fører Nexx, så kan få testet den der. Testet Klim Krios Pro, men den passet ikke mitt hode, mulig størtste størrelsen, men den hadde dem ikke så jeg fikk prøvd. For den jeg testet presset veldig mot pannen. Hvordan liker du Airoh hjelmen?
Spiritofwinter

Post by Spiritofwinter »

Kjøpte Airoh hjelmen på slutten av sesongen i fjor, så har ikke fått brukt den så mye, men kjennes god ut så langt.
Men @Borg har jo samme hjelmen, bare med BMW logo, han har litt mer erfaring og er veldig fornøyd med den.

Kjapt søk nå viser at Airoh bruker sitt eget AWC intercom system i hjelmen, dette ser ut til å være produsert av Interphone.
JLafton

Post by JLafton »

Da var sesongen offisielt igang \:D/
Post Reply