Ett og annet ved ett nytt kjøretøy er ok og ryker med. Men ikke noe slikt! Krysser fingrene for en rask og grei løsning på problemet
Så sees vi på Finnskogen til torsdag

Om dem går med på selvregistrering så er jo det knall, på ducati var ikke det godt nok etter hvert, derav vekta...Spiritofwinter wrote: ↑21 Aug 2022 21:45 Om det er det som skal til så får forhandleren få levert sykkelen og ordne opp med testing selv, kjører ikke til/fra Bergen noen ganger for at de skal tappe av og fylle på igjen i flere omganger for å vurdere. Har fått kontakt med han jeg møtte på Bukken, han har fått et par flasker og beskjed om å registrere antall km og antall liter forbruk. Etter 10 mil fikk han feilmelding og hadde brukt 5dl olje, det er i meste laget.
Om det er en trøst, så er ikke dette første sykkel i markedet med problemer.Spiritofwinter wrote: ↑21 Aug 2022 21:45 .........
Håper det er en mindre produksjonsfeil som er på et par sykler i Norge og som er lett å fikse, men vanskelig å si. Håper på en måte at Ride har vert borti problemet før siden motoren er den samme på 890 Duke og 890 ADV.
Hadde det ikke vert for at der er problemer med Norden og jeg har blitt veldig glad i den så hadde det fristet med bytte i en KTM fra Motorspeed når jeg likevel skal innom. Skal høre hva de tenker om problemet også.intruder wrote: ↑22 Aug 2022 11:16 Føler med deg Spiritofwinter...og makan til kundebehandling !
Selv hadde jeg blitt fortvilet og søvnløs...
men god tur til Innlandet uansett...kanskje jeg gjør en tur til Motorspeed , forresten har de jo drøssevis av KTM der også !![]()
hva med en kaffestopp ved Mjøstårnet i Brumunddal...tar med deg og Snikkeren på kaffe og heistur opp på en 60 meter høy limtrebygning..om vi tør da ......![]()
Har ikke for vane å se bak meg når jeg kjører fremover, så om det har vert noen blå røykdotter kan jeg ikke si sikkert, men går ut fra at noen skal kjøre bak meg under GiØ og kan se etter.haakeik wrote: ↑22 Aug 2022 13:46 Jeg så den første video'n fra trønderen. Han sa at det kom blå røykdotter ut av eksosen. Har du det samme?
Det kan i så fall tyde på at det er problemer med stempelringene eller ventiltetninger.
Ta å sjekk pluggene, hvis det er mye olje på de, kan du ha samme problem som han.
Ellers så står det i manualen din at høyt oljeforbruk også kan skyldes at motorens ventilasjonsslange er bøyd slik at den ikke ventilerer. Da kan det oppstå så høyt trykk at det ender i oljelekasje. Så, sjekk slangen.
norden901 oil.png
Vi sees på torsdag. Kjøring blir det uansett på deg, i følge Palma![]()