Jaggu ble de tur, om ikke all verdens langtur eller ekstremtur på noen måte så ble de i vertfal tur. Hadde begrenset med tid på grunn av henting på skole og i barnehage, så jeg holdt meg i nærområdet slik at jeg i verste fall hadde 15 min å kjøre hjem, men kjørte så mye avsidesliggende veier som jeg kan finne. Regner med dette kan bli siste turen før jeg parkerer for vinteren, så jeg tok meg god tid, stoppet litt underveis, tok litt bilder og undersøkte en ny vei jeg fant. Klarte å bruke et par timer totalt, og er egentlig fornøyd med turen i forhold til hvor nært hjemme jeg var hele tiden.
Første bilde, fra Berkvika som er en avstikker mellom Ørsta og Volda, har kjørt mye her tidligere, men da helst med bil. Siste året har det blitt et par turer på MC, og den veien har noen fine svinger og potensiale for både litt aktiv og litt skummel kjøring, ikke minst fordi der ligger et par sandtak rett ved veien som tidvis legger igjen sand og småstein på asfalten.
Så et bilde fra midt opp i det vi kaller Vatne svingene, vannet man kan skimte lenger nede i dalen har det fantasifulle navnet vatnevatnet(faktisk) og det er der Vassendgutane kommer fra å der de drar for å finne inspirasjon(eller hjembrent?). Kan ikke si at jeg kjenner verken folkene eller musikken så godt, men vet at de kommer fra dette området. Fint er det ivertfal å kjøre her.
På vei hjem fant jeg plutselig en grusvei som jeg ikke har lagt merke til før, så jeg koblet inn offroad modus og kjørte på. Viste seg å være en vei som ble laget for å bygge ut høyspent master for et par år siden. Fin grusvei var det ivertfal og en fin avslutning på en tur i hjemlige trakter.
Kombinasjonen kalde morgener, kalde kvelder, mye jobb og mas fra unger gjør at jeg frykter dette ble årets siste tur. Man kan aldri si sikkert, men det ligger an til at neste gang sykkelen startes opp så er det for å kjøre til min lokale KTM forhandler for vinterlagring. Skulle gjerne lagret sykkelen selv, men garasjen min er ikke så mye å skryte av, der blir verken vedlikeholdslading eller annet arbeid utført i løpet av vinteren. Så da setter jeg sykkelen bort til noen andre som kan passe godt på den å sørge for at den er klar så snart snøen smelter til våren