Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by knutk »

Lykke til i nytt hus.

Å bygge en garasje i 2 etasjer er veldig smart. Det har jeg stort sans for :thumleft =D>
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Bikeridr »

Litt av et prosjekt. Tvi, tvi med salg og lykke til i nytt hus.

Jeg er overhodet ikke misunnelig på garasjen din i to etasjer med kryploft [-X [-(
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Spiritofwinter »

Takk for tilbakemeldinger, mer info om garasje og ikke minst garasjekjeller vil nok komme etter hvert :D

Denne ukens "store happening" i nye huset var å få levert og montert garasjeport og litt solskjerming, ellers har fokus vert på gamle huset som skal ha visning i helgen. Litt vanskelig å selge hus når fruen er eiendomsmegler, hun har ikke lov til å selge huset selv ettersom det kunne føre til pressede priser i markedet og det er samtidig ikke aktuelt å sette bort jobben til en konkurent. Heldigvis er markedet utsultet på eneboliger i det området vi nå selger, så et par bildet på Facebook har ført til en del henvendelser, noe som er positivt for oss, men negativt for henne når man ser at det er lett å få tak i kjøpere uten å bruke megler.

Kan jo også nevne at det nye huset vi bygger er ca 550 meter fra en viss Snikker, han er for tiden mest opptatt med å gå på fjellturer med dame og unger, men det kommer jo en melding fra han i ny og ne. Han var jo også med på å sette opp garasjen før jul, noe som primært ble tatt på egeninnsats fra vår side.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by ashland »

Virkelig hærlig bil du har fått deg :thumleft kan dog ikke huske du nevnte den..
Helt innafor å ha ett knippe kjøretøy å bytte mellom etter vær og humør :roll:

Gratulerer med virkelig flott hus og garasje i flere etasjer :thumleft fantastisk med direkteutgang fra husets underetg og innendørs ut i bryggeri og mc garasje :)
fun is not a straight line
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by KliffArne »

Flott hus og fornuftig prioritering med garasjeplass, blir aldri for mye av det. Lurt å ta det i fødselen.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by kvase »

Kjøp og salg kan foretas av Advokat må ikke være en megler- å så blir det vinn vinn for selger og kjøper når kostnaden kommer inn på teppet.
https://www.advokatguiden.no/sted/%C3%B8rsta-advokat
Ang fruen Habilitet så ser jeg den godt. ja.--
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Spiritofwinter »

kvase wrote: 14 May 2021 23:57 Kjøp og salg kan foretas av Advokat må ikke være en megler- å så blir det vinn vinn for selger og kjøper når kostnaden kommer inn på teppet.
https://www.advokatguiden.no/sted/%C3%B8rsta-advokat
Ang fruen Habilitet så ser jeg den godt. ja.--
Advokat har vi snakket med, men da mister man muligheten for salgs/kjøpsforsikring og selv om huset er oppgradert i alle retninger så er det over 40 år så uforutsette ting kan skje. Selve kontrakten og oppgjør blir utført av et annet meglerkontor i samme kjede som fruen jobber da det går under annen ledelse og ikke er påvirkende part (eller noe slikt).

Hadde en visning i går og skal ha 5 stk på visning på forskjellige tidspunkt i dag, første mann kom nettopp inn døren, så i dag blir en travel dag.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by RuneMC »

Tvi tvi for hussalg og det nye så jo fenomenalt flott ut :thumleft :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by kvase »

Lykke til med salget å krysser fingra for en kjekk ende salgspris :thumleft
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Spiritofwinter »

Fremdeles mange prosjekter i alle retninger, har vert en travel sommer med flytting ut og flytting inn samtidig med at mye måtte ferdigstilles i nye huset. Hadde også en uke der jeg reiste rundt for å få tak i nok håndverkere før de tok ferie slik at vi kom i mål.

Men dagens prosjekt: MC
Plukket av hjulene en gang i sist uke når jeg endelig klare å få den inn i en alt for full garasje. Dekkene som stod på er samme som jeg brukte på bukkerittet i fjor (og året før) samt grustur i øst for to år siden og Hardanger corona run i fjor. Brukte de selvfølgelig til alt annet av kjøring i mellomtiden også, så de hadde gjort sitt.
20210823_190700.jpg
Så da ble det tur til verkstedet jeg disponerer med dekkomleggingsmaskin, av med TKC-80 fremdekk og Mitas E-07 bakdekk og på med nytt sett Michelin Anakee Wild. Var litt usikker på hvordan det skulle gå med fremdekket ettersom jeg vet Anakee Wild er ganske stive og dekkomleggeren sliter litt på 21" felger, men det gikk bedre enn forventet med både fremdekk og bakdekk.
20210823_182453.jpg
Ble også litt justering av noe små bulker i fremfelgen den har hatt et tidvis hardt liv på grusveier og lignende...
20210823_175309.jpg
Etter ferdig omlegging og montering ble det årets/sesongens første tur for å prøvekjøre nye dekkene. Ble også prøvekjøring av den nye Rucca dressen jeg kjøpte tidligere i år og de nye kjørestøvlene fra Alpinestars.
20210823_210013.jpg
Ble et par stopp for litt justering av kjørestøvler og kjøredress, begge deler stod til forvetningene så langt selv om kjørestøvlene krever litt mer tilvenning.

Fant (merkelig nok) en liten grusavstikker på veien også, kan bekrefte at dekkene fungerer både på grus og asfalt.

En ting jeg var veldig usikker på var hvordan ankelen kom til å kjennes ut. Ved litt stående kjøring så kjenner jeg litt stikk, etter å ha satt meg ned hjemme så kjenner jeg at den stivner til ganske raskt. Litt usikker på om det blir de heftigste rutevalgene på grustur i øst i år, men tur skal det nok bli uansett.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Roargutten »

Blir moro å hilse på i de dype skoger. Begynner å føle at det kun er jeg som kommer med tkc70 lignende dekk 🤣 får ta det igjen på kvelden med øl 🙈
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by ojda »

Roargutten wrote: 23 Aug 2021 22:31 Blir moro å hilse på i de dype skoger. Begynner å føle at det kun er jeg som kommer med tkc70 lignende dekk 🤣 får ta det igjen på kvelden med øl 🙈

Fortvil ikke, du er slett ikke alene🤔
Vi er flere som trives best på turistklassen igjennom Finnskogen👍
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Borg »

Roargutten wrote: 23 Aug 2021 22:31 Blir moro å hilse på i de dype skoger. Begynner å føle at det kun er jeg som kommer med tkc70 lignende dekk 🤣 får ta det igjen på kvelden med øl 🙈
Jeg hadde TDC70 første året. Funket det også, selv i rosa løype.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Borg »

Flott du er i rute Spirit, når horna kommer glemmer du den anklen :twisted:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by knutk »

Fint at du kommer @Spiritofwinter, du blei savnet i fjor.

I tillegg tillater jeg å komme med litt overflødig mas og dra frem egne erfaringer med hensyn til både å rette felger samt legge på dekk.

De få gangene jeg har rettet felger (det har vært lakkerte felger) har jeg dekket alle flater som kommer i kontakt med pressa med maskerings tape. Gjerne dobbelt lag. Deretter merker jeg ytterpunktene på bulken med penn på tapen. Dette for å hindre at pressa lager merker i lakken. Felgens motsatte side blir også beskyttet. Om bulken strekker seg over et langt område begynner jeg å presse fra ytterkantene og jobber sakt mot midten fra begge ytterkanter.

En overflødighet til:
En del av offroad dekka er ganske stive i sidene. Der har jeg god erfaring med å legge på dekkene på dager hvor sola skinner, og da lar jeg dekkene ligge en stund i sola slik at de blir varme (og myke). For dekkapparatet jeg benytter betyr dette at påleggingen blir mye lettere.

Sees til uka :D :thumleft
Post Reply