knutk wrote: ↑07 May 2022 12:59
Lite tips angående kjøp av kompressor, om ikke handelen allerede er avgjort:
Kjøp minimum 100L tank.
- Kompressor starter ikke så ofte
- Den er for stor til at nabo kommer over og "bare skal låne littegrand"
Takk for tips. Ingenting er avgjort, men plassmessig så bør jeg holde meg på ca 50 liter og prisen på 100 er ganske stor i forhold til 50 om man ikke skal ha rimeligste typen.
mekkern wrote: ↑07 May 2022 14:11
Hvis man ikke skal bruke luft mer eller mindre konstant så holder det med å kasse den inn og lage en lydfelle for inn/ut lufta av kassa.blir det opplevd at det blir veldig varmt så sett inn en vifte eller 2-gir også litt +varme i garasjen på vinteren.
Behovet for oppvarming er minimalt, henger en varmepumpe 2 meter lenger borte på veggen. Selve innkassingen blir nok isolert litt også, derfor jeg tenker det er greit å ha 2 yttervegger å hente luft fra, muligens et hull nede på ene siden og litt høyere oppe på den andre siden for å få inn kald og ut varm luft.
Ambro wrote: ↑07 May 2022 14:22
Husk at privatperson utgaver av kompressorer lyver ekstra på tallene.
i.e. luft per minutt er målt på vei inn i kompressoren, ikke på vei ut (i alle fall i nord amerika).
Ser at mange oppgir både inn og ut, den jeg egentlig vurderte som hadde opp mot 400l/m viste deg å være inn, med ca 200l/m ut, som da er ved ca 6 bar som Mekkeren skriver. Målet er å få noe bedre enn det jeg har i dag og det skal ikke så mye til, så den kan fungere, men skal sjekke litt mer.
Har jo brukt noen timer i dag på å rydde litt i rotet som har samlet seg siste ukene. Merkelig hvordan det blir rotete uten at jeg er der å gjør noe...
Tok en runde med vask av verktøyet jeg hadde med på jobb i går, ble ganske vått ute på merkanten, så greit å få vasket bort saltvann og smøre opp for å beskytte litt, brukte Biltema sitt svar på WD40 for den jobben, ser ut til å være greit til å vaske verktøy med.
20220507_154057.jpg
Så spylte jeg over en MC sekk fra Kriega som jeg har liggende men ikke har brukt på en stund og fant ut at denne brukte jeg nok sist på jobb for et par år siden, fant noen gamle (tomme) minnepinner, deriblant denne:
20220507_170938.jpg
For de som ikke kjenner Ironkey så er det en relativt solid minnepinne som er passordbeskyttet. Om man taster feil passord et visst antall ganger, så vil den selvdestruere og innholdet er tapt for alltid. Greit å ha om man skal lagre noe viktig. Med tanke på at jeg aldri har lagret noe på den og ikke har kjent til hvor den har vert de siste årene uten å savne den så har jeg nok ikke så mye viktig å lagre heller.
Og med tanke på prisen på en slik så er det jammen bra det var jobben som kjøpte den og ikke jeg selv...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.