DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

Nydelig..supert..exellent som det heter på på nynorsk..

Kjørte forbi flere på en kort strekning enn jeg har gjort på mine 13 Intruderår du...
Og angående nordmenn som spionerer for russera....:
En kommunist var nabo med en kæll som hadde to høner,i kommunistisk ånd stjal han den ene for å oppfylle kravet om likhet..og rettferdighet å ( :?: )....hmmm
Uansett,da han drev og klargjorde høna til middagsmat fikk han jaggu se kapitalismens fremste fanebærer Donald Trump smette fram fra arslet på høna....spionerte jaggu han med..
Og den dyre dassen...ikke aktuelt for meg....driter i ulike naturherligheter i vegkanten jeg... :redface
Og hva som hendte da jeg trodde jeg skulle rekke å fylle bensin før jeg gikk på dassen på en bensinstasjon her.........det kan vi ta en annen gang !!

Nok en gang danke schøn.....og kjæm du herover Dåkter...da ska du jaggu få en KaffeDåkter... :plystre
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by DrGreve »

I går var det 6 minus og rimfrost og da var det jaggu på tide å få jernhesten på vinterlagring. Måtte først bruke varmepistol for å få nøkkelen i tenningslåsen slik at jeg fikk start og måtte jaggu bruke samme varmepistol for å få nøkkelen ut igjen :)
Kun startet for å få kjørt den opp på henger, da..

Triste nyheter i dag når lorden fratrer sin stilling :(
Håper noen tar over, men det blir IKKE jeg.

Selv har jeg så smått begynt å tenke på å begynne å skrive referat fra årets andre tur, eller rettere sagt første tur, som gikk til Hardanger.. Tenkte jeg skulle vente til jeg har fått samlet inn filmer fra Bjørn og det kan ta sin tid siden hans plassering av kamera medfører en del risting. Derfor må han først kjøre filmene gjennom ett stabiliseringsprogram og det kan ta sin tid :)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

Kaldere enda har det vært nordafor har jeg sett...men om noen uker..........
åssen er det,kommer du nedover til neste sommer....
kan ikke huske du har kjørt og referert fra det som blir Innlandet fylke fra 1 januar...?
Velkommenskal du være ! :idea:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by DrGreve »

Slutten av året har vært litt hektisk og min bipolaritet har gitt meg ett litt dårligere humør enn det jeg liker. Derfor har jeg vært lite aktiv på forumet, men jeg følget med og har satt pris på alle oppdateringer og tur-referater.
Jule og nyttårshøytiden har vært som vanlig, vært kokk for de som ikke har noen, av forskjellige grunner, familie å feire med.
Det gir meg også noe å kunne gi disse en følelse av fellesskap og høytid.
Mandag før nyttår traff jeg på denne karen på vei nordover med Nordkapp som endelig mål. Han hadde kun skikkelig grovt mønster men ingen pigg og det var skikkelig glarholke denne dagen ;)

Image
Image


Husk at har du det godt og har overflod så skal du skaffe deg ett større bord med plass til flere, ikke bygge deg ett større gjerde.
Godt nytt år, folkens.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by ojda »

Godt å høre fra deg igjen Halvard, det var faretruende nære du fikk efterlysnings-mail i post-mappa di :-k
Liker ikke at folk blir tyst over lengere tid :( (var faktisk inne å sjekket at du hadde vært innom midt på dagen i går)

Riktig godt nytt år til deg, og de rundt deg :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

hyggelig du er på`n att dåkter...om du tror det eller ei ha æ savna dæ...
Din omsorg for andre er som en kopi av meg sjøl... :thumleft //sjølskryt er lite verdt )) .. :redface :redface

Besøkte a mor på bosenteret i dag...hun er 90 og ganske senil...

---""Det er mange nysgjerrige hjærringer her....jeg skal jammen si til dem at jeg har vønni mange penger..så nå skal jeg kutte ut pensjon :-k ""

Godt nytt år..Halvard :smt073 :smt109

Og de jinten på hjemmet fra Afrika en plass er fenomenale.....og pene...og omsorgsfulle \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by tshansen »

DrGreve wrote: Husk at har du det godt og har overflod så skal du skaffe deg ett større bord med plass til flere, ikke bygge deg ett større gjerde.
Godt nytt år, folkens.
Godt Nyttår Doktor :-) Håper du har hatt en fin høytid. Det der var forbanna godt skrevet. Jeg liker :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by DrGreve »

Det lå en hyggelig overraskelse i postkassa i dag. Har sikkert ligget der noen dager siden der er en stund siden jeg har vært i boksen og kikket men gleden blir ikke mindre av den grunn.
Tusen takk, Intruder. :thumleft
Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

Takk skal du ha...og du har god tid til å ordne deg og ta følge med han omaas nedover...
I hope... :smt006
og hørte på filmen ""utvandrerne"" i dag
Dom fattiga har inget att førlora...men en hel verden att vinna..... :thumleft
Æææ....va`kke Afzelius og Wiehe...men gærbra =D>
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by intruder »

DrGreve wrote:
LordShaft wrote:Aaahh, dette gledet meg stort Doktor =D> Håper du tar deg tid til å dele noen av filmene dine også :thumleft
Det kan jeg alltids. Dette er fra en av sommerens turer som gikk fra Mo i Rana til Senja og rundtur på yttersiden av øya og retur langs kysten tilbake til Mo.
Filmen ble publisert i 3 deler, en del for hver dag, på klubbens youtubekonto, men hele filmen ble også publisert i en heiling på min personlige konto.

[youtube][/youtube]

Lite med reisebrev fra gamlelandet heretter.... :shock:
men om en legger godvilja til...så :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

DrGreve wrote:Slutten av året har vært litt hektisk og min bipolaritet har gitt meg ett litt dårligere humør enn det jeg liker. Derfor har jeg vært lite aktiv på forumet, men jeg følget med og har satt pris på alle oppdateringer og tur-referater.
Jule og nyttårshøytiden har vært som vanlig, vært kokk for de som ikke har noen, av forskjellige grunner, familie å feire med.
Det gir meg også noe å kunne gi disse en følelse av fellesskap og høytid.
Mandag før nyttår traff jeg på denne karen på vei nordover med Nordkapp som endelig mål. Han hadde kun skikkelig grovt mønster men ingen pigg og det var skikkelig glarholke denne dagen ;)

Image
Image


Husk at har du det godt og har overflod så skal du skaffe deg ett større bord med plass til flere, ikke bygge deg ett større gjerde.
Godt nytt år, folkens.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Får håpe han Nordkappfareren er ved godt mot og langt nordover nå...rart han ikke er observert og portrettert i noen avis eller noe...
Beundrer ham mer enn fortapte polfarere som "svever mellom liv og død" med sambandsutstyr og mulighet til å bli hentet ut med helikopter i løpet av relativt kort tid.. 8)
Var andre utfordringer for de tidlige polfarere...ligger vel på telefritt de kara nå..
Er selv litt i hvilemodus om dagen...nervene og sympati med de som har det vondt..... :smt007
men skal til min russiske damelege neste tirsdag...
og Gudene veit hva som kommer ut av det

Ha det bra,dr. med Halvard =D>
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by DrGreve »

intruder wrote:
DrGreve wrote:Slutten av året har vært litt hektisk og min bipolaritet har gitt meg ett litt dårligere humør enn det jeg liker. Derfor har jeg vært lite aktiv på forumet, men jeg følget med og har satt pris på alle oppdateringer og tur-referater.
Jule og nyttårshøytiden har vært som vanlig, vært kokk for de som ikke har noen, av forskjellige grunner, familie å feire med.
Det gir meg også noe å kunne gi disse en følelse av fellesskap og høytid.
Mandag før nyttår traff jeg på denne karen på vei nordover med Nordkapp som endelig mål. Han hadde kun skikkelig grovt mønster men ingen pigg og det var skikkelig glarholke denne dagen ;)

Image
Image


Husk at har du det godt og har overflod så skal du skaffe deg ett større bord med plass til flere, ikke bygge deg ett større gjerde.
Godt nytt år, folkens.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Får håpe han Nordkappfareren er ved godt mot og langt nordover nå...rart han ikke er observert og portrettert i noen avis eller noe...
Beundrer ham mer enn fortapte polfarere som "svever mellom liv og død" med sambandsutstyr og mulighet til å bli hentet ut med helikopter i løpet av relativt kort tid.. 8)
Var andre utfordringer for de tidlige polfarere...ligger vel på telefritt de kara nå..
Er selv litt i hvilemodus om dagen...nervene og sympati med de som har det vondt..... :smt007
men skal til min russiske damelege neste tirsdag...
og Gudene veit hva som kommer ut av det

Ha det bra,dr. med Halvard =D>
Han kom ikke langt etter at han passerte Mo i Rana.
Han fikk elektriske problemer og måtte forlate sykkelen og reise hjem, fra Bodøtraktene, ettersom jeg forsto.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:
intruder wrote:
DrGreve wrote:Slutten av året har vært litt hektisk og min bipolaritet har gitt meg ett litt dårligere humør enn det jeg liker. Derfor har jeg vært lite aktiv på forumet, men jeg følget med og har satt pris på alle oppdateringer og tur-referater.
Jule og nyttårshøytiden har vært som vanlig, vært kokk for de som ikke har noen, av forskjellige grunner, familie å feire med.
Det gir meg også noe å kunne gi disse en følelse av fellesskap og høytid.
Mandag før nyttår traff jeg på denne karen på vei nordover med Nordkapp som endelig mål. Han hadde kun skikkelig grovt mønster men ingen pigg og det var skikkelig glarholke denne dagen ;)

Image
Image


Husk at har du det godt og har overflod så skal du skaffe deg ett større bord med plass til flere, ikke bygge deg ett større gjerde.
Godt nytt år, folkens.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Får håpe han Nordkappfareren er ved godt mot og langt nordover nå...rart han ikke er observert og portrettert i noen avis eller noe...
Beundrer ham mer enn fortapte polfarere som "svever mellom liv og død" med sambandsutstyr og mulighet til å bli hentet ut med helikopter i løpet av relativt kort tid.. 8)
Var andre utfordringer for de tidlige polfarere...ligger vel på telefritt de kara nå..
Er selv litt i hvilemodus om dagen...nervene og sympati med de som har det vondt..... :smt007
men skal til min russiske damelege neste tirsdag...
og Gudene veit hva som kommer ut av det

Ha det bra,dr. med Halvard =D>
Han kom ikke langt etter at han passerte Mo i Rana.
Han fikk elektriske problemer og måtte forlate sykkelen og reise hjem, fra Bodøtraktene, ettersom jeg forsto.
Heisan og godt nytt år.
Ang den motorsyklisten ... han er vel ikke den store nyheten. Om ikke daglig så ser jeg motorsyklister ukentlig, og nå vil det øke jevnt og trutt fremover.
Jeg ser ikke noe beundringsverdig i kjøre mc på offentlige veier. De brøytes og saltes og strøes.
Er det dårlig vær blir det kolonnekjøring eller stengt. Og du er aldri lengere unna enn 1 time fra nærmeste 20 kroners kaffekopp. Det er ikke farlig, bare litt knotete
Jeg er nok litt mere imponert over en kar som går på ski, padler, tildels svømmer fra Canada via nordpolen til Svalbard i løpet av 2-3 mnd.
Uavhengig av tekniske hjelpemidler, så er gjerne hjelpen ei uke eller to unna, om den i det hele tatt er tilgjengelig.
En gjennomsnittlig norsk motorsyklist som kjører race fra lyskryss til lyskryss har ofte like mange elektroniske hjelpemidler som en polfarer ... følger du ikke med på trådene om nyinnkjøpte dubbeditter? :lol:

Og ellers Dr, så begynner det vel å lysne litt, på begge sider av øyelokka ... håper og tror jeg :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by intruder »

Hyggelig å høre fra deg att,jhn.... :thumleft
Da jeg var på Porsangmoen var jeg med på skimarsj....Karasjok...Jiesjavvre...Porsangmoen..
Rimelig med snøfokk og vind ene dagen....men ikke noe å snakke om mot mye ellers... :shock:

men et godt minne å ha...... :smt006


og at gjennomsnittsmotorsyklister som kjører fra lyskryss til lyskryss har like mye duppeditter til disposisjon som de som kaver rundt i isødet...DET gir selv meg noe å reflektere over... :shock:

User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg Reisebrev fra Finnmarkstur starter på s. 65 :)

Post by DrGreve »

Da har min eldste datter forsynt meg med ett barnebarn så nå har jeg 3, 1 jente og 2 gutter.
Sistefødte ble en velskapt gutt på knapt 4 kg og kom til verden i ekspressfart onsdags kveld.
Image

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Post Reply