Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 26 Mar 2021 20:25 Ja, du vet @intruder, jeg har vel ikke vært så "TV-forelska" siden jeg så Majka - Jenta frå verdsrommet i min spede begynnelse av tenårene da den gikk på Norges eneste TV-kanal i 1981.

Ikke for å gjøre hverken dama eller deg en bjørnetjeneste Bikeridr........
jenta er praktfull.......og siden hun er opptatt går jeg for Kinga
Tanajevska.....


og den jenta nøyer seg ikke med Helgøya rundt.....se haugevis av episoder på Youtube :smt033 :smt036
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1631
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Spiritofwinter »

Bikeridr wrote: 26 Mar 2021 19:01 Blæærrgh..
Joda, servicebåt er greit. Til og med avlusing på oppdrettsanlegg er greit.
Hva som *ikke* er greit er alle innstinnifjordene og gokkoplassene anleggene er plassert.
Forbanna dritt med radioskygge. Stakkars meg - Noraly må vente.. :( :-s
Ja, ja -har nå fått tråklet meg gjennom de 70 første episodene på 3 små tittekvelder. Nå venter "vi" på å bli kjørt over grensa til Tadjikistan :)
Nuvel, får trøste meg med at det er lovet litt mer siviliserte fjordhøl i morgen kveld og jeg kan fortsette MC-turen sammen med Noraly :thumleft
Føler med deg, har mang en gang kommet ut på et oppdrettsanlegg for å knappest ha verken mobil eller nett på noen annen måte. Heldigvis for meg (og muligens deg på sikt) så jobbes det ganske mye med å bedre situasjonen. I «min region» av slike anlegg hos min arbeidsgiver er vi nå i innspurten for å få minimum 100Mbit nettlinje på samtlige sjøanlegg, gjerne via radiolinker eller sjøfiber. Har sittet i ganske mange møter med nettleverandører for å få dette på plass, men er nå snart i mål 🙂

Kan også nevnes at jeg er litt rådgiver for tilsvarende utbygging litt lenger nord, det kommer litt etter litt der også.
User avatar
kvase
Posts: 4010
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by kvase »

her har jeg vel 250Mbit fiber linje å det jeg ikke bruker nette til er onlinespill slik mange liker å tusle med.
Kan ha opp til 500linje men det blir ikke i mitt behov pr dags dato -
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
kvase
Posts: 4010
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by kvase »

165858815_10158493146567620_9039168884172272226_o.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Heh, ja det nettet de får på anleggene er vel noe vi ikke får nyte godt av. Vi er jo service til næringen og ikke del av selve anlegget. Da må vi holde eget nett og vi har "stjelenor" og ice på mobilt 4g-nett. Hjelper ikke da når vindmøllejævelskapen klipper opp signalet som om det skulle vært vingene til havørna..
Så da må jeg nok leve med dårlig dekning innimellom. Hjelper jo heller ikke på at spotify og tiktok generasjonen bruker opp datakvoten når jeg har fornuftige ting å bruke data'n til, slik som å følge Noraly trygt gjennom Kazakhstan :plystre

Ja, og stillaset ble stilt i natt, men dårlig med kakao. Måtte nøye meg med kald sjokolademelk fra kjøleskapet :lol:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Som sikkert noen av dere gjør for tiden, så sitter også jeg og fikler og fantaserer på kjøreruter (i Norge) som jeg håper jeg får realisert, hvis ikke jeg kommer meg hjem og saumfarer grusveier i grensetraktene til de Baltiske landene.
Nuvel, her er en rute fra Otta til Lysebotn. Turen går via Jotunheimvegen og Tisleivegen. Finnes sikkert flere avstikkere man kan gjøre på turen, så forslag mottas fortløpende :)

"Bikkjemannen", som iallefall tidligere var allergisk mot grusveier har visst "vaksinert" seg for det var han selv som kom med "jeg har lyst å kjøre Tisleivegen". Ergo, siden den er på veien og det bare blir 3 mil omvei, ble den inkludert.

Finnes her som offentlig rute til fri bruk og bearbeidelse: https://www.myrouteapp.com/en/social/ro ... mode=share
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

På denne dag, 14. april 2021 begraves min Grandtante, Mormors søster. Det er hennes fødselsdag, så noe spesielt og et kapittel og historie er over. Hun rakk å oppnå en respektabel alder, så, selv om sorgen er der, gledes det for et langt og godt liv. Klar i toppen til det siste.
Fred over hennes minne.

Jeg lar dere regne ut alder selv, hun ble født 14.04.1918.
IMG-20180418-WA0000.jpg
Bildet er fra Grandtante sin 100-årsdag og hun leser selv gratulasjonskortene uten briller.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Denne blir jeg aldri lei og den går nok heller aldri ut på dato :lol:

User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Var jo hos han Desmo på Toten i dag..........der var han Eldar Vaagan ..........

alias verdensmester i fyllekjøring odd e vie ....
youtube

legg den inn her og abrarabarbra !! :smt081
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Hrmpf, jeg lover meg selv ofte at jeg skal bli noe mer aktiv i egen blogg, og det blir med lovnader og tomme løfter hver gang.
Nuvel, får prøve med nye valgløfter i valgåret..

Vi har hatt oss en seilas sørover mot Bergen og siden vi er passelig liten båt, kunne vi seile skikkelig innaskjærs. Regner med folk i Bergen og omegn kjenner seg litt igjen her. "Straumane" kalte skipperen denne leia, og det var såpass finvær at jeg følte for å filme etpar snutter. Først ut er denne, så kommer en liten snutt fra lengere sør etterhvert.

Grei tur og finvær, da er det ikke helt jævlig å være sjømann :) :thumleft

User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Jobber og seiler du med denna Bikeridr :smt017


Her er det slik at Prøysen og je seile på Mjøsa i einn sprøkkin holk....
det er nesten så jeg synes det fortsatt er forskjell på fant og folk......... :smt024


kanskje derfor jeg er lidenskapelig opptatt i Rødt for tiden....

Neida.....takk for hyggelig seilas :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

intruder wrote: 08 May 2021 21:57 Jobber og seiler du med denna Bikeridr :smt017
Næ. Jobber og seiler på den jeg filma fra ;-)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Da fikk jeg film nr 2 ferdig også :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Litt av hva vi holder på med på jobb, for tiden :)

User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Imponerende....særlig sett med øynene til en med 35 år i ensformig fabrikkarbeid på nedlagte Langmoen , senere Norske skog ......:redface
som i sin klokskap investerte vel 20 millioner i ny sag de la ned året etter....
Det gikk bra så lenge lavmælte og høyt respekterte Hofstad var konsensjef , etter ham overtok nye karer som var så framsynte at aksjene falt til nærmere null på kort tid.... :roll:

Var ti år i et gammelt fyrhus med fire gamle Corner Tubekjeler fra Kværner , fyrt med flis og olje ....27 bar så ikke egentlig leketøy lell...

Da dataen så smått kom lurte en dyktig kar fra Kjelforeningen dem til å investere svært mye i et enkelt datapåfunn som gjorde hverdagen lettere :plystre :smt116 ......millioninvestering i 1990 som egentlig ikke var til noen nytte......

Den mest geniale lederen bak investeringen lurte etter noen måneder på åssen anlegget funket.......ble litt skuffet da jeg fortalte at han Sverre hadde sølt cola i tastaturet så vi " får faan itte lagt kabbal lenger heill " \:D/

Unnskyld mas...men moro i ettertid og har jo god tid så.......... :thumleft
Post Reply