Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Flattop »

Du må få fruen til å skipe sykkelen din til Norge, så du i det minste får deg noen kilometer under beltet.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

På ryggskinnebolken nevnte du din kræsj og poengterte at du ødela hjelmen. [-X
Hadde du ikke hatt den hjelmen hadde du ødelagt detta inni hjelmen... :smt096
Herrejemini.......da hadde du jaggu blitt en tro kopi av meg.....

klin kokos
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

intruder wrote:På ryggskinnebolken nevnte du din kræsj og poengterte at du ødela hjelmen. [-X
Hadde du ikke hatt den hjelmen hadde du ødelagt detta inni hjelmen... :smt096
Herrejemini.......da hadde du jaggu blitt en tro kopi av meg.....

klin kokos
Hmm, tjaa.. Hvorvidt all "grøten" i øverste etasje kom velberga fra seansen, strides de lærde om ennå ;-) Jeg er jo ikke klokere enn at jeg fortsatt kjører sykkel, og nå har jeg til og med to stykker :thumleft
Fra spøk til alvor; uten hjelm hadde nok innholdet i skallen vært endel av jordsmonnet der i venstresvingen ved Krinsvann og restene av meg hadde sittet på en sky og spilt harpe. Ev. sittet i kjelleren og spadd kull. (Sannsynligvis det siste :redface )
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Evig optimist og jeg prøver på nytt \:D/
Denne gang har jeg håp å arrivere min residens på selveste fødselsdagen til Alexander Edward Christian Frederik (Fred over hans minne), som ville blitt 117 år denne dagen, hadde han levd.
Blir spennende å se om verden har begynt på restene av en noenlunde normaltilstand til da.

Så.. blir det ny kansellering med dertilhørende refusjon, eller blir det flytur..? :-k Har allerede en grei mengde av Kongens Mynt utestående ved luftfartsetablissementet med hoved sete i Scandinavia.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Da kan jeg anse min heller amputerte sesong som "startet". I forfjamselsen, glemte jeg å legge dette ut i går, på selveste hendelsesdagen..

Uansett, startet pent med en total distanse på svimlende 23 -tjuetre- km.

Dr.Greve med én på slep kjørte iland på Brekstad kai kl 12:23 av 12-ferga fra Valset. Kameratslig gjensynsklem ble utdelt, selv i disse coronatider, går det å holde litt kortere avstander når man velger sitt klientell med omhu :)

Nuvel, ferden gikk fra nevnte fergekai til en Best-benk i Bjugn for en pappkruskaffe og et gruppebilde. Sykkelbilder ble avglemt, men det får vi ha tilgode..
Image

Dagens agenda er MC-tur med min yngste niese. Får se om jeg husker på å knipse noen bilder også da..
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Ble en liten tur i dag og. For anledningen hadde jeg ikke bare lånt sykkel, men fått låne meg ei eksosrype også :) Nærmere bestemt min 14 år gamle MC-gale niese.
Turen gikk fra Brekstad via "the scenery route" til Bjugn og over til Lysøysund, korteste veg.
Her fant vi oss en bensinstasjon med benk og gode greier.

Men.. hva er vitsen med bensinstasjonsbenk når det er en ubemannet bensinstasjon?? :-s :-k Ble dårlig med benkkaffe der, ja..
Image
Etter etpar bilder hvorav også sendt til Tante og Pappa (til niesa), ble det bestemt å kjøre fra Lysøysund og over Oksvoll med sin "scenery route" tilbake.

Ikke verdens lengste tur, men en grei times tur før Bestefar (til niesa, som også er min far) hadde grillen klar for middag på terrassen.
I morgen bærer det til Trondheim for overnatting på hotell (for meg) og deretter fly til Tromsø og en 4-ukers tur på jobb. Håper jo da at endt tur resulterer i hjemreise og kanskje en liten tur eller tre på egne sykler i det jeg nå kaller hjemtraktene i Latvia 8)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Leffy »

Se der ja. Kult når de er så engasjert allerede på den alderen. Bare og fortsette med den interesse'n :D

En tur er en tur. Gjør godt for sjela uansett lengde :D
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by jhn »

Bikeridr wrote:Da kan jeg anse min heller amputerte sesong som "startet". I forfjamselsen, glemte jeg å legge dette ut i går, på selveste hendelsesdagen..

Uansett, startet pent med en total distanse på svimlende 23 -tjuetre- km.

Dr.Greve med én på slep kjørte iland på Brekstad kai kl 12:23 av 12-ferga fra Valset. Kameratslig gjensynsklem ble utdelt, selv i disse coronatider, går det å holde litt kortere avstander når man velger sitt klientell med omhu :)

Nuvel, ferden gikk fra nevnte fergekai til en Best-benk i Bjugn for en pappkruskaffe og et gruppebilde. Sykkelbilder ble avglemt, men det får vi ha tilgode..
Image

Dagens agenda er MC-tur med min yngste niese. Får se om jeg husker på å knipse noen bilder også da..
Jøss, ikke mindre enn to skravleglade helgelendinger. Det er trivelige turkamerater, disse to unge herrene. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by DrGreve »

jhn wrote:Jøss, ikke mindre enn to skravleglade helgelendinger. Det er trivelige turkamerater, disse to unge herrene. :thumleft
Du er nå ikke så verst du heller som turkamerat :)

Hyggelig å hilse på deg igjen, Bikeridr, selv om det bare ble et kort møte. Vi hadde en plan om å rekke en ferge mellom Holm og Vennesund og det betød at kun en kort stopp var aktuell. Vi rakk ferga med ett kvarter margin :)
Vi snittet fartsgrensene mellom Bjugn og Holm fergekai, selv med 3 stopp.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

fartsgrense ja...
Tre dager på rad har jeg nå passert radarkontroller med Inntrengeren.... :thumleft
Og kontoen er urørt ..... men noen måtte visst opp med lommeboka....både bankkort og førerkort fikk seg nok en omgang !! [-X

Var ei jente som hadde kjørt av på sykkel borti Vang...to personer ga førstehjelp og tredve sto og glodde.. :smt074

fy faan til nysgjerrighet ...iddioter ....(( men de glemte vel koronaen noen minutter ))
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Om alt og ingenting ja..........

driver her og klundre...nå er problemet å få ordnet meldinger gitt...å gjør je gæli a dø ?

hilsen dåra fra Brumunddal :-#
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

intruder wrote: 29 Oct 2020 18:58 ...å gjør je gæli a dø ?
Nei, si det. Må nesten først vite akkurat *hva* du vil ordne i meldinger. Kanskje best å ta det på PM ved å svare på en av de jeg har sendt deg tidligere.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Hæhæ....fant ut det selv............men takk ellers !! \:D/

datageniet trekker seg inn i sin egen verden igjen.............men plutselig ! :-k :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Det er jo uhyre sjelden jeg legger ut "matselfier". Faktisk har det vel egentlig bare skjedd én eller to ganger tidligere. Men i dag føler jeg det er på sin plass.
I frysedisken på Samvirkelaget her på Brekstad (hvor jeg fortsatt er både sykmeldt og coronastøkk) fant vi altså reinsdyr ytrefilet i den perfekte størrelsen på rundt halvkiloen. Grei nok størresle for Far og Sønn til en torsdagsmiddag.
Hjemmelaget rødvinssaus "fra skrætsj", pastinakkpuré (også "fra skrætsj"), hakket sjampinjong og helstekt stjerneløk samt høytempfrest asparges. Servert som tallerkenrett med en kvast rosmarin og krøkebærgelé (eller "krekling" for søringene).
Til drikke ble det, for anledningen, Frydenlund Bayerøl og Aquavit Special :)
ReinsdyrYtrefilet.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by mekkern »

Det ser godt ut. :thumleft

årets siste julemiddag? ;-)
Post Reply