Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

bikeradar
du som seiler rundt på de sju hav....ha du nåån gong fått tæfta ta hæinn ubåtkæpten som itte kunne sjå grensa under vann....
:-k [-(
eller Mjøsormen , som ha vøri savne helt sea den påståelige næsningen som dregge ættern la ned sprøttet og dro til de evige jaktmarker :smt073
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Da har jeg også fått gleden av å ha smakt på Kvinnherads store nasjonalskatt. Ja, og da kan jeg også konstantere at Sundepølse, forskriftsmessig trukket i 30 min, og servert med ketsjup, sennep, majones og hjemmelaget potetstappe er aldeles innafor mhp kulinariske delikatesser. Blir nok å bunkre opp noen stykker og ta med hjem :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Liten oppdatering her..
Da har jeg tatt farvel med laksen og ringene på ei stund og sier hei til isbjørn og pingvin igjen :)
Så nå skal jeg feire med en aldri så liten sigar 8) :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Laksen og ringene / isbjørn og pingvin ...... :-k ....forklar nærmere med bilder takk !

Kanskje du kommer til å savne rekordvarmen her da......sjøl er jeg jo i hjærtestartermodus , krevende i varmen :plystre og null kjøring før neste torsdag ......
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

intruder wrote: 02 Jul 2021 12:21 Laksen og ringene / isbjørn og pingvin ...... :-k ....forklar nærmere med bilder takk !

Kanskje du kommer til å savne rekordvarmen her da......sjøl er jeg jo i hjærtestartermodus , krevende i varmen :plystre og null kjøring før neste torsdag ......
Bilder kommer, tenker jeg.
Nye eventyr starter uti august.
Akkurat nå nyter jeg sola, varmen og kjerringa etter endelig å ha kommet meg hjem. 8 måneder borte fra kjærringræva er mer enn lenge nok.. :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Ææææ...så kjærringa er glad du kom att.....trur hu angret at " du ville seile din egen sjø "--------heldig du Bikeridr :thumleft \:D/


takk te n Rotmo :plystre
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Årets første!! :shock: motorsykkeltur unnagjort.
Det ble en tur på biltilsynet, eller csdd som det heter her, med lillesykkelen på EU-kontroll. Både EU og forsikring var utløpt, så jeg spanderte €1,97 (kr 20,- i Kongens Mynt) for en måneds ansvar, samt €3,56 for én dags dispensasjon for å kjøre et ikkegodkjent kjøretøy fra hjemmeadresse til csdd. EU-kontroll inkludert to års veiavgift kom på svimlende €55,94. Så nå er "frosken" kjent veidyktig frem til juli 2023. Bare "storebror" igjen. Får se om jeg rekker det neste uke eller når jeg kommer hjem neste gang, forhåpentligvis før det går nye 8 måneder..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 20 Jul 2021 14:04 Årets første!! :shock: motorsykkeltur unnagjort.
Det ble en tur på biltilsynet, eller csdd som det heter her, med lillesykkelen på EU-kontroll. Både EU og forsikring var utløpt, så jeg spanderte €1,97 (kr 20,- i Kongens Mynt) for en måneds ansvar, samt €3,56 for én dags dispensasjon for å kjøre et ikkegodkjent kjøretøy fra hjemmeadresse til csdd. EU-kontroll inkludert to års veiavgift kom på svimlende €55,94. Så nå er "frosken" kjent veidyktig frem til juli 2023. Bare "storebror" igjen. Får se om jeg rekker det neste uke eller når jeg kommer hjem neste gang, forhåpentligvis før det går nye 8 måneder..
Regner med at dette har foregått i Latvia......EU-kontroll på MC er det ( dessverre ) ikke her på berget enda.... :-#

Er med MC-som med biler.....de som tar affære og ordner saker som dukker opp etterhvert har ingen problemer med det.....og kontra

Kjørte noen mil i dag , etter kollisjonen med bilisten som ikke overholdt vikeplikten skvetter jeg så fort jeg ser en bil som skal ut i vegen......https://www.mc-forumet.no/posting.php?m ... 3&p=407751#
med fulltlys og gul endeLarmenvest burde en være noenlunde synlig ? Men er du i blindsona bak dørstolpen så......

Men de aller fleste av oss er dessverre ikke nok oppmerksomme i enkeltsituasjoner [-(

alle kan gjøre feil vet du.........også Marve Fleksnes innrømte det ::

alle gjør feil..jeg har selv gjort feil .... det var i 1957 , jeg husker ikke hva hun het ..... [-X
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Nå er det virkelig lenge siden du har gitt oss info om ståa Bikeridr @@

Håper virkelig alt er bra med deg .... sykehusopphold og restart har vi jo gjennomført i sessongen flere av oss ! :thumleft

talas vonnoms :smt020
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Mens man venter på at 3D-printeren skal bli ferdig med Roadbook-holderen for kassalappstørrelse roadbook, omtalt i "hva har du kjøpt" tråden, satt jeg ute i sigarloungen med utsikt mot sør. Her er månen på voksende og jeg så to andre relativt sterke "stjerner" på himmelen. Litt rusten som jeg er, antok jeg det var Jupiter, men usikkerpå den andre, så jeg måtte slå opp i online stjerneatlas. Det viste seg at det var Saturn.
Selv om Saturnbildet ikke er så mye å skryte av, men jeg får skyte inn at det var med 400mm teleobjektiv, håndholdt. Å rigge opp teleskopet tar minst en halvtime og da ville Saturn ha vært under horisonten. Får se om vær og ork tillater det i morgen.
Men iallefall, håndholdte bilder av Saturn (hvor man kan antyde ringene) og månen. Ennå rundt 4 timer til holderen er ferdig. Film kommer kanskje iløpet av natte, eller i morgen..
Så da får dere heller studere årets første astrofoto fra min side :)
Saturn-4732.jpg
Moon-4733.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

RoadBook holderen ble ferdig kl 02:30 i natt og da gadd jeg ikke begynne med å "demonstrere" den. Her er et bilde og en bitteliten snutt på hvordan den ser ut/virker.
Printet i PLA på Creality CR-X
RoadBook.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Den turen i Vietnam kunne kanskje vært noe,men når en runder 70 snart og har holdt seg innaskjærs i Skandinavia så langt blir det nok med tanken.
Men interessant lesning,bevares ! :D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by intruder »

Skjedde mye rart på Mjøsa da ferjetrafikken var på det største , i 1965 kolliderte Hamar Kappferja med Nesbrua og deler av styrhuset ble knust . Heldigvis ble ingen skadd.
Vandrehistorier forteller at maskinisten var bedugget og slo full fart forover istedenfor akterover , om dette er tilfelle var en annen sak....
På Mengshoelbrygga sto billettør og altmuligmann Sverre og ordnet køen da direktør Kappe på Høsbjør turisthotell kjørte forbi alle de andre og stilte seg foran......
egoet var i orden .
Still deg bakerst sa n Sverre.....Kjenner De meg ikke,det er direktør Kappe ?
....Je drit i om du er kappe eller frakk....still deg bakerst ! \:D/


Ha en god dag !
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Liten oppdatering fra 8 grader sør 33 grader vest. Jævlig varmt og vi har ikke AC ombord.
Men, men.. Man får se det positive i det; slipper nå å kle på seg BF og ullester når man skal se på stjerner. :thumleft
En konstellasjon (eller samstilling på folkemunne) av, fra øverst til nederst:
Jupiter, Månen, Sarturn og Venus.
JMSV.jpg
Bildet er tatt vinkelrett, så månen, som er i Ny, har "skalken" på bunn og ikke til høyre som på våre Europeiske og nordlige breddegrader. Jo lenger sør man kommer, jo mer "feil" vei blir månen. Ja, og Orion (stjernebildet med "Orions Belte") står ikke her, han har lagt seg. Lenger sør står han på hodet..
Nuvel, dårlig med MC-oppdatering for tiden, så dere får være fornøyd med litt himmellegemer for øyeblikket. Dukker sikkert opp en og annen fuggeljævel også. I dag prøvde jeg å filme havsuler som jafsa i seg flygefisk i full volley, men må nok øve litt mer. Kommer kanskje plutselig. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Vi er ankommet Montevideo, Uruguay. Skal ha litt proviantering og delvis mannskapsbytte. Selv har jeg en måned igjen og skal være med videre sørover. Så, istedet for å teppebombe fototråden, variere jeg litt med å legge ut litt måne og solnedgang over Montevideo her..
Montevideo-1.jpg
Montevideo-2.jpg
Montevideo-3.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply