Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

Da var jeg hjemme fra tur igjen, hadde tenkt å ta en liten luftetur men ble fort nærmere 35 mil!  Bilder og referat kommer nok i morgen, finner rute og noen bilder på linken ovenfor også! :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by tshansen »

Dæven! Flott runde du har hatt deg i dag! Kjenner jeg må ha meg denne turen selv snart, mye bra vei! Gleder meg til å lese referat
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Det var en gang for ikke så veldig, veldig lenge siden. Var veldig sent ute på jobb så planen om å hive på seg kjøredress og trille ut sykkelen fra garasjen ble kansellert. Uten tvil den fineste morgenen denne sommeren så det var litt kjipt at jeg ikke fikk ta sykkelen og vite at jeg ikke var hjemme før i 4 tida. Dagen går sakte men sikkert over og jeg tenker at jeg må ha meg i alle fall en liten luftetur i dag. Middag står mot all forventning ikke klar på bordet. Får beskjed om at grillmaten er klar litt over 7.

Middagen blir fort glem da jeg setter kursen innover til Aksdal og følger E39 med en liten avstikker i Skjoldastraumen (Riksveg 515) som en liten start på fine svingete veger. Ser etterhvert en R sykkel som legger seg bak meg og tydligvis har mer kjøreerfaring enn meg men holder seg bak. Tar av til venstre etter slusene i 'straumen' opp på riksveg 513 opp til E134 et lite stykke før jeg tar av ned på riksveg 46. Her ser jeg karen på R sykkelen, en CBR Fireblade som strekker på beina på en bensinstasjon. Gir han en tommel opp og får kjapt et stort smil og en tommel opp tilbake. Tar av rett før Sandsfjordsbrua slik at kursen blir mot Sauda på riksveg 550. Denne har tidligere sammen med deler av fylkesvei 46 og riksvei 13 fått status som nasjonal turistvei. På denne strekka får du garantert en fin tur med nydelig natur, smale svingete veger og veldig lite trafikk. Anbefaler alle og enhver som har sjans til å kjøre her om å ta turen. Dette er ikke rette vegen for gladgassing og kneskrap men det er fullt mulig å kjøre litt aktivt, spesielt om du har litt bedre fjæringsvei enn en RR sykkel.


Rasteplass noen kilometer før Sauda

Image



En liten foss rett etter bommen til gamlevegen over til Røldal

Image



En gamling på gamlevegen som tok seg god tid med å komme seg ut av bildet og et bilde "andre vei"

Image

Image



Videre nedover fra utsiktspunktet finner man et par hårnåler før du er tilbake på E134, i alle fall en liten stund. Men dette er helt greit i grunn ettersom oppover til Røldal Skisenter er det lange nydelige svinger før jeg tar av til parkeringsplassen til skisenteret og bestemmer meg for å drite i tunnelene og eller kjøre over fjellet. Her kjører en opp igjennom deler av skitrekket til du når toppen. Nydelig utsikt fra toppen og ned men jeg forglemmer meg helt og glemmer å ta bilde. På toppen bestemmer jeg meg for å prøve meg på en såkalt river crossing over en liten steinlagt dam på 4-5 meter. Går helt greit men får bekreftet at støvlene ikke er vanntette når jeg plasserer disse under vannoverflaten. :-k Stolt over min siste erfaring tar jeg noen bilder og kjører ned til hovedvegen igjen.


På toppen

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Videre innover tenker jeg at jeg skal hoppe over så mye tunell som mulig da dette er så hinsides kjedelig å kjøre i. Ved Rullestadtunnellen svinger jeg av og kjører også her gamlevegen over. Angrer ikke et sekund på denne avgjørelsen. Kjører langs en elv og tar en kjapp stopp for å ta noen bilder før jeg legger turen direkte hjemover etterpå! Uten tvil en perfekt "ettermiddagstur" på snaue 35 mil på hovedsaklig pene veier! Og vis noen satt og lurte så var altså grillmaten kald til jeg kom hjem. Er hjemme omtrent kvart over 9, kaster i meg den kalde grillmaten og hopper til sengs. Jeg er ikke så flink å skrive men satser på at det ikke var så alt for jævlig vis dere har kommet så langt. :lol:

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Tommas »

Herlig!

Vellykket skrevet når man får lyst til å hive seg på sykkelen å kjøre en tur :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Hyggelig å høre at du liker det! :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by tshansen »

Se her ja, er det kommet referat. Jeg har ikke fått tid til å lese det enda, men det står på "etter middag" planen min :thumleft :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Har konkludert me at jeg dropper bergensturen som var planligt i helga og eller gasser opp til countryfestivalen i Seljord. :) 3 liter brennevin og 3 liter sprite er pakka, snakkes aldri [emoji13] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482]
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Har konkludert me at jeg dropper bergensturen som var planligt i helga og eller gasser opp til countryfestivalen i Seljord. :) 3 liter brennevin og 3 liter sprite er pakka, snakkes aldri [emoji13] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482]
Jeg og Bugge vurderte oss dit, men når jeg har oppkjøring til fagprøve(igjen ](*,) ) så kan jeg ikke ta ut langhelg, så da blir det fyllekalas i Råkvåg 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Har konkludert me at jeg dropper bergensturen som var planligt i helga og eller gasser opp til countryfestivalen i Seljord. :) 3 liter brennevin og 3 liter sprite er pakka, snakkes aldri [emoji13] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482] [emoji482]
Jeg og Bugge vurderte oss dit, men når jeg har oppkjøring til fagprøve(igjen ](*,) ) så kan jeg ikke ta ut langhelg, så da blir det fyllekalas i Råkvåg 8)
Her tenker jeg du må prioritere og komme deg ned [emoji13] [emoji13] Neida, lykke til med fagprøven, går nok denne gangen
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by JK95 »

Har prøvd å kjøre allnighter til Porsgrunn før, det frister ikke såååå mye akkurat nå :roll:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Ser den.

Kan bekrefte at det regner på fjellet, og ikke bare litt
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Hadde meg en liten luftetur tidligere i dag. Ikke så høy temperatur, men frøys ikke med den nye Rukka dressen. ;-) Kjørste først Sundvegen fra Bygnes til "flyplassvegen" og fikk fylt noe bensin på uno-x i nærheten. Kjørte litt sørover igjen og inn i Karmøytunellen, kjørte retning Stavanger men tok av ned til Slottevik og fortsatte videre inn mot Sandbekken og Hervik. Kjørte noen veier jeg aldri har vært på før og angrer ikke på det. Fine svingete veier store deler av veien og endte til slutt opp på Hervik Kai. Har minner herfra med båt. En fin liten plass egentlig. Kjørte hjem igjen og fikk vaska driten av sykkelen da det var til tider våt vei.

I går var jeg i Bergen innom Ride for å handle meg kjøredress og endte som forventet opp med Rukka Energater. Glemte igjen ryggskinna, men satser på at de kan få sendt den til meg igjen. Utenom det har jeg brukt store deler av helgen på å se på YouTube og traktorfilmer. Fy faen det ser gøy ut med grusveier og elvepassasjer.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by Trondgv »

Sitter og planlegger tur for helga, regner med at jeg legger turen innom Fyresdal og Troll Rally. I så fall går turen over Sirdal. Hadde også planer om å svippe innom Grustreffet men nesten 9 timer etter jobb blir drøyt. Pakker sykkelen seinere og kjører i morgen. Mulig jeg får med meg Lysebotn på veien hjem også.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur aldri sur

Post by tshansen »

Essa, 9 timer er da ingen ting når en først er kommet seg på veien :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply