Da ble det ny sykkel, endte opp med en 94’ Ducati 900ss. Sykkelen er gått ca 49000km så den er ikke kjørt så mye. Forrige eier hadde kun hatt sykkelen siden sist vår. Dette er en tidligere kollega av meg og han kjøpte dem av en kompis som gav opp sykkelen når motoren stanset plutselig. Dette var kun et ledningsbrudd..
Sykkelen trenger en god service og gjennomgang. Starter med å bytte reimer, sjekke ventiler, bytte av bremsevæske, olje, dempere, osv.. Deretter må jeg skru den sammen, få tak i nytt panel til instrumentene og få fikset opp i litt elektrisk. Mye kosejobb egentlig. Sykkelen starter og går veldig fint, men vil ikke ta noen kjøretur før reimene er byttet.
Det var i utgangspunktet planlagt å bygge caferacer av denne, men jeg fikk heldigvis reddet sykkelen fra dette..
Har alltid hatt lyst på Ducati, så dette var en liten drøm oppfylt. Skader heller ikke med den deilige lyden av tørrclutch, L-twin og potter med litt lite lydmotstand

Originale potter som står på nå, men tipper de må pakkes om for at de skal høre noenlunde normale ut.
Var en tur hos den lokale Ducati forhandleren og han skulle sjekke om han hadde noe Termignoni potter liggende