Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Du har skjønt det [emoji106][emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så klart 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

I dag etter litt overtid på jobben fant jeg ut at jeg kunne ikke la være å ta KTMen ut på en aldri så liten kveldstur. Planen var å bare kjøre til Skudeneshavn for å hive i meg en softis og kjøre "austra siå" hjem igjen. Ikke før jeg var ute av innkjørselen slo jeg heldigvis det i fra meg og kjørte retning Haugesund. Tenkte jeg like så greit kunne kjøre mot Tysvær, svinge ned mot Slottevik og videre inn mot Sandbekken. Utenfor en av gårdene bortover ser jeg noen folk og en traktor som kjører rundt. Holder noen lunde ca 80 og i det jeg nærmer meg gården kommer hunden løpende ut midt i veien. Støkker jo selvsagt som bare faen så bråbremser det sykkelen er god for. Og TAKK for gode bremser, hadde fort blitt hundefillet til kvelds hadde jeg ikke reagert for nok her. :roll: De som eier bikkja kjefter og roper på hunden. Har ikke noe behov for å snakke noe med dem, så jeg gønner bare på videre og koser meg på de smale veiene innover. Tar en liten stopp for å ta et par bilder på vegen.

Image

Image

Bestemmer me så for å prøve meg på litt bakhjulskjøring, som jeg forsåvidt er elendig på. Sjekka noen såkalte tips n´tricks på youtube her om dagen så tester ut dette i 2. gir. Gi gass, slipp, så gass igjen. Funka jo faen meg også. :twisted: Dette var selvsagt på et område tilrettelagt for slik kjøring. :-s Får den litt og litt lenger opp, men tørr ikke dra den opp til "balansepunktet". Tror ikke hjulet er så langt oppe fra bakken men det føltes i alle fall sånn ut. Nok er nok så ringer jeg til broderen for å få meg å drikke. Han var ikke hjemme men hos en kompis så jeg kjører hjem til han på Røyksund. I det jeg nærmer meg kommer jeg bak en hvit Audi som plutselig fikk det travelt når jeg kom bak han. Lurer selvsagt på hva han skal, så jeg også gir på. Lenger fremme ligger det en annen bil som holder fartsgrensa, rett før en sving. Her tar faen meg Audien en forbikjøring slik at bilen må bråbremse for å unngå en eventuell ulykke men kommer heldigvis ingen i mot. Nok er nok, jeg kan gi litt på men vis det vipper over til galskap så stopper jeg. Lite fristende å presse noen til en ulykke. [-(

Får i meg noe å drikke og vender nesen hjemover. Kjører over til Vormedal og tenker jeg like så greit kan se om jeg finner noen plass å ta gode bilder. Ikke noe spesielt men jeg får da et lite bilde av Husøy fra andre siden av Karmsundet. Trodde jeg kunne kjøre helt til endes så jeg slapp å få sjøhus / huser i veien. Men her var det kommet et relativt nytt hus med eierene utenfor. Tenker det blir for dumt å gå i hagen deres for å ta noen bilder, så snur eller å kjører heim att ho mor.

Husøy
Image

Pent vær, fine veier også har jeg også lært meg en liten lekse med den Audien også i dag. [-X Ble ikke så ekstremt gode bilder men det får være godt nok :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

I helga kjørte jeg til Lærdal med noen kompiser for å ta en helg på Jordeplerock. 2 motorsykler, en Harley og en i følgebil. Tok ikke noen omveier på fine veier oppover eller hjem igjen da vi egentlig hadde det ganske travelt med å sprette øl og brennevinsflaskene. I fra Skånevik ca og innover til Skare hang gassen min seg opp så jeg måtte vente en stund på de andre. :-s Nedover fra Skare og inn til Odda er det mye fin vei så her la jeg meg fint i teten og hang på noen 1200GSer som til slutt måtte se seg slått og heller bruke tiden på slikt som de gamle på 1200GSer gjør, altså ta bilder av fosser og slikt. Jeg var i såpass godt driv at jeg fortsatte nesten til Utne og ventet på de andre en liten stund før vi kjørte ombord på ferja. I fra Kvandal og til Lærdal går det i et bankende foruten en pølse og bensinstopp på Voss. Herifra bestemmer jeg og kompisen min på Horneten at vi ikke gidder å vente lenger så vi kjører i vår egen fart. Med sol, lite trafikk er det ikke noe problem å ha litt ekstra fart så lenge en bruker litt vett. I Lærdalstunellen slipper vi ut det værste i oss. Blir blinka på av en lastebil så vi roer ned farten før vi kjører ut av tunellen. Null laser eller noe men vi holder rolig fart til vi er ved huset i Lærdal.

3 dager med festivalfyll setter sine spor både på økonomi, stemme og dagsform. Enda bedre blir det vår vi ser været vi skal ha hjemover, selvsagt med goretex hansker og regnsklær som ligger hjemme. Tenker fuck it og kjører hjemover. I det vi nærmer oss Voss er det en i pickup som bestemmer seg for å gi faen i blinklys, motkommende trafikk og andre sine liv. Har omtrent 90-95 da han slenger seg over vårt kjørefelt for å svinge til venstre. Et lite øyeblikk er jeg nesten hundre prosent sikker på at dette går RETT til helvete og på fløyting fra biler bak han er det nok andre som tenker det samme. Får så vidt kommet meg unna med tidenes bråbrems både med sykkel og i bokseren, litt sladding før jeg slipper bremsen og svinger unna. Her hadde jeg fortsatt rett i siden på han hadde jeg ikke sluppet brems og svinget unna. Stopper helt midt på veien og trenger litt betenkingstid. Biler som lå bak han har stoppet opp og biler bak står på fløyta. Vurderer å kjøre etter å spørre hva inni helvete som feiler han men går vekk i fra tanken da jeg var såpass forbanna at det hadde mest sannsynlig endt med knuste ruter eller tenner...Satan så gal jeg var i dette øyeblikket. Og alt på bare noen sekunder.

Videre hjemover går turen forsåvidt fint da været blir bedre og veiene blir tørre når vi nærmer oss Karmøy. Men fy faen for en støkk en får i seg etter en slik hendelse. Var bare en liten meter i fra å bli potetmos. Håper at den som kjørte den pickupen sitter en plass med jævlig dårlig sammvittighet, det har han bare godt av!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by tshansen »

Trondgv wrote: hang på noen 1200GSer som til slutt måtte se seg slått og heller bruke tiden på slikt som de gamle på 1200GSer gjør, altså ta bilder av fosser og slikt.

Hahaha :lol: :lol: :lol:


Slike hendelser kan være med på å prege en hel dag! Det er en skremmende påminner om hvor små marginer det er noen ganger. Godt å høre at alt gikk bra og at dere har hatt en bra helg :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:
Trondgv wrote: hang på noen 1200GSer som til slutt måtte se seg slått og heller bruke tiden på slikt som de gamle på 1200GSer gjør, altså ta bilder av fosser og slikt.

Hahaha :lol: :lol: :lol:


Slike hendelser kan være med på å prege en hel dag! Det er en skremmende påminner om hvor små marginer det er noen ganger. Godt å høre at alt gikk bra og at dere har hatt en bra helg :thumleft
Oops, er visst noen som kjører 1200GS her inne ja. ;-) De har en unnskyldning da, de var tross alt turister og tror ikke det er mange turistene som kjører forbi Låtefossen. Ikke kjørte de så ekstremt fort eller. Tror bare jeg skal begynne å ro meg inn til land mens jeg kan, plutselig treffer jeg en en fra GS gjengen her inne som uten tvil kjører fra meg. :thumleft

Men jepp, den hendelsen hang liksom litt med hele dagen og det vil den nok gjøre andre dager også. Det viktigste er jo at det gikk bra! :)
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Palma »

@Trondgv når du engang når en slik alder både i modenhet og sykkelvalg vil du og oppleve lignende tilfeller, og da kommer du til å tenke: " Ja ja, de har jo behov for denne forbikjøringen... Koselig for de det... Jeg husker da jeg var i den alderen...." :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Bikeridr »

Trondgv wrote:I helga kjørte jeg til Lærdal med noen kompiser for å ta en helg på Jordeplerock. 2 motorsykler, en Harley og en i følgebil.
He, he - "To motorsykler og en Harley" :D
Trondgv wrote: I det vi nærmer oss Voss er det en i pickup som bestemmer seg for å gi faen i blinklys, motkommende trafikk og andre sine liv. Har omtrent 90-95 da han slenger seg over vårt kjørefelt for å svinge til venstre.

Håper at den som kjørte den pickupen sitter en plass med jævlig dårlig sammvittighet, det har han bare godt av!
Dessverre tror jeg nok ikke pickupfjotten/burkusken brydde seg en halv fjert om deg. Ifølge siste fjorten rettssaker er slike hestkuker blitt frikjent siden "jeg så ikke den der lille motorsykkelen i motsola mens jeg sms'a til elskerinna". :evil:
Trondgv wrote: Nedover fra Skare og inn til Odda er det mye fin vei så her la jeg meg fint i teten og hang på noen 1200GSer som til slutt måtte se seg slått og heller bruke tiden på slikt som de gamle på 1200GSer gjør, altså ta bilder av fosser og slikt.
Palma wrote:@Trondgv når du engang når en slik alder både i modenhet og sykkelvalg vil du og oppleve lignende tilfeller, og da kommer du til å tenke: " Ja ja, de har jo behov for denne forbikjøringen... Koselig for de det... Jeg husker da jeg var i den alderen...." :thumleft
Hæ, hæ, hæ - kom igjen, fyr hverandre opp. Jeg henter popcorn'et :D 8) :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

Palma wrote:@Trondgv når du engang når en slik alder både i modenhet og sykkelvalg vil du og oppleve lignende tilfeller, og da kommer du til å tenke: " Ja ja, de har jo behov for denne forbikjøringen... Koselig for de det... Jeg husker da jeg var i den alderen...." :thumleft
Pfft, jeg kommer ALDRI til å tenke noe slikt jeg vel..Ingen får lov å kjøre forbi meg. :twisted: Er kanskje skammelig å si men jeg er godt innpå tanken av traktor selv for gruskjøringen sin del. Men for min del blir det nok ikke noe 1200GS, Multistrada eller 1290 Super adventure. Tenker mer på noe brukt, helst en 950 eller 990 adventure. F800GS er også ganske fristende men jeg vipper mer mot KTM av den simple grunn at det skiller seg ut og har et litt røffere preg over seg. Også er det jo KTM. Men for å finansiere dette må nok Duken selges og det gjør den muligens i løpet av vinteren så får jeg se om jeg ordner meg med en billig A2 sykkel frem til A lappen 24 juli. Finner jeg ikke noe 990 eller 950 i norge må jeg utenlands. Gruskjøring frister altså mer og mer samt at jeg er veldig glad i friluftsliv så tenker jeg dette kan bli en god kombinasjon. Tenk å kunne slå opp teltet, koke kaffe og spise nyfiska ørret på primus og lade opp til en ny dag med sykkelkjøring??

Så egentlig mener du vel kanskje at jeg er VELDIG moden for alderen...eller? \:D/
Bikeridr wrote:I helga kjørte jeg til Lærdal med noen kompiser for å ta en helg på Jordeplerock. 2 motorsykler, en Harley og en i følgebil.
He, he - "To motorsykler og en Harley" :D
:lol: :lol:
Bikeridr wrote:Dessverre tror jeg nok ikke pickupfjotten/burkusken brydde seg en halv fjert om deg. Ifølge siste fjorten rettssaker er slike hestkuker blitt frikjent siden "jeg så ikke den der lille motorsykkelen i motsola mens jeg sms'a til elskerinna". :evil:
Mulig det at de blir frikjent av den unnskyldningen, men jeg har troa på at i alle fall noen av de sitter igjen med jævlig dårlig sammvittighet for å nesten ha tatt livet av en mann. Også er det selvsagt en gjeng som driter i det som du sier.
Bikeridr wrote:Hæ, hæ, hæ - kom igjen, fyr hverandre opp. Jeg henter popcorn'et :D 8) :lol:
Hehe, skal ikke mye til for å sette disse gamle i full fyr og flamme. :twisted:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Tob »

Trondgv wrote:Gruskjøring frister altså mer og mer samt at jeg er veldig glad i friluftsliv så tenker jeg dette kan bli en god kombinasjon. Tenk å kunne slå opp teltet, koke kaffe og spise nyfiska ørret på primus og lade opp til en ny dag med sykkelkjøring??

Så egentlig mener du vel kanskje at jeg er VELDIG moden for alderen...eller? \:D/
Anbefales absolutt! :thumleft
Image

Si ifra om du vil låne EXC felgene mine med halvslitte TKC80 - om de kan klemmes på Duken. Ser du driver å kjører i nabolaget mitt :lol:

Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

Se der ja! Sånne turer blir nok ikke en realitet før på sensommeren neste år, eventuelt senere også! Tror ikke jeg skal prøve meg på grusdekk med Duken, men takk som byr!
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Palma »

Trondgv wrote:
Palma wrote:@Trondgv når du engang når en slik alder både i modenhet og sykkelvalg vil du og oppleve lignende tilfeller, og da kommer du til å tenke: " Ja ja, de har jo behov for denne forbikjøringen... Koselig for de det... Jeg husker da jeg var i den alderen...." :thumleft
Pfft, jeg kommer ALDRI til å tenke noe slikt jeg vel..Ingen får lov å kjøre forbi meg. :twisted: Er kanskje skammelig å si men jeg er godt innpå tanken av traktor selv for gruskjøringen sin del. Men for min del blir det nok ikke noe 1200GS, Multistrada eller 1290 Super adventure. Tenker mer på noe brukt, helst en 950 eller 990 adventure. F800GS er også ganske fristende men jeg vipper mer mot KTM av den simple grunn at det skiller seg ut og har et litt røffere preg over seg. Også er det jo KTM. Men for å finansiere dette må nok Duken selges og det gjør den muligens i løpet av vinteren så får jeg se om jeg ordner meg med en billig A2 sykkel frem til A lappen 24 juli. Finner jeg ikke noe 990 eller 950 i norge må jeg utenlands. Gruskjøring frister altså mer og mer samt at jeg er veldig glad i friluftsliv så tenker jeg dette kan bli en god kombinasjon. Tenk å kunne slå opp teltet, koke kaffe og spise nyfiska ørret på primus og lade opp til en ny dag med sykkelkjøring??

Så egentlig mener du vel kanskje at jeg er VELDIG moden for alderen...eller? \:D/
Høres ut som en god plan. Nei hva slags sykkel du kjøper kommer an på så mye, 1150GS passer utmerket for meg nå, kunne godt ha vært 50 kg lettere av og til(sykkelen altså) men man tilpasser seg :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

Var i banken i går og fikk oppretta en sånn drømmekonto. 1,45% rente på den som ikke er så alt for verst. Fyller jeg på like mye som jeg gjorde i går en gang i mnd frem til neste år er det stor sjangs for at jeg slipper lån og kan beholde duken når jeg handler noe nytt til A er i boks. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Var i banken i går og fikk oppretta en sånn drømmekonto. 1,45% rente på den som ikke er så alt for verst. Fyller jeg på like mye som jeg gjorde i går en gang i mnd frem til neste år er det stor sjangs for at jeg slipper lån og kan beholde duken når jeg handler noe nytt til A er i boks. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nice! :thumleft Selv er jeg alt for dårlig til å spare, der MÅ jeg skjerpe meg :redface [-X
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Var i banken i går og fikk oppretta en sånn drømmekonto. 1,45% rente på den som ikke er så alt for verst. Fyller jeg på like mye som jeg gjorde i går en gang i mnd frem til neste år er det stor sjangs for at jeg slipper lån og kan beholde duken når jeg handler noe nytt til A er i boks. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nice! :thumleft Selv er jeg alt for dårlig til å spare, der MÅ jeg skjerpe meg :redface [-X
Sliter med akkurat det samme, men tenkte jeg skulle prøve litt ekstra nå [emoji106]
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gooode nyheter [emoji1551]

Post by Trondgv »

I går når jeg kom hjem fra jobb hadde jeg overraskende mye energi. Kastet meg over grillmaten som sto klar på bordet (Takk mamma) og fant frem kjøreutstyr. Sendte melding til en kollega i Vats som nettop har kjøpt seg leilighet så tenkte jeg kunne svinge innom han å ta en liten kikk. Turen gikk straka vegen gjennom Karmøytunnelen og videre inn mot Aksdal. Tok av ned mot Grinde for å få med meg Skjoldastraumen og veiene soom er å finne der i området. Stoppet på Knapphus for å få en liten pekepinn om hvor jeg skulle kjøre for å finne fram. Nedover til Nedre Vats og en times Cola-Pause.

Image

Etter pausen vurderte jeg å ta turen inn til Skånevik og ta gamlevegen hjem men tiden begynte å gå i fra meg. Tenkte jeg kunne kjøre inn til Sandeid i alle fall og så opp til Ølen å ta det videre derfra. Hærlige veier fra Vats og inn til Sandeid. Tar en liten bensinfylling på bensinstasjonen i Ølen og konkluderer med at beste vei er å kjøre rundt Bjoa da jeg aldri har kjørt disse veiene før. Angrer i alle fall ikke på valget mitt her! Sving etter sving i meget godt driv og helt alene i trafikken. Tar en liten tur nedom Bjoa kai og landhandel men her ser det ellers trist ut og sjappa er stengt for dagen. Tar noen mobilbilder og kjører hvor jeg ser det er skiltet badeplass. Gidder ikke å gå de 50 meterene for å komme frem så sitter i stedet på sykkelen og tar bilde utover havet. Kjører videre og tar det litt forsiktig ettersom det er helt ukjente veier for meg. Kommer ut ved Isvik så kjører inn til Aksdal, tilbake i tunellen og tar nok en colapause (!!) hos broderen på Vormedal.

Veldig fin tur med masse fine svinger. Har fått begynt pittelitt på de såkalte kyllingstripene men tørr ikke helt å dra den helt ut enda, tenker jeg må ha en tur på bane først. Ble kun mobilbilder denne gang.. En helg i nærmeste fremtid tenker jeg å ta meg en tur inn til Sand og følge veien innover til Stavanger, muligens Lysebotn også. Dette blir nok en dagstur vis noen finner på at de vil være med. :thumleft


Image

Image
Post Reply