Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- HeldigGreece'n .

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by knutk »

Takk for en underholdende beskrivelse av "innledende runde" til den supre helgen.
Har sittet med kartet og prøver å finne veiene du har kjørt. Stadig nye veier som havner på min "To do list" :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Palma »

Meget velformulert og godt levert igjen. Fantastiske bilder. Det er jo et flott fylke jeg bor i ser jeg, spørs om jeg må ta en runde i mitt eget hjemfylke etterhvert.. :-k

For den observante seer så er bilde av "Pål sine høner" faktisk et bilde av avdelingen med HANER... :lol: Men uansett absolutt bestått Olav.
Leser gjerne dine betraktninger om grustreffet og :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Flanker »

Veldig bra skrevet og fortalt av onkel [emoji106][emoji482]
Bergen

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Bergen »

Artig lesing Olav :thumleft Og mange kjekke grusveier du fikk kjørt!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Trondgv »

Skikkelig bra! Dette øker egentlig bare lysten på en traktor enda mer så når lønninga er på konto MÅ jeg jo nesten kjøpe meg noe nytt. :-k Masse gode selgere her inne på forumet. :thumleft Kunne virkelig tenkt meg å vært med på denne turen selv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Skikkelig bra! Dette øker egentlig bare lysten på en traktor enda mer så når lønninga er på konto MÅ jeg jo nesten kjøpe meg noe nytt. :-k Masse gode selgere her inne på forumet. :thumleft Kunne virkelig tenkt meg å vært med på denne turen selv.
Ingen tvil om at "traktor" gir muligheter...og det trenger ikke være så dyrt heller. Selv om jeg lengtet etter mer power og mindre vibrasjoner på denne turen \:D/
Var det Ojda som hvisket Explorer XCA??
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Trondgv »

Trenger slettes ikke være dyrt nei. Jeg tenker maks 30k for min del. Vibrasjoner er jeg forsåvidt vandt med fra Duken, selv om det sikkert er mer på de gamle gode. Mangelen på effekt vil nok alltid være der men tror jeg skal klare å ha det gøy fordeom. :D
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Trenger slettes ikke være dyrt nei. Jeg tenker maks 30k for min del. Vibrasjoner er jeg forsåvidt vandt med fra Duken, selv om det sikkert er mer på de gamle gode. Mangelen på effekt vil nok alltid være der men tror jeg skal klare å ha det gøy fordeom. :D
Det ligger en ganske fin og hel Yamaha Super Tenere 750 til 33' på Finn. Og en Tiger til 29'
Men du følger vel like godt med som det jeg gjør ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:Trenger slettes ikke være dyrt nei. Jeg tenker maks 30k for min del. Vibrasjoner er jeg forsåvidt vandt med fra Duken, selv om det sikkert er mer på de gamle gode. Mangelen på effekt vil nok alltid være der men tror jeg skal klare å ha det gøy fordeom. :D
Det ligger en ganske fin og hel Yamaha Super Tenere 750 til 33' på Finn. Og en Tiger til 29'
Men du følger vel like godt med som det jeg gjør ;-)
Tigeren hadde jeg ikke fått med meg men Yamahaen hadde jeg lagra. Problemet er at jeg er begrensa til 48hk på grunn av A2. Etter en kjapp sjekk fant jeg ikke noe sett for ned reg til noen av disse. :/
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by ArcticTiger »

Flott tur og morosamt Refferat Kantern :thumleft Foreldra mine hadde hytte i Sølendalen i 30 år, så det er kjente områder :D
Men Kantern da :-k , Har du virkelig vært på Fiskevollen UTEN å smake på den røkte Siken frå Sølensjøen :roll: :roll: :shock:
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by knutk »

Trondgv wrote:
Kant1 wrote:
Trondgv wrote:Trenger slettes ikke være dyrt nei. Jeg tenker maks 30k for min del. Vibrasjoner er jeg forsåvidt vandt med fra Duken, selv om det sikkert er mer på de gamle gode. Mangelen på effekt vil nok alltid være der men tror jeg skal klare å ha det gøy fordeom. :D
Det ligger en ganske fin og hel Yamaha Super Tenere 750 til 33' på Finn. Og en Tiger til 29'
Men du følger vel like godt med som det jeg gjør ;-)
Tigeren hadde jeg ikke fått med meg men Yamahaen hadde jeg lagra. Problemet er at jeg er begrensa til 48hk på grunn av A2. Etter en kjapp sjekk fant jeg ikke noe sett for ned reg til noen av disse. :/
Et høyere prisleie, men BMWs F800 modeller koster ca kr 250 i deler + gebyr å registrere ned til A2.
Du kan enkelt gjøre det selv og vise det på biltilsynet.
Papirene får du vederlagsfritt fra BMW.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:
Kant1 wrote: Det ligger en ganske fin og hel Yamaha Super Tenere 750 til 33' på Finn. Og en Tiger til 29'
Men du følger vel like godt med som det jeg gjør ;-)
Tigeren hadde jeg ikke fått med meg men Yamahaen hadde jeg lagra. Problemet er at jeg er begrensa til 48hk på grunn av A2. Etter en kjapp sjekk fant jeg ikke noe sett for ned reg til noen av disse. :/
Et høyere prisleie, men BMWs F800 modeller koster ca kr 250 i deler + gebyr å registrere ned til A2.
Du kan enkelt gjøre det selv og vise det på biltilsynet.
Papirene får du vederlagsfritt fra BMW.
Har mye mer lyst på en F800GS og enda mer en 1200GSA, men må prioritere boligkjøp for nå. Derfor vil jeg ha en i 20-30k klassen som kan brukes imens. :thumleft Av og til må man faktisk prioritere ting over motorsykkel, merkelig nok. :-#
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by joo »

Ah, dette var noko å lese ja.

Ypperst glimrande reiseskildring frå ein kunnig og røynd ferdamann på gildt eventyr.
Gromme bilete i fargar attåt gjev ein stakkar mykje reisetrong og ein hug etter å fare til den norske fjellheimen med høve til å sjå vidt utover.

Takker så meget :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by ojda »

Nå har jeg prøvd å "få lest'n" siden lunsjen på jobb i dag, og der var jeg jaggu igjennom =D>
Rivandes novelle Kant1 og jaggu mye bra bilder med :thumleft

Skal all denna skrivinga eskalere som den har gjort hittil, må jeg vurdere å gå ned til halv stilling :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Kom til Onkel - Onkel drar østover til Grustreff-bokstavkjeksalarm

Post by DrGreve »

Fornøyelig lesning, Kantern :thumleft
Vi har ei Kant-slekt her i Rana også men det finns vel flere hunder enn bare hunden til presten :)
Post Reply