Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Trondgv »

JRO wrote:
Trondgv wrote:Tenk å hatt 145k på konto nå :-k
Jeg har det, hva skal kjøpes? :D :thumleft \:D/
Vil du ha kontonr mitt så ordner jeg resten? Så ser du hva det er etterpå som en liten overraskelse :)
Tommas wrote:
Trondgv wrote:Tenk å hatt 145k på konto nå :-k

Jepp, er ikke noe dårlig valg det ;-)

http://www.finn.no/72339817
Var den jeg tenkte på ja [emoji1]
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Tenk å hatt 145k på konto nå :-k
Santander er din venn :thumleft Det er billig for en så velutstyrt, strøken og velholdt SportsTourer =D>
Det står "vurderes solgt" og jeg har IKKE bestemt meg, men 1000 tanker i hodet på en gang kan gjøre hvem som helst svimmel.
Å selge Speedy, vil være som å selge guttungen, eller frk. Fryd, jeg har et idiotisk lidenskapelig forhold til den bajken.
Dog kan jeg ikke overse (om jeg vil det aldri så mye) at en traktor er det jeg "trenger", og anvendeligheten, komforten og pakkemulighetene innbyr til en annen bruk.
Jeg har vel eeeegentlig kommet til en konklusjon for meg selv, og med det har jeg også kommet fram til, at Gaute og Kjetil (Artic og Bergen) er de største tenkerne blandt oss her inne.
Hadde det ikke vært for at en av leieboerne har mer eller mindre ramponert den ene leiligheten vår, og jeg har måttet punge ut et sekssifret beløp i opp-pussing og manglende husleie, kunne jeg kjøpt XCa'en idag om jeg ville.
Men det kan kanskje være like lurt å vente på 2017 mod, beholde Speedy igjennom vinteren og kose med den i ledige stunder. Så får jeg jobbe litt ekstra nå når jeg snart er ferdig med årsverket her. For med 150 døgn på reise hittil i år har det ikke vært så mye inntektsgivende på hjemmefronten akkurat :roll:
det er vel hva Onkel har tenkt i hodet sitt i ledige og uledige stunder. Så jeg lar meg hverken påvirke av traktormenigheten
eller streetfighter (wannabe)badboysa.
Man må tenke selv 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Tommas »

Mange får sykkelbytte til å høres så "endelig" ut. Er jo ikke noe i veien for å bytte litt underveis, til og med lov å ombestemme seg å gå tilbake til nakensykkel igjen etter traktor 8)


Klin til, har det først satt seg i hodet så er det like greit å sette igang :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by hakhap »

Tommas wrote: til og med lov å ombestemme seg å gå tilbake til nakensykkel igjen etter traktor 8)
nå banner du i traktorkirken :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Tommas »

Man har da kost seg på traktor også 8)

Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by ojda »

Fra traktor til streetfighter :shock: Du kommer garantert ikke til himmelen når du dør [-( :twisted:

;-) :lol: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Fra traktor til streetfighter :shock: Du kommer garantert ikke til himmelen når du dør [-( :twisted:

;-) :lol: :lol: :lol:
Men med en nakensykkel som 1290 SuperDuke så kommer man nok muligens raskere til himmelen :lol:
Bergen

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Bergen »

Kant1 wrote: Jeg har vel eeeegentlig kommet til en konklusjon for meg selv, og med det har jeg også kommet fram til, at Gaute og Kjetil (Artic og Bergen) er de største tenkerne blandt oss her inne.
)
Hmm. Hva er det jeg har tenkt, som ikke JEG har tenkt på... :?:

Og så er jeg spent på utfallet av konklusjonen :D
Ps! kan ikke hjelpe med garasjeplass da madammen krever halve garasjen og resterende er fyllt opp med 4 motorsykler...
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Kant1 »

Bergen wrote:
Kant1 wrote: Jeg har vel eeeegentlig kommet til en konklusjon for meg selv, og med det har jeg også kommet fram til, at Gaute og Kjetil (Artic og Bergen) er de største tenkerne blandt oss her inne.
)
Hmm. Hva er det jeg har tenkt, som ikke JEG har tenkt på... :?:

Og så er jeg spent på utfallet av konklusjonen :D
Ps! kan ikke hjelpe med garasjeplass da madammen krever halve garasjen og resterende er fyllt opp med 4 motorsykler...

Garasjeplass er det siste jeg trenger :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bergen

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Bergen »

Kant1 wrote:
Bergen wrote:
Kant1 wrote: Jeg har vel eeeegentlig kommet til en konklusjon for meg selv, og med det har jeg også kommet fram til, at Gaute og Kjetil (Artic og Bergen) er de største tenkerne blandt oss her inne.
)
Hmm. Hva er det jeg har tenkt, som ikke JEG har tenkt på... :?:

Og så er jeg spent på utfallet av konklusjonen :D
Ps! kan ikke hjelpe med garasjeplass da madammen krever halve garasjen og resterende er fyllt opp med 4 motorsykler...

Garasjeplass er det siste jeg trenger :-D
I know 8) Du trenger flere sykler - hehe
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by knutk »

Husk: Om der er tvil er det alltid bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe man ikke har gjort. \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Endelig: Hardanger PokerRun 2016- the true story

Post by Kant1 »

Da har Onkel hatt seg noen småpene turer, og er klar for litt SpeedTouring imorgen.
Blir spennende å prøve noe nytt.

Har vi flaks virker LocatoWeb'n imorgen

Bilder fra kveldsturen idag :-)

Image

Og baki der, glimter Folgefonni med nysnø [emoji300]
Image

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Nyheter fra hjemmefronten

Post by Kant1 »

Etter at jeg kom hjem fra havet i forrige uke har jeg fått luftet syklene hver eneste dag faktisk- deilig.
Onsdag forrige uke gikk turen inn til Odda og fikk lettet postkassen for en haug med hentelapper. Tankveska på Speedy, og Kriegasekken var full i godsaker fra hele verden. Jeg satte kursen mot Åkrafjorden, og på veien dit feis jeg forbi et ukjent antall tyristerm bobiler (også kjent som den "den hvite pesten)
Før Åkrafjorden kommer den nye Rullestadtunnellen, men som MCfører og medmenneske, må jeg bare forby dere å kjøre denne, når en perle av en MCvei ligger på utsida.
Sving høyre ca 200 mtr før tunnellinnslaget og følg elva nedover dalen. Fortsatt er asfalten av en ok kvalitet nedover, men kjør sakte, og legg merke til alle jettegrytene i elva nedover her. Et facinerende fenomen, og jeg vet ikke om andre plasser det er så mange slike.
Image

Her er bilde av en kjempestor jettegryte, bak og rett venstre for den lille fossen midt i bildet. Har ikke sett tilsvarende noe sted
Image

Lengre ned kommer noen herlige svinger, deriblandt to hårnåler. Siden veien er så godt som fri for annen trafikk, er det helt innafor å ta noen turer opp og ned her og leike seg litt. Det er fin asfalt og muligheter for generøs omgang med gassrulla.
Like ved broa lengre nede er det en åpning i gjerdet, dette er den gamle Gamlevegen, eller "postvegen" som den kalles. En fin turveg, som jeg har spekulert på å prøve med MC, en dag det ikke er for mye folk i terrenget :shock:

Image

Kanskje ikke Speedy er det rette redskapet her, men en dag skal jeg tvinge Gamlegutten ut på tur
Image

Image

Image
Nede ved vannet ligger en campingplass, så jeg bevilger meg en is, før jeg kjører ned til fjorden, og kruser E134 til Langfoss.
Regner med dere flatbankere på Østlandet fortsetter å sette pris på å se vann som utsettes for gravitasjon, vi her vest er vel litt mer blaserte i så måte ;-)
Image

Så blir det å kjøre utsida av alle tunnellene mot Kyrping, dette er avstressing og terapi som er helt gratis, ingen trafikk og flott natur.
Facinerende er det også å se åssen naturen kjapt begynner å forsyne seg av slike veier som står ubrukt

Image

Fra Kyrping blir det stram wire, da jeg sjekker fergeruta fra Skånevik. Ned gjennom nye tunnellen, og så tilbake og opp til Håland igjen. Her er det endelig fritt for anleggstrafikk og grus/jord på asfalten. Asfalten er tørr, og jeg lar Speedy få rikelig med suppe, sånn at folka i de omkringliggende husene blir oppmerksom på at her det Onkel som er på vei. (nå vet de neppe om mitt lille kjælenavn, men pytt)
De nye Pilot Power dekka biter godt i den solvarme asfalten, og jeg skvetter litt til når (endelig) forhvilerne subber bakken. =D>
DET var lenge siden.
Så når jeg toppen, og runder rundt fjellet, og DER kommer regnet som det var "utrygt for" iflg ho Kari på TV2.
Ja dette ser faen meg ikke mye "trygt" ut i alle fall. Som en vertikal Glavamatte kommer regnbyga opp dalen, jeg rekker og puste inn og holde pusten før jeg stuper inn i det våte. På et svært lite øyeblikk er ALLE insektsrestene på visiret kun et minne, og på et litt lengre øyeblikk, er jeg våt til skinnet. Kjøreklærne er solgt som "waterproof", men produsenten og jeg har tydeligvis ikke samme oppfatning av hva det betyr.
Jeg tror faktisk at silkenattkjolen til frk. Fryd er mer vanntett, og jeg noterer meg bak øret at i vinter blir det å "KLIMte" til med noe som holder vannet ute :shock:
Den siste kilometeren nedover mot ferga rekker jeg å begynne å fryse. På ferga får jeg en lunk i kroppen igjen (og jeg som normalt aldri drikker kaffe), før de siste 45 km til Heimdal Gaard igjen rekker å senke kroppstemperaturen til et noe for lavt nivå. Heldigvis vet frk.Fryd råd for å få den opp igjen (ja altså kroppstempen) så 30 min seinere er jeg gjennomsvett, men fornøyd.
Alt i alt en spennende dag 8)
Image
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Nyheter fra hjemmefronten

Post by Kant1 »

:roll: SÅ, kom torsdagen, og godværet strålte fra en blå himmel, vindstille, fin temp og gode greier. Mesteparten av dagen gikk med til å få unna heimlige plikter, og utpå ettermiddagen kom Roald på besøk. Vi hadde planer for helga.
Egentlig var planen for denne helga å kjøre på PreHøst turen, men siden jeg måtte jobbe natt, orket jeg ikke tanken på å skulle kjøre 50 mil allerede på torsdag, og "måtte" stå opp tidlig og tilpasse meg mange andre folk gjennom helga.
Så da var det Roald foreslo, at vi skulle dra på MCtreff!
MCtreff jeg??- erru gæærn.... men litt etter litt vokste forslaget og vi blei enige.
Lucas Treffet på Evje er for engelske sykler, gamle som nye. Og siden jeg har veeeldig sansen for klassiske Nortons, Triumph, BSA og gudvethva,
Roald har fått seg tåppbåks på sportstourersykkelen sin, og han hadde plass til telt på baksetet. Glimrende.
Torsdag ettermiddag hadde vi oss en liten "rusletur" på syklene opp til indre Møsevatn, det er allerede lagt ut noen bilder litt over her.
Men siden du ikke gidder å scrolle, er jeg så grei at jeg legger de ut igjen ;-)
Image

Image

Vel hjemme var frk. Fryd akkurat klar med maten, så fikk vi endelig spist oss fra sans og forsamling igjen. Alltid kjekt å servere en ungkar som Roald litt skikkelig mat, for det er en meeeget takknemlig sjel å ha på besøk :)
Image

Deretter blei syklene behørig pakket, de er jo som skapt for å ha med bagasje :roll:
Neste morgen kl 0700 går reveljen, og kl 0800 er vi kledd i lær og gummi, klar for en våt opplevelse. Godværet fra torsdagen er som vasket bort, men det er ikke akkurat plaskregn heller. Med regnklærne på ifra første stund går det egentlig helt greit

Sportstourer'n er klar til oppdrag:
Image

Innover til Odda, og opp til Haukeli, det går rolig og sømmelig for seg på regnvått underlag.
Image
Pause i nesten en time på Haukelisæter, så igjen en rolig cruising mot Hovden. Her treffer vi resten av gjengen fra Triumph i Vest, og igjen blir det en velsmakende pause, men denne gangen med kebab og cola på benser'n.
Det er vondt å komme igang igjen, når det fortsatt siper ned med regn utenfor, og til august å være, er ikke tempen noe høyere enn den bør være
Egentlig er Setesdalen en drepende kjedelig veistrekning, men vi ankommer Hannåsleiren på Evje (eller litt nedenfor) tidlig ettermiddag.

Image
...All others, can sod off ;-)
Husverten Roald setter opp teltet, mens jeg gjør det jeg kan best... gi gode råd, og ikke gå i veien
Image

Og jammen meg fikk vi en pause fra regnet mens vi slo leir... beint fram skikkelig deilig
Image

Ingen varme akkurat, men øl'et klarte vi å konsumere likevel
Image

Det viktigste på treff.. mat,og WC.... her i kombinasjon
Image

Jeg kunne skrevet mye om dette treffet, men velger å slå fast at det var kjekt, mye flotte sykler å se, mye kjekke folk, mye RARE folk, mye gamle folk (i alle fall gamle gubber) og noen fulle folk. At ingen gikk på trynet i teltbarduner og sånt er et under, for det var en del svært ustødig gangelag å se :roll:
Noen har vært på treff før, og har plass på sykkelen sin til ekstra tak og alt mulig annet, deriblandt øl og kokeutstyr.
Image

Lørdagen gav oss bedre vær, jeg fikk prøvekjørt en Thruxton R, og Roald og jeg hadde oss en tur med litt aktiv gladgassing innover på skogen øst for Evje.
Salgsteltet til Geir fra Classic Motorcycles i Tønsberg blei flittig besøkt på formiddagen
Image

Søndagen blei det frokost og pakking, og kl ca 11 drog vi avgårde oppover Rv9 igjen, men svingte av på Rysstad. Over Suleskardet var det visstnok noen som bedrev en heller sportslig kjøring, og de måtte vente i "lange tider" på de andre, ved bensinstasjonen på Sinnes.
Når vi kjører ilag såpass mange, er jeg lite flink å ta bilder. Så det blei ikke tatt noen i det hele tatt.
Men vi har en fin tur ned til fergekaien på Lauvik, og på andre sia, viser jeg veg på "Kvalvågvegen" som tar av fra Rv13 like etter fergekaien. Ta til venstre i første rundkjøring så er du på rett veg :thumleft Dette veistykket er pur moro og et "must" om du er på de kanter. Videre oppover Rv til Hjelmeland hvor vi får oss litt mat, men denne kroa på fergekaia er neppe med i neste års tildeling av Michelin stjerner.
Videre mot Sand, over Sandsfjordbrua, og i Sandeid blir det pause en stund. En av karene hadde kjørt tørt for bensin, så litt logistikk må til for å få ham videre :-k
Når vi kommer oss avgårde har vi akkurat tida og veien, og GPSen beordere meg rundt gamleveien fra Etne til Skånevik,
Her blei det vel også spart på bremsebeleggene, men vi er flinke og kjører rett om bord i ferga \:D/
Atter en gang er vi (eller i alle fall jeg) på Utåker. Veien videre er beskrevet mange ganger, og er sikkert ikke så spennende å lese om igjen :-)
Vel hjemme får vi hjemmelaget ertesuppe, og den smaker som himmelriket etter "biffsnadder" på kaien på Hjelmeland :roll:
Nok en fin tur, og helga gav vel ca 1000 kmtotalt =D>

Da er det bare å spisse pennen, og komme i gang med eventyrene om Onkel og Stian på grustouring i høyfjellet :-#
Last edited by Kant1 on 19 Aug 2016 15:58, edited 1 time in total.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Nyheter fra hjemmefronten

Post by ojda »

Kuult, men telt a gitt :shock:
Nei du får nok spørre om litt mere lommepenger :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply