Kom til Onkel - Mitt liv med GSA

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
intruder
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA

Post by intruder »

=D> :thumleft

Ser fram til fortsettelsen...æææ,var det ikke du som hadde stavkirke-planer?

selv mente jeg på noen "hoppbakkebestigninger" med rapporter..men da en ikke legger inn bilder og slikt dreit jeg i det :smt116

God høst i heim og stue :smt040
Borg
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Ja regner med mer info kommer når opplegget er klart.

Har trua :thumleft
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Post by hakhap »

Kult!
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Jada det jobbes både på dag og kveld, om dagene med rør, om kveldene med WestFjord Adventures, og tur-tilbudet tar form.

Tur nummer 1, som jeg hadde tenkt å kalle "TET Tour, Section 1" har etter noen innspill fra sidelinja, skiftet navn, og fokus.
Så istedet for å kjøre TET ruta komplett fra A til B (opp til Vågå og Blåhø) blir det istedet mer av "Onkel O spesial"

Så da blir det mer "Grus fra vest til øst, og hjem igjen"

Avgang Bergen lørdag formiddaG, med overnatting på Geilo, dvs muligheter for evt østlendinger å blande seg inn der.

Søndag østover, på mest mulig grus. Overnatting på fantastiske Ullsaker Panorama, der Onkel O skal stå for maten (er ikke noen restaurant der)
Det kan jo bli interessant, men har opptil flere muligheter for å kunne lykkes :lol:

Mandag blir det østover igjen, på grus, og svært svingete asfalt, før litt asfalttransport langs Gudbrandsdalen, opp til Fåvang, der vi kjører TETruta det meste av ettermiddagen, og ender opp på østsida av Vinstra, på vakre Sulseter Fjellstugu.

Tirsdag morran starter med utsikt over Rondane, og deretter "lider" oss igjennom litt asfalt over Venabygdsfjellet, for å komme oss til Alvdalsområdet, og like ved Alvdal ligger Grimsbu.
Overnattingen oppi her er den eneste som ikke er booka enda, det er flere muligheter, men vi får se hva vi lander på.

Onsdag skal vi vestover, gjennom Grimsdalen, over litt fjell, før vi er oppom Blåhø, om været er bra. Deretter blir det noen mil på TET oppi her, før vi avslutter dagen på Brimi Fjellstugu, der har de både gode senger, og nytelsesmidler av flere slag.

Siste kjøredag starter med en god frokost, før vi kjører mer TET, i motsatt retning, mot Skåbu, og deretter Bygdin/ Beito.
Avslutningsvis blir det nok litt mer grus, iallefall for de som skal vestover, om østlendinger blir med, kan vi nok ordne litt på rutene denne siste dagen.

Tur nummer to går mer i retning nordøst, med noen av de samme overnattingene, pluss noen andre. Besøk på Fiskevollen, Røros, Femundshytten (sannsynlig overnatting her) er noe av det jeg jobber videre med. Komplett opplegg er nok klart innen utgangen av oktober.

Så har jeg en "Hyttetur med Onkel O" i magen, men tviler på det blir aktuelt i 2021. Den må dessuten kjøres komplett før jeg tør å "selge" den til gjester.

Ideen er som sagt å prøve å styre klar "Thon og Scandic" hotell, for mer særpregede overnattingssteder som kan tilby f.eks jordnær god mat fra området, fantastisk utsikt, stillhet, eller andre ting som ikke alle andre har.

Prisene for en 6-7 dagers tur vil ligge i området 8-9000 kr, med TO middager inkludert. (Ullsaker og Brimi , hva angår tur nummer en)

Den nylig unfangede "Hyttetur med Onkel O" blir nok noe billigere, tror jeg

Så blir det spennende å se hva publikum sier. om noen vil bli med :-k :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km - 31450 km(StorTigern)
0 km (GSA)
JK95
MC: Ducati Streetfighter 1098

Post by JK95 »

Hadde jeg vært grusfantast hadde nok dette vært et knallbra konsept for meg i alle fall =D> Nå har jeg ikke kommet dit enda, men vi må vel alle bli voksne en gang? :-k
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

JK95 wrote: 18 Oct 2020 11:32 Hadde jeg vært grusfantast hadde nok dette vært et knallbra konsept for meg i alle fall =D> Nå har jeg ikke kommet dit enda, men vi må vel alle bli voksne en gang? :-k
Ja det er fortsatt håp for deg, unge mand :thumleft 😅
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km - 31450 km(StorTigern)
0 km (GSA)
hakhap
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Post by hakhap »

JK95 wrote: 18 Oct 2020 11:32 Hadde jeg vært grusfantast hadde nok dette vært et knallbra konsept for meg i alle fall =D> Nå har jeg ikke kommet dit enda, men vi må vel alle bli voksne en gang? :-k
Må vi?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
MC: Ducati Streetfighter 1098

Post by JK95 »

hakhap wrote: 18 Oct 2020 13:52
Må vi?
Jeg sa ikke noe om når😉
intruder
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall

Post by intruder »

=D>

Er nok for gammel for grus....ihvertfall over lengre distanser...men å ha med meg ville garantert vært veldig artig for følget forøvrig...........

så får nok forsøke å holde på med vitser og slikt noe andre steder på forumet \:D/
Post Reply