Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Tommas »

Græts :D

Det blir nok en skikkelig suksess, bare se opp for regn 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by ojda »

Tommas wrote: 26 Apr 2021 15:10 Græts :D

Det blir nok en skikkelig suksess, bare se opp for regn 8)

Å støv, og sjokoladefingre :roll: :lol: =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

ojda wrote: 26 Apr 2021 12:38 Jøss! Grattis Toven =D>
Fin moped for aldrende menn :roll: :lol:
:D :D
ojda wrote: 26 Apr 2021 15:11
Tommas wrote: 26 Apr 2021 15:10 Græts :D

Det blir nok en skikkelig suksess, bare se opp for regn 8)

Å støv, og sjokoladefingre :roll: :lol: =D>
:D
Ja er nok allergis mot regn denne og, samt støv og sjokofingre... :lol:
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by knutk »

Gratulere med ny sykkel.
Kjørte sammen med en kompis som har en slik, og vi byttelånte, så jeg har prøvd den noen km, mens han kjørt min 850 GSA.

Den ser jo ut som en ADV sykkel, og her er det andre i forumet som har mye mere erfaring med Tracer en hva undertegnede kan skilte med.

Sammenlignet med GS tror jeg den største skilnaden er slaglengden i fjæringen. Tracer er fjæret som en gatesykkel, like god som de fleste, men GS (og flere med den) tilbyr 8 - 10 cm ekstra.

Om dette er en sak beror helt på hvilken veier man kjørte.
Vi kjørt i helga strekningen Krødern - over til Sigdal. Og veien over der har fått tildelt 50% av humpene på Østlandet. På en slik vei vil man merke stor forskjell. Men ellers, på normale veier betyr det ikke stort. Sittestillingen passa meg helt greit, og motoren hadde en fin karakter. Minte mest om å kjøre en firesylindra motor. Den dro fint og var rimelig fleksibel.

Jeg kjørte bare i 20 min, men min første tanke da jeg steg av sykkelen var "Jeg skjønner godt att dette er en bestselger for Yamaha".

Atter gratulerer med en fin sykkel. Tror den vil gi masse kjøreglede.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Tommas »

knutk wrote: 26 Apr 2021 23:43 Vi kjørt i helga strekningen Krødern - over til Sigdal. Og veien over der har fått tildelt 50% av humpene på Østlandet.
På toppen så har den et rikt dyreliv... Har opplevd rådyr over veien, og sauer i fri dressur på samme tur der 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

knutk wrote: 26 Apr 2021 23:43 Gratulere med ny sykkel.
Kjørte sammen med en kompis som har en slik, og vi byttelånte, så jeg har prøvd den noen km, mens han kjørt min 850 GSA.

Den ser jo ut som en ADV sykkel, og her er det andre i forumet som har mye mere erfaring med Tracer en hva undertegnede kan skilte med.

Sammenlignet med GS tror jeg den største skilnaden er slaglengden i fjæringen. Tracer er fjæret som en gatesykkel, like god som de fleste, men GS (og flere med den) tilbyr 8 - 10 cm ekstra.

Om dette er en sak beror helt på hvilken veier man kjørte.
Vi kjørt i helga strekningen Krødern - over til Sigdal. Og veien over der har fått tildelt 50% av humpene på Østlandet. På en slik vei vil man merke stor forskjell. Men ellers, på normale veier betyr det ikke stort. Sittestillingen passa meg helt greit, og motoren hadde en fin karakter. Minte mest om å kjøre en firesylindra motor. Den dro fint og var rimelig fleksibel.

Jeg kjørte bare i 20 min, men min første tanke da jeg steg av sykkelen var "Jeg skjønner godt att dette er en bestselger for Yamaha".

Atter gratulerer med en fin sykkel. Tror den vil gi masse kjøreglede.
Takk!
Om jeg tolker teksten riktig skriver du om MT-09 Tracer? I så fall er det standard MT-09 det gjelder for meg, men samma motor da i det minste. Jeg trår ikke ut i traktorsegmentet helt enda 8) :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

Image
Ja jeg veit... sykkern er skidden allerede...

Da var sykkel hentet!
Stor takk til forhandler som tillott å reservere uten kostnad for å bryte kjøpskontrakt, topp service! Dette ifb med å kunne få prøvekjørt sykkel før jeg valgte å kjøpe. Vistnok vanskelig å få tak i MT-09 utover sesongen, både standard og SP...

Åkkesom;
Har 'tusla' rundt i dag på kjente veier i nærområde. Ble spist omtrentlig 25 mil av de berømte 100 innkjøringsmila. Booket service om 3 uker så tror jeg skal klare å nå nærme 100 mil innen den tid. Sykkelen er igrunn midt i blinken for meg! Kjøpte komfortsete som ble satt på når jeg hentet den, så skinkene har det ganske bra. Kjenner svært lite plager fra armer og knær som tidligere - som er veldig positivt for meg. Nå har jeg riktignok ikke kjørt svært svært aktivt, men jeg har trua på at sittestilling/komfort er blitt veldig bra. Quickshifter, blipper og cruise controll er veldig veldig ålreit 8)

I og med det er innkjøring har jeg ikke dratt noe særlig på, men det fikk jeg gjort på demosykkelen så krefter er det nok av \:D/
Svinger går som en drøm! Veldig god på smale svingete veier i nærområde, veldig enkel å 'kaste' fra side til side og kjennes veldig stabil i nedlegg. Nåer fjæringa satt opp i standard og det kjennes ut som en fin blanding mellom sportlig og komfort. Må nok lese meg opp på diverse justeringer som nå er tilgjengelig, men det kjennes igrunn veldig bra ut.

Lyden er igrunn også svært upåklagelig! Kommer ikke til å se på eksosalternativer da lyden er akkurat passe! Ser at man kan få Akrapovic helanlegg for 18k, men jeg kommer nok til å beholde det helt originalt.

Utseendemessig var jeg veldig usikker på denne ut i fra bilder, men IRL ser den ikke like ille ut :lol:
Syntes fronten er ganske kul med luftinntak på sidene av tanken
Image

Bestilte tankgrips men disse var ikke kommet. Fikk kjøpt Yamaha tail tidy som jeg monterer etterhvert.
Det er noe som jeg er litt misfornøyd med, og det er diverse småriper/slør på lakkerte overflater. Hadde trodd/håpet at det skulle være mer eller mindre feilfritt - men ettersom det er mange ledd med frakt og diverse klargjøring så kan man kanskje ikke forvente det. Pluss at sykkel bli stående i butikk så faren for at kunder klasser er jo der. Får nok enkelt rettet opp i diverse med hjelp fra en bekjent med masking, hadde uansett planer om dette samt et par lag keramisk coating 8)
Det som ikke er så enkelt å gjøre noe med er en del mikroriper i display/dash som syntes når sola står på. Men men... jeg forsøker å legge litt sånne ting på hylla nå og heller fokusere på kjøring og kjøreglede som jo er det viktigste!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by ojda »

Der var den trygt hjemme ja :thumleft
Gratulerer, og kos deg masse 8) \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by JK95 »

Se der ja, nå er det på gang \:D/
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

ojda wrote: 30 Apr 2021 21:10 Der var den trygt hjemme ja :thumleft
Gratulerer, og kos deg masse 8) \:D/
Helene-MT trygt hjemme ja :-k :lol:
Det virker å være glade dager i vente!
JK95 wrote: 30 Apr 2021 21:11 Se der ja, nå er det på gang \:D/
8) 8)
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Borg »

Gratulerer! Så fin ut den!

Her går du jo opp i både ccm og hk så dette må jo merkes godt :twisted:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by ashland »

Gratulerer masse med nytt leketøy i gården 8)
fun is not a straight line
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by hakhap »

gratulerer med ny mc :thumleft \:D/
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

Borg wrote: 01 May 2021 01:52 Gratulerer! Så fin ut den!

Her går du jo opp i både ccm og hk så dette må jo merkes godt :twisted:
Det merkes absolutt godt :D
Triple motoren er veldig smooth med masse moment 8)
ashland wrote: 01 May 2021 08:41 Gratulerer masse med nytt leketøy i gården 8)
Takk!
hakhap wrote: 01 May 2021 09:20 gratulerer med ny mc :thumleft \:D/
Takk!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

Fikk lufta meg litt i dag, men ble bare 20 mil. Begynte tidlig ettersom jeg tenkte å få nærmere 40 mil i dag, men Gislefoss svartnet himmelen med regntunge skyer.. Kjørte med panikk/regn-angst fra Ulefoss og hjemover, og klarte å snike meg så si midt i mellom to byger. Kom i alle fall tørrskodd hjem, men det ble en kort dag med kjøring.

Vel vel.. hjemme fikk jeg montert på et par BT spools så jeg kunne få rengjort kjede. Fryktelig innsausa med grease som hadde blitt kasta rundt ved fordrevet. Tok likegreit å vasket den ettersom den var så støvete. Venter på at Evotech skal få diverse snadder tilgjengelig for bestilling, for å få jazza opp den littegranne 8) Må si jeg liker svært godt fargene på felgene i kombinasjon med resten, samt svingarmen. Så det var litt forskjellige meninger rundt spesielt svingarmen på en facebook-gruppe, men jeg syntes det virker bra 8)

Image
Image
Image
Image
Image
Post Reply