Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by JK95 »

Regnangst allerede? :shock: Neida, bra du er ute og kjører :lol:
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Spiritofwinter »

Gratulerer med en fantastisk ny MC :D

Var selv å prøvekjørte første generasjon av denne før jeg kjøpte KTM'en. Første generasjon traff ikke helt hos meg, men det frister med en ny prøvekjøring når jeg ser hvordan denne har blitt i løpet av noen år.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

JK95 wrote: 01 May 2021 21:27 Regnangst allerede? :shock: Neida, bra du er ute og kjører :lol:
Gamle vaner er vonde å vende vettu :lol:
Spiritofwinter wrote: 01 May 2021 22:57 Gratulerer med en fantastisk ny MC :D

Var selv å prøvekjørte første generasjon av denne før jeg kjøpte KTM'en. Første generasjon traff ikke helt hos meg, men det frister med en ny prøvekjøring når jeg ser hvordan denne har blitt i løpet av noen år.
Takk!
Første og andre gen har en fundemental 'feil' i følge MCN og Neeves, at den rett og slett er for høy i front som gjør den fort ustabil og at forhjul føles lite plantet. Nå har dem senket fronten med 30mm hvis jeg husker riktig - og har fikset mye av det som var 'galt' med forrige gen. Selv har jeg ikke kjørt andre enn denne, men reviews har gjort meg litt skeptisk til f.eks 17-20 SP modell som jeg i utgangspunktet var på utikk etter. Etterhvert som reviews kom på 21 MT 09 så ble det fort endring til å skaffe seg en ny standard eller SP :)

ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by ArcticTiger »

Grrrattlere med Ny-Sykkern Toven! Fikk du den på Hjulet idag :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

ArcticTiger wrote: 01 May 2021 23:30 Grrrattlere med Ny-Sykkern Toven! Fikk du den på Hjulet idag :-k
Takk! Tja, stod jo på ett hjul med støtter så teknisk sett :-k Men nei, tar det rolig med innkjøring så sånt for komme seinere.. :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 01 May 2021 23:30 Grrrattlere med Ny-Sykkern Toven! Fikk du den på Hjulet idag :-k
æ itte bære bære å kjøre op bakhjulet.....men se " purple helmets " på youtube....der går det unna....... \:D/

kanskje ikke å anbefale alle stunts da :smt073
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

Image

Fått montert på tail tidy, så det ryddet en del opp i hekken. Har noen sorte bolter/muttere i bestillings for å få det litt penere med skiltfeste og slikt 8)

Begynte tidlig i dag for å få unna noen mil, og var innom forhandler og fikk hentet tankgrips som jeg skal få montert på seinere. Runda 70mil nå så er vel i god rute mtp førstegangsservice. Gleder meg til å kunne åpne opp bensinslusa litt mer enn som nå :twisted:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Post by Toven »

Førstegangsservice gjennomført, så da kan man åpne bensinslusa litt mer med god samvittighet :twisted:
Meeeeeen Gislefoss har på sine siste dager som værgud bestemt at det regnslusa skal holdes åpent, så det blir labert med kjøring de neste dagene...

Har fått surra litt med bagasjeløsning. Har Kriega vesker fra før og var litt spent på om det gikk på MT'n. Trodde det først ikke gikk da det ble for trangt mellom sal og kåpe for stroppene, men ved å strekke de lenger slik at det ble mindre stroppemateriale i klem så gikk det fint. Prøvemonterte med en veske full av skiddentøy :lol:

Image

Blir noen turer i sommer og tror jeg skal bestille inn et sett med roadtec 01 se da disse S22 som står på mest sannsynlig ikke holder så lenge. Ser litt diverse på erfaringer på internettet og rundt 5-6 k virker å være nokså vanlig. Om det blir en del kjøring før turene så har jeg ikke lyst til å kjøre avgårde med redsel for å gå tom for dekk ila turen. Har bestilt noen nye pins til styrekroneløfteren som kanskje kan passe. De størrelsene som fulgte med var for små. Da er jeg litt mer fri til å skru av hjul og levere fra meg på verksted.
Post Reply