Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by mekkern »

hvis du liker svingete småveier...og er borti området... litt artig å se på i håverud også..

https://goo.gl/maps/fwWuUsSoPovL2sX76
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

mekkern wrote:hvis du liker svingete småveier...og er borti området... litt artig å se på i håverud også..

https://goo.gl/maps/fwWuUsSoPovL2sX76
Ser moro ut, notert!
freddy123 wrote:Hmmm... Svenskene har noe å by på av fine veier de også sier du, skal sjekke ut ruta de og se kanskje jeg må over der å teste litt jeg og[emoji4]

Har du noen anbefaling til sprayvoks man kan bruke rett etter vask? Hadde vært gull å dratt over en runde så møkk og dritt ikke setter seg så godt.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Jepp!
Har spesielt lyst til å sjekke ut Nössmark - Ed. Eller andre sia av det vannet nedover. Ser ut til gøyale veier!
Hmm, ekke så fan av sprayvokser egentlig, fordi i hvert fall jeg syntes det er køddent å få sprayet det på riktig plass. Hvis man sprayer i tørkehåndkle er det jo noe annet, men ekke sikkert det er tiltenkt slik påføring. Eksempelvis Autoglym Rapid Aqua Wax, som liksom er det store innenfor spraywax, skal sprayes på våte paneler og så tørkes med to medfølgende kluter. Om du ikke har noe voks/sealer på nå så kan jeg anbefale Autoglym Extra Gloss Protection til lakkerte overflater, og Scholl Neo til plastikk, ramme, svingarm osv. Scholl Neo reklameres som en spray-sealer, men det har jeg dårlig erfaring med. Da kan det fort bli skjolder. Den virker best med å påføre for hånd med noe polerrull, og så tørke av med en mikrofiber-klut. Om det blir skjolder da, så er det bare å gå over igjen med Neo og tørke av med en gang. Da er det blitt skjoldefritt for meg, gjelder spesielt plastikk/gummi.
Obs, ikke motordeler/eksos. Der bruker jeg ikke noe. Rengjør med wd40 på motordeler, så det kan jo hende at den hjelper med at skitt ikke fester seg så godt de. Men det er vel ikke så mye produkter til dette på motordeler.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by freddy123 »

Lakkerte flater vokser jeg med vanlig voks dette tar jo ikke lange tiden på en mc, tenkte mere på plast og rammedeler ja, skal sjekke ut scholl neo [emoji106]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

freddy123 wrote:Lakkerte flater vokser jeg med vanlig voks dette tar jo ikke lange tiden på en mc, tenkte mere på plast og rammedeler ja, skal sjekke ut scholl neo [emoji106]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Skjønner! Regna egentlig med at du hadde nogenlunde kontroll med noe voks :D :lol:
Men ja, neo syntes jeg er super i hvert fall!
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by hakhap »

Du kjørte i regn!???? :shock:

Ellers veldig flott og den veien der mår jeg nok får meg noen turer på :twisted:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

hakhap wrote:Du kjørte i regn!???? :shock:

Ellers veldig flott og den veien der mår jeg nok får meg noen turer på :twisted:
Ja.. ](*,) ](*,) :lol:

:thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

Jeeeeeeeevla YR som ikke melder om et helvetes regnvær..
Måtte søke nødhavn under e18 på vei hjemover ved Tønsberg.
Hadde allerede kjørt i regn i en times tid, men akkurat der så var det ikke forsvarlig å kjøre :shock:

Image

Artig nok stod det en annen kar under samme bru, på en SV1000N med samme fargekombinasjon som min 650 :)
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by tshansen »

Ikke forsvarlig å kjøre i regn? Den må du forklare nærmere :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

tshansen wrote:Ikke forsvarlig å kjøre i regn? Den må du forklare nærmere :lol: :lol:
Haha :lol:
Det regna noe så innisatan, en vegg av regn så sikten på e 18 i 120 vakke så god :P Såååå følte det ikke var så trygt å peise på, bedre å finne en bru og vente litt :P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by tshansen »

Åja, sånn skikkelig troperegn-skur greier. Ja det kan være like greit å vente ut enn å kjøre gjennom. Det er mine egne erfaringer også :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by JK95 »

Jeg er mest imponert over at du faktisk har kjørt i regn, er du sikker på at du har det helt bra? :-k :-s
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by hakhap »

HVis du bara tatt å sving opp på Amigos Lekeland rett ovenfor deg kunne vi tatt en kaffe sammen da jeg var der med familien akkurat da
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by Toven »

JK95 wrote:Jeg er mest imponert over at du faktisk har kjørt i regn, er du sikker på at du har det helt bra? :-k :-s
Hadde YR meldt riktig hadde jeg ikke kjørt.. :lol:
hakhap wrote:HVis du bara tatt å sving opp på Amigos Lekeland rett ovenfor deg kunne vi tatt en kaffe sammen da jeg var der med familien akkurat da
Hadde jeg ikke vært blaut og hjemlysten hadde det vært ålreit! :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by mekkern »

HA... på bildet med han andre karen så ser jeg sola skinne så det regnet vel ikke SÅ hardt... :lol: :lol: :lol: :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 32

Post by ArcticTiger »

mekkern wrote:HA... på bildet med han andre karen så ser jeg sola skinne så det regnet vel ikke SÅ hardt... :lol: :lol: :lol: :lol:
Ser mest ut som han har oppsøkt skyggen under brua fordi det var så varmt og jævlig i sola :roll:
Post Reply