Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - en slags worklog...

Post by Tommas »

"Søster, skalpell!"

Omtrent sånn føltes det 8)

Pasienten ble preppet med teip foran og bak, før en lokalbedøvelse ble gitt.

Image

Hjemmemekket apparatur for markering av hårfeste, eller for å overføre samme form et stykke lenger ned :-k

Image

Etter noen sterke scener med stikksag på lav fart var den ondartede utveksten fjernet fra pasienten.

Image

På oppvåkningen kunne pasienten ved selvsyn se at operasjonen var vellykket!

Image

Image

Pasienten er lovet oppfølgning etter helgens planlagte 100 mil, men er ved godt mot :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by Palma »

Kult. Du lar vel Strommen gå på 98 okt ei stund nå da under rekonvalesenstiden :lol: :lol:

Og god tur
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by ojda »

Så jo ikke gæli ut detta Tommas 8) :thumleft
Er du i tillegg fornøyd med luftstrømmen bør jo alt være bra \:D/
God tur :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by hakhap »

Godt jobba, ny karriere på gang? :D

God tur
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by Bikeridr »

Så jo ikke så verst ut det der :thumleft
Hvordan har du gjort det med "operasjonssåret"? Har pasienten en sårkant?
Når man ser utallige YT-vids med diverse "gode råd", så er det jo noen som faktisk er akkurat det ("gode råd").
Hvis du har en "raggedy" kant, kan du jo prøve med varmepistol, eller som en YT-type gjorde; en kjapp "flambering" av operasjonssåret med en "creme bruleè" brenner.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by mekkern »

ville nok heller anbefale en slipekloss...og avslutte med skikkelig fint papir og ev litt polish.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by Tommas »

Det er foreløpig en liten sårkant, men skal gjøre ferdig pussing når jeg kommer hjem. Blir mer fint sandpapir :thumleft Fikk foreslått aceton også, men synes det ble bedre etter en kjapp puss.

Vind og turbulens var ganske bra, men kunne faktisk hatt den enten litt lavere og/eller vinklet litt lavere mot meg. Når det er sagt, det var et lite øyeblikk når utetemperatur bikket ned mot 5 oppe på fjellet, at jeg kunne tenkt meg en låvevegg foran der :D

Så det blir nok litt bytting etter tiltenkt bruk 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - "søster, skalpell!"

Post by Tommas »

Jeg var ganske sulteforet på tur, så denne helgen ble vel nærmest fråtsing i buffeten :D

Fikk med meg Per Gynt Veien, Grimsdalen, Dalsnibba, Geiranger og Trollstigen. Pluss masse annet som på en hvilken som helst annen dag ville vært 6'er på terningen også 8) Været var fra strålende til fantastisk på fredag og lørdag, med regn omtrent fra Ringebu og hjem i dag. Helt greit mett uansett, så jeg smilte hele veien.

Litt småsliten etter 3 x 12 timer på tur, så blir ikke noe voldsom reiserapport i dag.

Sykkelen funket kjøremessig som et skudd, men bildet under kostet meg litt problemer. Lot den stå med tenning og blink/hovedlys på, siden jeg bråparkerte i veikanten for å ta bilde av Vågåvatnet. Når jeg skulle starte igjen så var batteriet bortimot tomt. 10-15 min med foto-oppdrag ble for kjedelig tydeligvis.

Da ble det en god bit banning mens jeg dyttet sykkelen opp bakken jeg nettopp hadde kommet ned, noe som heldigvis ga meg fart nok til en trillestart :thumleft

Meldte litt med de blide herrer på Tet-tur som tilfeldigvis fortsatt var i Vågå, så dro jeg dit og fikk et hyggelig gjensyn med Onkel. Dog på ærbødig corona-avstand.

Trengte en ørliten dytt for å komme avgårde, men etter det så passet jeg på å kjøre et godt stykke mellom stopp og parkere i nedoverbakke om mulig. Fikk heldigvis ikke noen flere problemer, men skal ta en titt på batteriet i morgen.

Tok en hel bråte med bilder, til og med noen med "ekte" kamera denne gangen. De har jeg ikke rukket å se på enda, men her er en liten aperitiff fra Vågåvatnet. "Tomt Batteri"-bildet som det populært kalles :lol:

Må også nevnes at ingen bilder kan fullt beskrive det fargespillet som en så flott dag kan trylle frem, men det er nå et ærbødig forsøk med mobilkamera :thumleft

Image
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by haakeik »

Vakkert, men hvor er fotomodellen? :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by mekkern »

Jeg sier det igjen: mc stoppes med tenningsnøkkel ikke nødstopp bryter.
Men kjøring med dårlig batteri knekker ladesystemet.

Ja det er godt med tur og det ser ut som det var en fin en du har der. :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by ashland »

Høres ut som du har hatt en flott tur :) Å hva gjør litt regn på siste etappen hjem, med den runden du har hatt der? Hele Norges indrefilet servert på ett fat 8)
fun is not a straight line
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by JRO »

mekkern wrote:Jeg sier det igjen: mc stoppes med tenningsnøkkel ikke nødstopp bryter.
Men kjøring med dårlig batteri knekker ladesystemet.

Ja det er godt med tur og det ser ut som det var en fin en du har der. :thumleft
Hva viss en ikke har tenningslås, hva da. Jeg har bare nøkkelen i lomma, og der hjelper det ikke å vri den om. :D \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by ArcticTiger »

JRO wrote:
mekkern wrote:Jeg sier det igjen: mc stoppes med tenningsnøkkel ikke nødstopp bryter.
Men kjøring med dårlig batteri knekker ladesystemet.

Ja det er godt med tur og det ser ut som det var en fin en du har der. :thumleft
Hva viss en ikke har tenningslås, hva da. Jeg har bare nøkkelen i lomma, og der hjelper det ikke å vri den om. :D \:D/
Vriompeis :roll: Du slår jo av tenninga med samma knappen som du slår den på. Har du ikke finni ut det ennå, og du har hatt 3 Multier :-k
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by ArcticTiger »

ashland wrote:Høres ut som du har hatt en flott tur :) Å hva gjør litt regn på siste etappen hjem, med den runden du har hatt der? Hele Norges indrefilet servert på ett fat 8)
Den med "hele Norge" var litt drøi Ashern! Han fikk jo ikke med seg Helgelandskysten, Steigen, Skjomen, Lofoten-Vesterålen-Andøya-Senja-Lyngen, Nordkyn og Hamningberg. Feks [-X
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas - "fråtsing i buffeten"

Post by Tommas »

mekkern wrote:Jeg sier det igjen: mc stoppes med tenningsnøkkel ikke nødstopp bryter.
Men kjøring med dårlig batteri knekker ladesystemet.

Ja det er godt med tur og det ser ut som det var en fin en du har der. :thumleft

Målte 12,5 volt på batteripolene ved ca 2000 rpm. Det er ganske lavt er det ikke?
Post Reply