Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Elolz »

Var innom det ikke fullt så aktive forumet å sjekket utviklingen nå, blir litt målløs. :? Hadde liksom håpt de skulle ta hintet når folk begynte å forlate skuten, at de ville innse egne feil og legge litt om i lederstilen. Men etter beslutningene der inne de siste par dagene og ikke minst de arrogante kommentarene fra ledelsen, som toppet seg så til de grader i dag, så innser stadig flere at det toget er gått. ;-)

Siden jeg har bedt om å få kontoen min der inne sperret og ikke kan kommentere der: All støtte til deg Snikkeren! Er klinkende enig i det du sier. :thumleft

Jeg har full tiltro til at folk får linke til egne blogger i bloggtrådene sine her inne! :) Er jo ikke som forumet vil dø ut av at akkurat denne delen flyttes delvis utenfor, noe de tydeligvis har vanskelig for å skjønne der borti. :-s Og spesielt så lenge det gjøres så ryddig som du har gjort Snikkeren med å skrive tydelig hva innlegget handler om, slik at folk selv kan velge om de vil klikke seg innpå eller ei.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Takker.
Jeg skjønner hvordan de tenker. De setter jo ikke pris på noen av brukerne der borte. Se bare på hvordan de svarte i bloggen til bikeridr sin blogg. Ja, nå er det bare 185 innlegg med nada igjen, men det var det jo ikke før. Eller er det sånn at de sitter og tenker at den brukeren har bare svada, og den brukeren kommer bare med svada. Da trenger vi de ikke. Få de ut. ??

Og i ene øyeblikket si at bloggen (på forumet) ikke pr definisjon er min, for så å si at de vil ha innholdet fra siden min på forumet.... Jeg har ikke ord.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

Snikkeren wrote:Se bare på hvordan de svarte i bloggen til bikeridr sin blogg.
Takk :)
Ja, jeg fikk jo svar på tiltale der borte i det aktive forumet. Regner med du har lest "ulmer"-tråden på BAN. Der har jeg lagt ut screenshot av den hjertevarme mailen jeg fikk av AJ hvor han påstår at jeg har tenkt å lage en annen versjon av utkastelsen.
Dessverre orket jeg ikke å slette/redigere alle innleggene mine der borte, men jeg fjerna, tror jeg, flesteparten av bildene jeg hadde lagt ut der.
Snikkeren wrote:.... Jeg har ikke ord.
Ikke jeg heller :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by DrGreve »

Som kanskje flere vet så er jeg admin for en fb-gruppe med 17 tusen medlemmer og hadde jeg behandlet medlemmene like respektløst som AJ og Bjerknez gjør hadde jeg blitt rullet i fjær og tjære og kastet på havet :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Som kanskje flere vet så er jeg admin for en fb-gruppe med 17 tusen medlemmer og hadde jeg behandlet medlemmene like respektløst som AJ og Bjerknez gjør hadde jeg blitt rullet i fjær og tjære og kastet på havet :)
Tjaa, hvis det er gruppen jeg tenker på, så er det jo "noen" som er kasta ut der også uten nevneverdige videreverdigheter. Må jo være banna også, siden den ikke kommer opp i søket mitt, derfor er jeg medlem blant de 590 som er "mindre hårsår" :wink:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote:Som kanskje flere vet så er jeg admin for en fb-gruppe med 17 tusen medlemmer og hadde jeg behandlet medlemmene like respektløst som AJ og Bjerknez gjør hadde jeg blitt rullet i fjær og tjære og kastet på havet :)
Tjaa, hvis det er gruppen jeg tenker på, så er det jo "noen" som er kasta ut der også uten nevneverdige videreverdigheter. Må jo være banna også, siden den ikke kommer opp i søket mitt, derfor er jeg medlem blant de 590 som er "mindre hårsår" :wink:
Hvis vi snakker om Sjøfolk i Utenriksfart så har vi i det siste vært ille plaget med spam og virus fra personer som ikke aner at de sprer dette. Disse har uten unntak blitt kastet ut men med en personlig melding hvorfor og hva de måtte gjøre for å søke seg inn igjen (endring av passord og en rensk av pc)
Bortsett fra det har det vært minimalt med utkastelser derfra.. Men jeg mistenker at du prater om MFS?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Hvis vi snakker om Sjøfolk i Utenriksfart så har vi i det siste vært ille plaget med spam og virus fra personer som ikke aner at de sprer dette. Disse har uten unntak blitt kastet ut men med en personlig melding hvorfor og hva de måtte gjøre for å søke seg inn igjen (endring av passord og en rensk av pc)
Bortsett fra det har det vært minimalt med utkastelser derfra.. Men jeg mistenker at du prater om MFS?
Da må du ha meg unnskyldt :)
Ja, jeg er medlem av SIU, men har bestemt meg for å holde kjeft der og bare "lurker" da jeg ikke er *helt* enig i alle sjefsavgjørelsene som blir foretatt mhp moderering (har også fått moderert egne innlegg som jeg mener var legitime uten at ledelsen var enig). Men ja, det var nok fortrinnsvis MFS jeg mente og der er jeg nok ikke ønsket lengere (eller ønsker å være heller). 8)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote: Hvis vi snakker om Sjøfolk i Utenriksfart så har vi i det siste vært ille plaget med spam og virus fra personer som ikke aner at de sprer dette. Disse har uten unntak blitt kastet ut men med en personlig melding hvorfor og hva de måtte gjøre for å søke seg inn igjen (endring av passord og en rensk av pc)
Bortsett fra det har det vært minimalt med utkastelser derfra.. Men jeg mistenker at du prater om MFS?
Da må du ha meg unnskyldt :)
Ja, jeg er medlem av SIU, men har bestemt meg for å holde kjeft der og bare "lurker" da jeg ikke er *helt* enig i alle sjefsavgjørelsene som blir foretatt mhp moderering (har også fått moderert egne innlegg som jeg mener var legitime uten at ledelsen var enig). Men ja, det var nok fortrinnsvis MFS jeg mente og der er jeg nok ikke ønsket lengere (eller ønsker å være heller). 8)
Å være uenig er lov, men poenget jeg tok opp var respekt for medlemsmassen :)
User avatar
pelsen
Posts: 1115
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by pelsen »

Med 7-års pause fra dette forumet er jeg vel ikke lenger en trofast bidragsyter...men jeg syns jo at man ikke bør spamme slike Lekeplasser med diskusjoner om det andre forumet. "Ulmer" tråden på BAN er et mye bedre sted for å uttrykke sin misnøye :D Der må man kalle et graveredskap for et handtak med skaft og med en bøyd plate i andre enden eller noe sånt. :thumleft Ikke noe vits i å lage dette forumet til noe sutreforum, BAN kan ta den støyten og der er jo slikt god underholdning :lol:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

@pelsen;
Nå er du uhørt diplomatisk. Man må jo ha lov å sende et lite stikk i riktig retning av og til :wink:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Ja, jeg er forsåvidt enig, Pelsen. La oss heller glemme det aktive forumet, og la den nye lekeplassen være en munter plass. :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Bikeridr wrote:@pelsen;
Nå er du uhørt diplomatisk. Man må jo ha lov å sende et lite stikk i riktig retning av og til :wink:

Det er ikke vits i å sende "Stikk" til en som latteliggjør medlemmer som gjør "Forumharakiri",
Samtidig som han lar eget forum gjøre harakiri over en periode på flere år,
Får utallige hint og advarsler om hvor han driver det, mens han tar på "solbriller"
å styrer skuta stødig rett utenfor stupet uten å fatte hvor det bærer :-k
McSiden burde ha vært evigvarende, men alt kan taes livet av om man bare prøver lenge nok [-(

Nei, la slengingen ligge. Vi har fått plattformen her til å komme "nesten" uskadet ut av det hele,
å bør kose oss med det vi har istedfor å stadig pirke borti glørne som sakte slukner "over there"

Men det var jævelig trivelig så lenge det varte :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by DrGreve »

ojda wrote:
Bikeridr wrote:@pelsen;
Nå er du uhørt diplomatisk. Man må jo ha lov å sende et lite stikk i riktig retning av og til :wink:

Det er ikke vits i å sende "Stikk" til en som latteliggjør medlemmer som gjør "Forumharakiri",
Samtidig som han lar eget forum gjøre harakiri over en periode på flere år,
Får utallige hint og advarsler om hvor han driver det, mens han tar på "solbriller"
å styrer skuta stødig rett utenfor stupet uten å fatte hvor det bærer :-k
McSiden burde ha vært evigvarende, men alt kan taes livet av om man bare prøver lenge nok [-(

Nei, la slengingen ligge. Vi har fått plattformen her til å komme "nesten" uskadet ut av det hele,
å bør kose oss med det vi har istedfor å stadig pirke borti glørne som sakte slukner "over there"

Men det var jævelig trivelig så lenge det varte :thumleft
:thumleft
User avatar
pelsen
Posts: 1115
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by pelsen »

BAN er også en munter plass, vi har jo hatt bålbrenning hos Trollerud og et norgestreff i Skånevik med en kjempefin rundtur i Hardanger. En gjeng som ikke har genuin motorsykkelinteresse :thumleft
"ulmer-tråden" er nok det som gir inntrykk at vi er et sutreforum, men den er god underholdning, vaffal for meg :D I Teknisk hjørne kødder vi ikke så mye, tror nok BAN er best der.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by jhn »

Jeg er enig med pelsen, ojda og snikkeren. la "ulmer ..." tråden på BAN være stedet for mer eller mindre humoristiske anslag mot "det aktive forum" ... de/vi har brukt lang tid på å spisse kompetansen på akkurat dette. La dette være det "hyggelige forum"
Jeg tror også snikkeren har rett ang Teknisk hjørne på BAN ... der er de best
Post Reply