Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Elolz »

Stemmer i anti-sutrekampanjen, så nå har til og med en sart sjel som meg meldt meg inn i anarkiet. :shock: Ja, for det går faktisk an å være medlem på flere forum samtidig uten at alt må tolkes som en trussel og forbys. \:D/ Nå har dem til og med begynt med limericks der borti for å dra medlemmer og vise at de ikke er så skumle som vi tror.

Så nå skal Snikkeren få ha bloggen sin i fred, vi har derailet tråden hans nok nå. :thumleft Siden det nå har blitt litt utenomsnakk skal jeg linke til siste post i bloggen hans, for såpass tro har jeg på Lorden og hans admin-kollegaer her, at jeg er rimelig sikker på at jeg ikke vil få noe advarsel for dette.

Så her kommer Snikkerens erfaringer med Shoei Neotec!:
http://snikkeren-mc.no/shoei-neotec-mine-erfaringer/
Bjerknez

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bjerknez »

Har du pakket bort sykkelen for sesongen, eller er du "still going"?

Selv så vurderer jeg dag for dag. Foreløpig funker det greit med små turer midt på dagen, men det begynner å bli kjølig på kveldene/morgenene. De fleste har vel nå satt bort sykkelen også, så noe spesielt sosialt blir det jo ikke da man stort sett ferdes alene på veien.

Men jeg tror nok sykkelen åker inn i kjelleren i løpet av et par uker for min del...
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

I'm still going strong.
Men ikke like sterkt som for bare noen uker siden. Har ikke blitt de lengre turene på en stund, men frem og tilbake på jobb blir det no.

Og så satser jeg på en tur med Spiritofwinter i løpet av helgen. Er lenge siden no, han har jo vært i junaiten den siste tiden.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by hakhap »

Dere der i vest får ikke vinter uansett :-#
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

He he. Si ikke det. Vi hadde 2 vintre på rad med sprengkulde i 2008 og 2009. Da snakker vi temperaturer på 20-25 blå. Jeg bor i Ørsta, som er et kuldehøl. En skal ikke lenger enn til Volda før det gjerne er 5-7 grader varmere.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Noen av dere bruker kanskje ørepropper når dere kjører? Jeg har i flere år brukt noen DIY formstøpte ørepropper som jeg er godt fornøyd med. Jeg laget en artikkel om det på siden min for de som er interessert i å lese mer om det. Her er link til artikkelen: http://snikkeren-mc.no/diy-formstopte-orepropper/
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by freddy123 »

Syntes de diy øreproppene var like bra som og kjøre uten propper , men det er min mening da :)

De ekspanderer jo ikke slik en billig men god skumgummipropp gjør og tetter derfor ikke godt nok er min mening ... De var et helvette på autobahn i 150kmt og så fort jeg fikk byttet til gode gamle skumproppen så var det en helt annen verden myyyye stillere :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by quattrokim »

Pinlock øreplugger fungerer meget bra for meg. Tetter skikkelig og blir ikkje harde og full i skit som skumpropper. Om dei blir det så er berre å skylle dei i vatn og good to go.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

@freddy123: Ja, men ut i fra bildene dine på det andre forumet, så hadde ikke du gjort det riktig. Hvis du ser på de to bildene i artikkelen som står riktig og feil på, så ser du hva du hadde gjort feil.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by freddy123 »

Du viser først at du skal fylle hele øregangen for så å skjære bort halvparten igjen ??

Godt mulig at jeg ikke fikk det skikkelig til men det er støpt etter øregangen og tetter en del men ikke nok , jeg har jo den guffa fortsatt liggende så da skal jeg gi den et siste forsøk med ny avstøpning ikveld og en test imorgen så får jeg se da om det hjelper :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Jeg skjærer bare bort det som stikker utforbi øret. Hvis du ser på det siste bildet, så ser du at det rommet ved øregangen fremdeles er helt fylt med massen. Da tetter det skikkelig, og lyden dempes ca like mye som med skumpropper. Bare mye mer behagelig å bruke med hjelm på.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Nå bruker jeg ikke så ofte propper, men når jeg gjør bruker jeg disse:

http://www.ebay.co.uk/itm/E-A-R-clear-2 ... 0669377348

Er veldig fornøyd med disse, demper akurat passe, musikk fungerer knall igjennom
å de sitter bra.
Ble forøvrig anbefalt av en fra det "gamle forumet" Husker ikke hvem, men han har sikkert fulgt etter :thumleft
Men jeg må inrømme at jei ikke har prøvd støpte [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by mekkern »

ojda wrote:Nå bruker jeg ikke så ofte propper, men når jeg gjør bruker jeg disse:

http://www.ebay.co.uk/itm/E-A-R-clear-2 ... 0669377348

Er veldig fornøyd med disse, demper akurat passe, musikk fungerer knall igjennom
å de sitter bra.
Ble forøvrig anbefalt av en fra det "gamle forumet" Husker ikke hvem, men han har sikkert fulgt etter :thumleft
Men jeg må inrømme at jei ikke har prøvd støpte [-(
uten å påberope meg promoteringen, så har jeg brukt disse i flere år og er fornøyd med disse -utenom i halvhjelm og litt høy hastighet.
Da er vokspropper det beste for støydempingen, da jeg har begynt å reagere med smerte på skumpropper.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Nei, denne ga g var det nok ikke deg Mekkern.
Æres den som æres bør, så jeg var innom gamlesia å søkte opp formidleren.
Å det var: Spirit of winter som var bidragsyteren :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Øreproppene dine :shock: Kødder du? er det ØREPROPPENE dine jeg har gått å tygget på siste måneden [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply