Kawabloggen- Endelig på to hjul igjen... Og ny båt, da..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Kawabloggen- Endelig på to hjul igjen... Og ny båt, da..

Post by PerTore »

Jaja, skal jeg prøve meg litt jeg også da...

Har "hengt" på forumet her i et drøyt år, og bruker såpass mye tid her at litt blogging ikke gjør så mye fra eller til ;-)

Jeg heter Per Tore, 32 år, født og oppvokst i på et lite småbruk som jeg nå bor på i Vestfossen, et lite tettsted mellom Kongsberg og Hokksund.
Er utdanna bilmekaniker, og jobber nå som "servicespesialist" (landbruksmekaniker) på Valtra-traktorer i nordre Vestfold. Er tilknyttet Bergan Maskinsalg AS på Sem i Vestfold som er Valtra forhandler i Vestfold og Telemark. Reiser rundt i en velutstyrt Sprinter verkstedbil og server hos kunde. Har også verksted hjemme som blir benyttet til større reparasjoner.

MC interressen har ligget latent siden mopeddagene som 16 og 17 åring på en Suki TSX , men det var først for halvannet år siden jeg gjorde alvor av det sammen med en kamerat i fjor våres. (En av få gode nachtspiel-ideer som det faktisk har blitt noe av =D> )
Er egentlig glad det ikke ble noe av i mine yngre dager, for venner vil nok beskrive meg som en byting uten selvbegrensninger :roll: De tar sikkert feil....

Vi skulle egentlig begge "bare ta lappen", men de ble litt titting på Finn, og det ene tok det andre. Så når fruen hadde to uker til termin for sistemann, fant jeg ut at jeg skulle til Bergen (Valestrandsfossen, Osterøya) for og hente sykkel. Når jeg kom hjem, tok det 8 timer før fødselen var igang! (God margin... :roll: )


Jeg er gift, og har to gutter, en på 4 1/2 og en på 14 mnd., og med flere tidsslukende hobbyer, blir det ofte litt for lenge mellom hver gang jeg fyrer Ninjaen.

Tidsslukende hobbyer, ja... Har drevet med Rally (som tilskuer, mekaniker, sjåfør, kartleser etc.) i snart 15 år. Nå har jeg de siste 4-5 åra funnet meg tilrette som kartleser for Norges mest habile rallysjåfør i klasse 17. , Volvo Orginal. (Skal faktisk av gårde for og kjøre Rally Trøgstad i morra). Vi begynner faktisk og få en respektabel premiesamling begge to.

Jeg begynnte som aktiv i rally som sjåfør i en Ascona B. i nasjonal klasse 12. Det meste på bilen var ombygd/byttet for rallybruk, og det var en bra bil i sin klasse. Det beste resultatet jeg hadde som sjåfør var 3. plass i klassen på Numedalsrally 2003. Desverre ble det myyye mer skruing enn kjøring, og jeg ble dritt lei. Etter mange brutte løp og det 7. eller 8. motorhavariet trykka jeg driten langt bak i låven, og der sto den til en kamerat maste seg til og få kjøpt den. Det fikk han etterhvert, men han manglet karsleser. Jeg ble med, og var med han i noen løp. Etterhvert ble min nåværende sjåfør i akutt kartlesermangel før Rally Grimstad i 2004 (tror jeg det var) og jeg ble med der. Det ble suksess, og vi kjører fortsatt sammen nå. Vi er dessuten gamle venner, og har det mye moro på "rallytur". Har forresten en rallyblogg på http://pertoresblogg.blogspot.com/

Ellers har jeg noen bilcrossbiler og løp på samvittigheten, men aldri blitt noen pokalsanker der. Nå driver jeg med et laaangtidsprosjekt. En Kadett C som skal bli rallycrossbil. Den får Volvo B23 motor med rundt 220hk, Volvo (finne) dog-kasse, og Volvo bakaksel med annen utveksling (beregnet på rallycross) four- og wattlink (spesielt oppheng for og få bedre grep/akselerasjon). Så det blir lite Opel igjen på banen der...

Blei mye bilprat dette, men du greier ikke stoppe kjeften på en ræserbilsjåfør når han har funnet noe han liker og prate om.

Det er sagt at det eneste som skiller gutter fra menn, en størrelsen på leketøyene. Det er vel egentlig meg i et nøtteskall..
Image
Last edited by PerTore on 15 Aug 2012 21:42, edited 11 times in total.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen

Post by PerTore »

Å ja... Båten... Alicraft 18" Sport. V8, må vite :D . 280 hk, 50 knop++

Blir nok aldri voksen...

Image
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kawabloggen

Post by tshansen »

Se her ja... du kastet deg på bølgen du også! Kjekt lesning.. Regner med hyppig oppdatering her inne ;-)

Liker båten din!! Satan en slik hadde jeg lett hatt selv... selge?? :-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Kawabloggen

Post by Shortybebeh »

Velkommen til bloggdelen! ;-)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen

Post by PerTore »

LordShaft wrote:Se her ja... du kastet deg på bølgen du også! Kjekt lesning.. Regner med hyppig oppdatering her inne ;-)
Tja, time will show...
LordShaft wrote: Liker båten din!! Satan en slik hadde jeg lett hatt selv... selge?? :-
Ja, ligger på autodb. Kode 917896
Shortybebeh wrote:Velkommen til bloggdelen! ;-)
Takk for det! ;-)
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen

Post by knetrom »

Legg gjerne ut noen drypp fra Rakett C-prosjektet ditt! Volvomaskineri i et fint Opel-skall blir alltid bra :D
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen

Post by PerTore »

Skal prøve på det. Har stått på stedet hvil ei stund der nå. Har pelt rein karrosseri, og begynnt og tilpasse /lage fester for bakaksel. Må bygge om støtdemperhus bak. så det er neste punkt på lista.


Ellers var vi og kjørte rally Trøgstad i helga. Reiste bortover på Fredags formiddag for gjennomkjøring (recce). Vi kjører igjennom alle prøvene (SS) to ganger for og justere notene så de passer oss best mulig. Gjennomkjøring foregår i normalt tempo med privatbil. Fredags kveld tok vi innsjekk/teknisk kontroll (obligatorisk før alle løp), så ble det etpar pils og juging :D . Løpet startet kl 10.00 Lørdag. Vi hadde startnummer 49, og startet ca 10.45. Vår "argeste" konkurrent startet rett bak oss, så vi pratet tett sammen hele løpet. De kjørte litt fortere enn oss (noen få sekunder) på hver prøve, og vi måtte bare innse at det var deres dag i dag. En seier vi virkelig unner gutta. 2.plassen var vi godt fornøyde med. Jeg måtte heve meg rett på sykkelen etter målpassering, for jeg skulle på byullupsfest her hjemme, så jeg rakk ikke premieuttdelinga. Møtte ei skikkelig regnskur på Ås, men etter 5 minutter under tak på en bensinstasjon, fikk jeg godvær hele veien hjem. Hadde en skikkelig partyhelg i Tallin forrige helg, så tenkte og ta det litt piano denne helga. Det gikk gæli :? Hjemme kl 7 Søndags morgen, så gårsdagen ble noe amputert :D
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- Mulig Vestlandstur 3.-5. Juli

Post by PerTore »

Planlegger en mulig vestlandstur neste helg 3.-5. Juli. Er vel meldt/ (spådd) finvær, så en kompis og jeg tenkte ta turen over vidda. Planen er og reise morgen/formiddag Fredag 3. og kjøre så lenge vi gidder. Hotell/motellovernatting. Tenkte litt på Bergen, men ingenting er spikret. Har kjørt Numedal, Geilo, Hardangervidda, Brimnes/bruravik, Voss etc. med bil noen ganger før, men aldri på sykkel. Er dette en fin sykkeltur? Noen alternativer. Hvis det blir Bergen hadde det vært trivelig og møtt på Bergens/Ducce-gjengen. (Med innkvoterte japser ;-) ). Så håper noen har tid/lyst til og treffe oss...

Ble forresten en 15 mils tur i går. Kjørte hjemmefra kl 20, og opp Lierdalen og langs Holsfjorden. Snudde da vi møtte E16, og kjørte hjem via Sande og over hanekleiva til Rv35. Hanekleiva er forresten en fantastisk MC-vei, så for de som bor i området, er det ingenting og vente på. Perfekt fjordårsasfaltl, kjemisk fri for sprekker, hull og spor! =D> Hjemturen gjennom Eidsfoss og langs Eikeren. Knallfin tur!! Elefantene på Metzelerdekkene mine begynner og leve farlig nå.. :D :D . Ser på dekkene at jeg er mest komfortabel med venstresvinger. Er vel litt engstelig for og møte biler som kutter svingen.
[-X Men pysestripene blir ihvertfall smalere og smalere. Og jeg begynner og bli mer og mer komfortabel med litt nedlegg.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kawabloggen

Post by KiM »

Jeg er med dersom dere kommer neste helg :D Om dere ikke kommer helt til Bergen kan vi jo møte dere et stykke på veien.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen

Post by PerTore »

Trivelig!! Sender deg en PM når det nærmer seg.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥ten sank!!

Post by PerTore »

Tenkte dra på vannet i dag, og pakket bilen med kjerring og unger og reiste ned til brygga. Starter båten (med forhøyet tomgang. OMC-drevet har elektrisk kopling på giret, og denne har fusket litt, men det har fungert greit til nå. Når jeg startet den nå, og den gikk på ca 2500 omdr., hugger den plutselig til i revers,det smeller noe jævlig i motorrommet, og jeg får dratt litt i spaken og koplet den i fri og stoppet motoren. Jeg åpner motorrommet, og der står vannspruten inn.Fremre drevhus (det som sitter mellom motor og drev) har sprekt, og hele drevet har blitt dratt bakover. Det er en 5cm glippe mellom svinghjulskåpe og fremre drevhus som vannet fosser inn igjennom . FUCK!! Jeg løper på land, og får tak i en jernstang for og prøve og bende denne på plass, men det er nytteløst. Kjerring, unger og pikkpakk er heldigvis ikke blitt innkvartert i båten enda. Jeg ligger et stykke ut på brygga, ca 10m fra land, og her er det 5m dypt. Jeg innser at slaget er tapt så jeg får løs fortøyningene og får skuta innover mot land, mens kona ringer en kompis for hjelp. Jeg rekker akkurat og kaste et tau inn til han, før båten tar inn vann over ripa, og den synker på ca 3m og blir liggende med baugen i været. En kompis som også skal på båttur med broren sin, og som har lastebil med kran, kjører hjem og henter kranbilen. Jeg dykker ned og får en stropp rundt manifoldene på motor. Når båten lå i vannskorpa, får vi stropper under kjølen, og får skuta i været. Fra jeg startet båten, til den står på lasteplanet, har det faktisk ikke gått mer enn en time. Ikke værst! Takk for hjelpa til Ruud-gutta med familie, og ikke minst alltid lojale Espen, som var på pletten tretten sekunder etter kona ringte. Morgendagen går nok med til og tømme driten for vann, oljeskift, og prøve og få i gang motoren ihvertfall, så ikke den går dukken. Resten får jeg ta til høsten, eller selge driten på rot. LordShaft, hvis du fortsatt er int. kan du gjøre et røverkjøp nå ;-) 40.000,- . Tror ikke det er så veldig galt. Huset kan sveises, og ellers er det nok ikke så mye som ikke har tålt vannet, er tross alt ferskvann det er snakk om.

Kort oppsummert; en spennende Søndag. Båtsesongen er over, men bading ble det ihvertfall!! :lol:
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- BÃ¥ten sank!!

Post by knetrom »

PerTore wrote:Kort oppsummert; en spennende Søndag. Båtsesongen er over, men bading ble det ihvertfall!! :lol:
Haha, du ser nå positivt på ting hvertfall :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kawabloggen- BÃ¥ten sank!!

Post by RH racing »

Alltid gøy med gamle båter ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- BÃ¥ten sank!!

Post by knetrom »

Gi båten et strøk med maling, så er den god som ny ;)
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥ten sank!!

Post by PerTore »

knetrom wrote:
PerTore wrote:Kort oppsummert; en spennende Søndag. Båtsesongen er over, men bading ble det ihvertfall!! :lol:
Haha, du ser nå positivt på ting hvertfall :D
Ja jøss, livet er for kort til og gråte over gamle båter. Reiste rett og bada etter den var oppe. I kveld har jeg kost meg med reker og hvitvin. Har ferie nå, så får forhåpentligvis litt tid til og få vannet ut av maskina i morra.
RH racing wrote:Alltid gøy med gamle båter ;)
Ikke sant...?? Blir ihvertfall ganske uforutsigbare båtturer. :lol:
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Post Reply