Derbi GPR fulleffekt?

Prat om lett MC.
User avatar
Cornholio
Posts: 29
Joined: 27 Apr 2005 15:05
Location: Stord

Post by Cornholio »

den har den samme motoren som sitter i yamaha dtr/dtx tzr, sachs xtc, ktm lc2 o.s.v. altså minarelli 2takt.
det vil si 28hk.

jeg har forstått det sånn at før var motoren på ca25hk, men etter 04 er den oppgitt til 28 (på dt verfall)
Kjører: Dt125re '04
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Kriz wrote:
TDK wrote:
Kriz wrote:Tdk: du er flink til å gjenta meg :lol:
Jepp, men man tror vel mer på to, enn på en... Jo flere jo bedre :D

EDIT: Men jeg leste faktisk ikke innlegget ditt først...
så sant så sant, men motstand aliansen hadde jo ikke kommet med innlegg før du sendte det, har bare lagt merke til at du har gjort det 2-3 ganger nå :p
Jepp, jeg har en tendens til å poste innlegg uten å lese hele tråden...
Dermed blir det gjerne repitisjon av hva en annen har skrevet....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Cornholio wrote:den har den samme motoren som sitter i yamaha dtr/dtx tzr, sachs xtc, ktm lc2 o.s.v. altså minarelli 2takt.
det vil si 28hk.

jeg har forstått det sånn at før var motoren på ca25hk, men etter 04 er den oppgitt til 28 (på dt verfall)
Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på... :roll:
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Og hvis du gir den litt ekstra god blinklysolje får den 40!
Jeg har også hørt at det er 28hk, men om det bare er på -05 modellen vet jeg ikke..
User avatar
Cornholio
Posts: 29
Joined: 27 Apr 2005 15:05
Location: Stord

Post by Cornholio »

ChristR wrote: Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på... :roll:
Noen som har lagt merke til at derbi merket på motordekselet faktisk er ett klistremerke? :lol:
Kjører: Dt125re '04
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Cornholio wrote:
ChristR wrote: Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på... :roll:
Noen som har lagt merke til at derbi merket på motordekselet faktisk er ett klistremerke? :lol:
Seriøst? Det er jo litt jalla...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Cornholio
Posts: 29
Joined: 27 Apr 2005 15:05
Location: Stord

Post by Cornholio »

TDK wrote:
Cornholio wrote:
ChristR wrote: Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på... :roll:
Noen som har lagt merke til at derbi merket på motordekselet faktisk er ett klistremerke? :lol:
Seriøst? Det er jo litt jalla...
jepp. så på en gpr på en mc butikk, så kikka jeg ned for å se på motoren da så jeg en stor glip mellom merket og motordekselet, pirka litt i det å fant ut at det var ett eksklusivt klistremerke :P
Kjører: Dt125re '04
Aprilia_RS_2001
Posts: 105
Joined: 30 Apr 2005 10:09
Location: Sandnes

Post by Aprilia_RS_2001 »

Trulso wrote:hehe, ja.. greit.. men, den har rundt 28 hk.. er ikke noe mere og diskutere da ;)

The End
Oki 28hk, next question :lol:
Kaihore
Posts: 3
Joined: 23 Apr 2006 01:18
Location: Volda

derbi replica plombering?

Post by Kaihore »

kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å fjærne den eletriske plomberingen på min derbi gpr replica ?:) trenger hjelp snarest!
christian
Posts: 2
Joined: 10 Sep 2006 21:39

Post by christian »

det er faktisk ikke en sikring du skal "fjerne" du skal sette INN en blå 15a sikring i en svart ledning under sete...dette gjorde jeg på min gpr og den gikk utrolig mye bedre! jeg kan nå kjøre 110km/t + i bratte oppover bakker og på flata 150km/t+
Honda-Spirit
Posts: 31
Joined: 26 Jun 2006 12:34

Post by Honda-Spirit »

Ha en flaske med 100% oksygen rett i forgasseren :lol:
Lover deg, det gjør susen :D

Men derbi er bare en pingle i grunn.
Honda NSR uplombert og ny CDi boks har en effekt på 34 gamper.

Derbi er en tragisk ting :D
-HondaSpirit
luringen
Posts: 29
Joined: 07 May 2006 17:19

Post by luringen »

Cornholio wrote:den har den samme motoren som sitter i yamaha dtr/dtx tzr, sachs xtc, ktm lc2 o.s.v. altså minarelli 2takt.
det vil si 28hk.

jeg har forstått det sånn at før var motoren på ca25hk, men etter 04 er den oppgitt til 28 (på dt verfall)
her er va du skal jør for å få fullefekt på sachs xtc 02model å under(over 02 er firtakter fra suzuki) du får vertfall 28 hk. er ikke noe katalysator lr sikring på sachse.

når du har tatt plomberinga, da har du 28 hk.
1. Fjern eksosanlegget.
2. Ta ut plomben som sitter i enden(svanehalsen helt oppe med utgangen), ve4d å slipe bort sveisepunktene.
Vær nøye med at det ikke blir noe slipestøv igjen i anlegget, slik at det dras inn i sylinderen)
3. Forgasseren må dyses om og nytt forgasserstempel må inn.
-Skift til dyse 52
-Skift til stempel 30

NB! Dette er viktig for ikke å skjære motoren.

4. Flytt forgassernåla til 2. trinn fra toppen.
5. Skift tennplugg til BR9ES.
6. Før du monterer eksosanlegget, sei inn i eksosporten, slå på tenninga og sjekk om du får full åpning på porten før den stenger.
7. Juster wirene hvis det trengs.
8. Stramm ikke wirene for hardt.(Servomotoren skal gå, summe lett)
9. Resultat 21kW/28hk

Lurer på om det med tennpluggen er viktig? BR9ES, for når jeg skulle skifte så spurte ekspeditøren hvorfor jeg skulle ha R, for det var bare for sykler med radio...så jeg har B9ES.. smile.gif


det er for så vidt enn ganske populer motor som er brukte i mange sykkler.


men der er sikkert ikke plombering i eksosanlegge på derbida da. er heller ditta me sikringa som er plomberinga der + katalysatoren da seff. men dej fjerner hester uansett(helt til du tar den vekk)
:twisted:

sachsen gjikk ganske bra også. hadde 160 på 11 000 o\min men då fikk ikke ej den opp i høgere turtall da. å sachsen veger 14x kg. så derbin skal sikkert gå godt den. er sjukt dreiemoment på dissa motorane.
sachs xtc 125 2002 model
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

passer all trim til yamaha dt 125 på gpr`en?
som den 170cc sylinderen på http://www.crash.no? og vist den passer hvor mye effekt gir det? :roll:
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Honda-Spirit wrote:Ha en flaske med 100% oksygen rett i forgasseren :lol:
Lover deg, det gjør susen :D
Fy f*** for noen jalla triks du kommer med,skal vell ikke bare "bytte ut luftfilteret med ett "KM-filter" eller hva det heter, samt setter den på ett rør/slange etc. helt fremme i "grillen" øker du antall hester med 10-20%." som du nevner i en annen tråd....Eller bare sette på et effektanlegg?
Post Reply