valg av lett mc

Prat om lett MC.
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

valg av lett mc

Post by mc-lars »

skal kjøpe en ny lett mc og er veldig usikker på hvem jeg skal velge.
var helt sikker på at jeg kom til å kjøpe aprilia rs men så fikk jeg høre at man måtte mekke veldig mye på den og så grønn som jeg er når det gjelder mc-er er ikke det veldig aktuelt :D men er det sant eller gjelder det bare de gamle modellene?
så plz si meg hvilken jeg burdte velge hadde vært fint om svarene er basert på egne erfaringer:D

og det hadde vært fint om dere legger til bilde av den dere anbefaler:D
simms15
Posts: 44
Joined: 17 May 2006 18:24

nsr!

Post by simms15 »

halla...kjøp deg honda nsr... hvis du skal legge mye penger i sykkelen ville jeg gått for en cagiva mito... men personelig syntes jeg nsr er heitest!
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

Post by mc-lars »

har sett mye på nsr synes den var jævlig fet men de har stoppet å lage nsr da du må jo ha 2002 modell eller no sånn hvis du skal ha nsr og er ikke sikker på om du får tak i en ubrukt
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

;)

Post by Mantis »

CBR er jo en fin variant, kansje en smule liten! men er jo 4-takter så det drart mer i oppoverbakker og lignende... psien er 40.000,- for en ny CBR 125cc! Men klart NSR eller Derbi GPR 125 :P uten tvil
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

Post by mc-lars »

trenger 4-takter mindre vedlikehold enn to-taktere for hvis det så tror jeg kanskje jeg går for cbr hvis den ikke er altfor liten for jeg er nesten 1.80 så er litt usikker på akkurat det
dragzyer
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2005 14:13

Post by dragzyer »

skulle no tror det ikkje var så vanskeli å få tak i brukbare brukt nsr da!
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

Post by mc-lars »

vet ikke jeg har ikke lett særlig men man kan sikkert finne noen men er ute etter en sykkel som ikke trenger så mye vedlikehold så da tror jeg ikke brukt er så bra
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

er 183 og kjører cbr.. ikke noe problem.. kjempegrei sykkel ikke noe vedlikehold nesten
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jeg har hatt min RS i to år og den har ikke hatt noe behov for mekking. Jeg vedlikeholder jo som man skal med kjedesmøring, god olje og god oppvarming av motoren før jeg kjører hardt. 0 problemer.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

Post by mc-lars »

TDK wrote:Jeg har hatt min RS i to år og den har ikke hatt noe behov for mekking. Jeg vedlikeholder jo som man skal med kjedesmøring, god olje og god oppvarming av motoren før jeg kjører hardt. 0 problemer.
hvor ofte må man skifte olje og smøre kjede?
mc-lars
Posts: 8
Joined: 07 Aug 2006 22:54

Post by mc-lars »

Kriz wrote:er 183 og kjører cbr.. ikke noe problem.. kjempegrei sykkel ikke noe vedlikehold nesten
k for cbr er både fet og er en firetakter så tror det står mellom den og rs'en
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Nei, nei, nei...Ikke kjøp Cbr elr Rs! Kjøp heller en Honda Varadero. Denne Honda Varaderon :wink:

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail. ... 326#bilder
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

VaraStreet wrote:Nei, nei, nei...Ikke kjøp Cbr elr Rs! Kjøp heller en Honda Varadero. Denne Honda Varaderon :wink:

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail. ... 326#bilder
hmm, rart.. Er ikke det din? :P

mc-lars, du må ikke skifte totaktsoljen, ettersom den blir brukt av motoren. Så du må bare fylle opp tanken inniblandt. Det lyser et rødt lys i panelet når den begynner å bli tom. Girkasseolje må du skifte inniblandt, men dette gjør de også på servicer, så må ikke tenke på det igrunn...
Dette må gjøres på alle totaktsmotorer.

Kjede må smøres når det blir tørt med kjedespray eller kjedefett. Dette må gjøres på alle sykler med kjede, ikke bare RS.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

TDK wrote:
VaraStreet wrote:Nei, nei, nei...Ikke kjøp Cbr elr Rs! Kjøp heller en Honda Varadero. Denne Honda Varaderon :wink:

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail. ... 326#bilder
hmm, rart.. Er ikke det din? :P
Neeeei, det tror jeg ikke :roll: :wink:
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
dragzyer
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2005 14:13

Post by dragzyer »

kjører honda vardero på kjøreskolen, og både meg og læreren synes den er KJEMPE GOD!
Post Reply