ER virkelig Rs så dyr/vanskelig å trimme

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

ER virkelig Rs så dyr/vanskelig å trimme

Post by Trulso »

Jeg, har nettopp hatt min inn på en aldri så liten servic. Samtidelig brakte jeg opp tema trim med de, spurte om de kunna gjør potten min full effekt... Noe som ikke gikk, siden det ikke var noen restriksjoner på den... Litt pussig synes no jeg, men vel vel.... så spurte jeg hva de skulle ha for full effekt, jo 14 000... Ikke hjalp d vist å bare kjøpe eksosventil heller.. pussige svar men:S hva sier dere?
Dette var faktisk en Aprilia forhandel:P
luringen
Posts: 29
Joined: 07 May 2006 17:19

Post by luringen »

eksosventil koster ei 7 - 8 tusen kr å d er ikke så mye effekt i de.
skal du ha fullefekt så kjøper du 130 dyse tar ut sperra i cdi`n.
helst så må du kjøpe effektanellg. så tar du ut blomba i luftfiltere. så skift plugg. er ikke helt sikker men tror d er "BR10ES"
sachs xtc 125 2002 model
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

I følge de ligger all effekt i akkurt eksventilen.. noe som forsovt er litt rett å.. men det er bare så enormt syke priser inn i bilde :S
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Trulso wrote:I følge de ligger all effekt i akkurt eksventilen.. noe som forsovt er litt rett å.. men det er bare så enormt syke priser inn i bilde :S
Ok, det er en plombe i svana. Tar du plomba i svana samtidig som du tar CDi sperra og luftfiltersperre selv har du rundt 20hk. Du må seff også dyse opp! Hvis du sliper ned den originale statiske ventilen eller kjøper el ventil vil du få en stor effektøkning og rundt 30+ hk. Jeg betalte 2100 for en lite brukt El. ventil.

Men gjør det selv! 14000 er sykt for noe du kan gjøre på noen timer sjølv..
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

TDK wrote:
Trulso wrote:I følge de ligger all effekt i akkurt eksventilen.. noe som forsovt er litt rett å.. men det er bare så enormt syke priser inn i bilde :S
Ok, det er en plombe i svana. Tar du plomba i svana samtidig som du tar CDi sperra og luftfiltersperre selv har du rundt 20hk. Du må seff også dyse opp! Hvis du sliper ned den originale statiske ventilen eller kjøper el ventil vil du få en stor effektøkning og rundt 30+ hk. Jeg betalte 2100 for en lite brukt El. ventil.

Men gjør det selv! 14000 er sykt for noe du kan gjøre på noen timer sjølv..
Det er faktisk ingen plombering i svanen, jeg har selv sett det med egene øyne :? kan å trimme sjøh... virker bare så sykt mye og ta for og gjøre den fulleffekt.. skulle tru en fikk en ny sykkel..
Sliper ned? den var ny? hva du mener med d? alri hørt om før
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Trulso wrote:
TDK wrote:
Trulso wrote:I følge de ligger all effekt i akkurt eksventilen.. noe som forsovt er litt rett å.. men det er bare så enormt syke priser inn i bilde :S
Ok, det er en plombe i svana. Tar du plomba i svana samtidig som du tar CDi sperra og luftfiltersperre selv har du rundt 20hk. Du må seff også dyse opp! Hvis du sliper ned den originale statiske ventilen eller kjøper el ventil vil du få en stor effektøkning og rundt 30+ hk. Jeg betalte 2100 for en lite brukt El. ventil.

Men gjør det selv! 14000 er sykt for noe du kan gjøre på noen timer sjølv..
Det er faktisk ingen plombering i svanen, jeg har selv sett det med egene øyne :? kan å trimme sjøh... virker bare så sykt mye og ta for og gjøre den fulleffekt.. skulle tru en fikk en ny sykkel..
Sliper ned? den var ny? hva du mener med d? alri hørt om før
Jo, det er en plombe i svana. Det er derfor du kan bytte til en uplombert svane (som meg) og få mer effekt. Jeg bytta til Fulleffektspotte, satte på El. ventil, tok luftfilterplombering og CDi plombering selv, bytta dyse og vips så er sykkelen FP. Tok meg noen timers arbeid, og kostet meg 2100 (anlegget) + 2200 (el. ventilen) = 4300 kr.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
rs freak
Posts: 28
Joined: 04 Jul 2005 12:24
Location: Lang oppi gokk. nær egersund

Post by rs freak »

Plomba i svana ligger så langt inne at du ikke kan se den uten å kappe opp svana. jeg og en kompis brukte et par timer på å ta plomba i svana hans. vist du har 0 peil på skruing så anbefaler jeg at du kjøper orginalt uplomber eller effektanlegg, begge deler kan du få på http://www.pm-salg.com

disse plombene er i rs 125
plombering i potte
Eksosventil som ikke åpner seg.
luftfilterplombe
cdi plombe

plomba i potta fjerner du med å sette på effektanlegg
eksosventilen må du kjøpe ny.
plomba i luftfilteret må fjernes. vist du ser på toppen av luftfiltyerboksen så er det to rør der, det ene er tett. sjær vekk silikonen som er inni der med en kniv

cdi plomba må du få noen andre til å forklare, har ikke vert borti dette selv. etter du har jort alt dette har du sånn ca 34hk

du bør også skifte forgasser til 34mm, og selfølgelig dyse opp.

Sikkert veldig rotete forklart men håper du fikk litt hjelp vertfall
Aprilia Rs 125
Nå: plomba i cdi og luftfilterbokd fjerna
Snart: Effektanlegg å Rave 2
Styling: diodelys under hekk og over frammsjerm. en haug med karbon
Post Reply