Hva er bra å vite om NSR før jeg kjøper en?
Hva er bra å vite om NSR før jeg kjøper en?
Morn, jeg har sett på forskjellige lettsykler nå. Tror det kommer til å bli en NSR. Men da lurer jeg på hva som er fordeler/ulemper ved denne sykkelen.
Er greit å vite før man kjøper en
Takker.
Er greit å vite før man kjøper en
Takker.
Mito FTW!
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Ligger tusenvis av ulemper og fordeler bare her på forumet! SØK!!
Men jeg kan si noen av de mest brukte:
+
Mye effekt ved trimming
Honda-kvalitet
Lettsolgt (virker sånn i alle fall)
-
Bruker "mye" bensin og olje (god 2-taktsolje er dyrt!)
Krever mye stell i forhold til 4-takter
Utenom det har "2-takter" blitt brukt både som positiv og negativ egenskap...
Men jeg kan si noen av de mest brukte:
+
Mye effekt ved trimming
Honda-kvalitet
Lettsolgt (virker sånn i alle fall)
-
Bruker "mye" bensin og olje (god 2-taktsolje er dyrt!)
Krever mye stell i forhold til 4-takter
Utenom det har "2-takter" blitt brukt både som positiv og negativ egenskap...
sjekk etter slark. nsr er sykler som er lett å svin kjøre.
at sykkelen ikke er ramme skeiv (ikke to hjulspor dersom du kjører rett fram i en vanndam)
at dempere er gode og fine.. må egentlig bare tenke over hvilke plasser som slites ekstra mye dersom 16-17 åringer kjører på.. (fartsdumper, utforkjøringer++) sjekk også batteriet godt. org batteri på nsr er ofte dårlige greier..
at sykkelen ikke er ramme skeiv (ikke to hjulspor dersom du kjører rett fram i en vanndam)
at dempere er gode og fine.. må egentlig bare tenke over hvilke plasser som slites ekstra mye dersom 16-17 åringer kjører på.. (fartsdumper, utforkjøringer++) sjekk også batteriet godt. org batteri på nsr er ofte dårlige greier..
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Positivt:
Lettkjørt
Billig i innkjøp
Solid motor
Negativt:
Lite effekt uplombert.
Spinkle dekk.
Dyre kåper.
Skrangling i kåpene. (vet ikke om det gjelder på alle)
Det er en sykkel alle andre har.
Dyr å forsikre.
Edit: Forumulerte det med effekten litt bedre.
Lettkjørt
Billig i innkjøp
Solid motor
Negativt:
Lite effekt uplombert.
Spinkle dekk.
Dyre kåper.
Skrangling i kåpene. (vet ikke om det gjelder på alle)
Det er en sykkel alle andre har.
Dyr å forsikre.
Edit: Forumulerte det med effekten litt bedre.
Last edited by Yngvejos on 16 Apr 2006 00:07, edited 1 time in total.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
Yngve
Husqvarna sm-125s
Og hva koster kaskoen? De jeg kjenner som har nsr betaler over 6000 for fullkasko.Extra wrote:Yngvejos, dyr å forsikre?
- 1900 NOK betaler jeg for vanlig ansvar
- Skrangling i kåpene? (skruene skal skrus)
Kåpene skrangler når du lander etter bakhjulskjøring eller stoppie uansett hvor hardt du skrur dem fast.
Turbo´n:
Man bør vel bytte stempel mellom 15000 og 20000 km, det virker som om servoen til eksosventilen er en svakhet på disse syklene.
Vekt/ytelse forholdet er ikke så veldig bra på nsr. Den er tyngre og har lavere effekt uplombert enn andre 2 taktere i samme klassen.
Når jeg kjørte kværna originalt, tok jeg uplombert nsr 0-100 og han greide såvidt å kjøre ifra meg på toppfart. Dette er nok mye pga vekta.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
Yngve
Husqvarna sm-125s
-
- Posts: 1
- Joined: 11 Apr 2006 19:10
- Contact:
NSRen for vel ikke akkurat mindre effekt enn noen andre sykler når den er uplombert.Yngvejos wrote:Positivt:
Negativt:
Lite effekt uplombert.
Spinkle dekk.
Dyre kåper.
Skrangling i kåpene. (vet ikke om det gjelder på alle)
Det er en sykkel alle andre har.
Dyr å forsikre.
Edit: Forumulerte det med effekten litt bedre.
Jeg synes eller ikke at dekkene er spinkle.
Er enig med at kåpene er dyre.
Skrangling i kåpene? Det har ikke jeg, bare å feste dem ordentlig det.
En sykkel som alle andre har? Hmm.. Jeg kjenner fler som har aprilia RS en Honda NSR. vet om noen få stk som har NSR.
Kjøper du sykkel som har kåper må du regne med høy forsikring!
Dette gjelder ikke bare NSR! Men åsså andre sykler med kåper
NSRen for vel ikke akkurat mindre effekt enn noen andre sykler når den er uplombert.
Kan jo nevne noen sykler som har mer effekt uplombert:
Aprilia rs125
Cagiva mito
Husqvarna wr,wre,sms
ktm exc,exe og lc2
Sachs xtc (før den ble produsert med 4 takt)
Jeg kan ikke tenke meg at nsr har stort mer enn 20 hk på hjulet uplombert.
Jeg synes eller ikke at dekkene er spinkle.
Til å være en racing (sporttouring) 125 har den spinkle dekk. De andre racing syklene har 150 bakdekk og 110-120 framdekk.
130 bakdekk gir den mopedlook.
Kan jo nevne noen sykler som har mer effekt uplombert:
Aprilia rs125
Cagiva mito
Husqvarna wr,wre,sms
ktm exc,exe og lc2
Sachs xtc (før den ble produsert med 4 takt)
Jeg kan ikke tenke meg at nsr har stort mer enn 20 hk på hjulet uplombert.
Jeg synes eller ikke at dekkene er spinkle.
Til å være en racing (sporttouring) 125 har den spinkle dekk. De andre racing syklene har 150 bakdekk og 110-120 framdekk.
130 bakdekk gir den mopedlook.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
Yngve
Husqvarna sm-125s