Hva er bra å vite om NSR før jeg kjøper en?

Prat om lett MC.
User avatar
Turbo'n
Posts: 19
Joined: 15 Apr 2006 17:01

Hva er bra å vite om NSR før jeg kjøper en?

Post by Turbo'n »

Morn, jeg har sett på forskjellige lettsykler nå. Tror det kommer til å bli en NSR. Men da lurer jeg på hva som er fordeler/ulemper ved denne sykkelen.

Er greit å vite før man kjøper en :)

Takker.
Mito FTW!
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Ligger tusenvis av ulemper og fordeler bare her på forumet! SØK!!

Men jeg kan si noen av de mest brukte:
+
Mye effekt ved trimming
Honda-kvalitet
Lettsolgt (virker sånn i alle fall)

-
Bruker "mye" bensin og olje (god 2-taktsolje er dyrt!)
Krever mye stell i forhold til 4-takter

Utenom det har "2-takter" blitt brukt både som positiv og negativ egenskap...
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

sjekk etter slark. nsr er sykler som er lett å svin kjøre.

at sykkelen ikke er ramme skeiv (ikke to hjulspor dersom du kjører rett fram i en vanndam)

at dempere er gode og fine.. må egentlig bare tenke over hvilke plasser som slites ekstra mye dersom 16-17 åringer kjører på.. (fartsdumper, utforkjøringer++) sjekk også batteriet godt. org batteri på nsr er ofte dårlige greier..
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Turbo'n
Posts: 19
Joined: 15 Apr 2006 17:01

Post by Turbo'n »

Æ'ndalitten wrote:Ligger tusenvis av ulemper og fordeler bare her på forumet! SØK!!
Vet det, men finner liksom ingen konkrete ting om det.

ellers takk.
:)
Mito FTW!
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Sjekk rammen i motorfestene! Hvis man ikke etterteiter motorfestene vil boltene skru seg ut pga. vibrasjonene, og rammen vil til slutt knekke. Dette skjer med de fleste NSR'er. Ellers kan NSR anbefales på det varmeste.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

inunf wrote:.... og rammen vil til slutt knekke.
:smt119
Yngvejos
Posts: 53
Joined: 12 Jan 2006 00:00
Location: Haugesund

Post by Yngvejos »

Positivt:

Lettkjørt
Billig i innkjøp
Solid motor

Negativt:

Lite effekt uplombert.
Spinkle dekk.
Dyre kåper.
Skrangling i kåpene. (vet ikke om det gjelder på alle)
Det er en sykkel alle andre har.
Dyr å forsikre.

Edit: Forumulerte det med effekten litt bedre.
Last edited by Yngvejos on 16 Apr 2006 00:07, edited 1 time in total.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Lite effekt.
Nåja... En NSR kan vel trimmes omtrent like mye som en hver annen totakter, og uansett langt mer enn forsvarlig.
User avatar
Turbo'n
Posts: 19
Joined: 15 Apr 2006 17:01

Post by Turbo'n »

ok, da vet jeg litt mere... takker. :D

Men noen som kan/vet hvordan forholdet vekt/motorytelse er på disse syklene og hva som pleier og ryke på de?

Og hvor langt pleier disse syklene å gå før du ofte må bytte stempel og vanlige slitedeler?

Håper noen har erfaring og svarer :roll:

Takker :)
Mito FTW!
User avatar
Extra
Posts: 116
Joined: 15 Oct 2005 00:57
Location: Tønsberg

Post by Extra »

Yngvejos, dyr å forsikre?

- 1900 NOK betaler jeg for vanlig ansvar
- Skrangling i kåpene? (skruene skal skrus)
Honda NSR 02
Yngvejos
Posts: 53
Joined: 12 Jan 2006 00:00
Location: Haugesund

Post by Yngvejos »

Extra wrote:Yngvejos, dyr å forsikre?

- 1900 NOK betaler jeg for vanlig ansvar
- Skrangling i kåpene? (skruene skal skrus)
Og hva koster kaskoen? De jeg kjenner som har nsr betaler over 6000 for fullkasko.

Kåpene skrangler når du lander etter bakhjulskjøring eller stoppie uansett hvor hardt du skrur dem fast.

Turbo´n:
Man bør vel bytte stempel mellom 15000 og 20000 km, det virker som om servoen til eksosventilen er en svakhet på disse syklene.

Vekt/ytelse forholdet er ikke så veldig bra på nsr. Den er tyngre og har lavere effekt uplombert enn andre 2 taktere i samme klassen.
Når jeg kjørte kværna originalt, tok jeg uplombert nsr 0-100 og han greide såvidt å kjøre ifra meg på toppfart. Dette er nok mye pga vekta.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
HoriZonteN
Posts: 1
Joined: 11 Apr 2006 19:10
Contact:

Post by HoriZonteN »

Yngvejos wrote:Positivt:



Negativt:

Lite effekt uplombert.
Spinkle dekk.
Dyre kåper.
Skrangling i kåpene. (vet ikke om det gjelder på alle)
Det er en sykkel alle andre har.
Dyr å forsikre.

Edit: Forumulerte det med effekten litt bedre.
NSRen for vel ikke akkurat mindre effekt enn noen andre sykler når den er uplombert.

Jeg synes eller ikke at dekkene er spinkle.

Er enig med at kåpene er dyre.

Skrangling i kåpene? Det har ikke jeg, bare å feste dem ordentlig det.

En sykkel som alle andre har? Hmm.. Jeg kjenner fler som har aprilia RS en Honda NSR. vet om noen få stk som har NSR.

Kjøper du sykkel som har kåper må du regne med høy forsikring!
Dette gjelder ikke bare NSR! Men åsså andre sykler med kåper
Yngvejos
Posts: 53
Joined: 12 Jan 2006 00:00
Location: Haugesund

Post by Yngvejos »

NSRen for vel ikke akkurat mindre effekt enn noen andre sykler når den er uplombert.

Kan jo nevne noen sykler som har mer effekt uplombert:
Aprilia rs125
Cagiva mito
Husqvarna wr,wre,sms
ktm exc,exe og lc2
Sachs xtc (før den ble produsert med 4 takt)

Jeg kan ikke tenke meg at nsr har stort mer enn 20 hk på hjulet uplombert.


Jeg synes eller ikke at dekkene er spinkle.
Til å være en racing (sporttouring) 125 har den spinkle dekk. De andre racing syklene har 150 bakdekk og 110-120 framdekk.

130 bakdekk gir den mopedlook.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

orginalt batteri på disse kan også være et problem.
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
dinge
Posts: 13
Joined: 07 Apr 2006 15:16
Location: gjøvik

Post by dinge »

skal du ha nrs står det en sykt billig en på autodb.no. 13.000kr 03 mod, gått 30mil. søk på honda nsr på oppland;)
Dinge89@hotmail.com

Honda XLR 125:D
Honda XL 125:)
Honda cb 125 twin:)
Post Reply