GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Prat om lett MC.
Post Reply
Bjoris
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2018 16:42

GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by Bjoris »

Poden skal ta lett lappen. Jeg som far syns nyere brukte fort er for kostbare i forhold til hva en får, mange ser også ut til å være slitt og kan lett gi utgifter som gjør at de fort blir like dyre som nye... Bare slitedeler som dekk, kjede og drev ser jeg fort vil øke prisen på brukte opp mot nye

Spes blir de nyere kostbare når en får gode tilbud før jul på nye:

GSX-S 125: 37.000 på veien
Duke 125: 44.000 på veien
MT-125: 44.000 på veien

Poden liker best Duke, jeg er enig, men syns det er mer enn nok med 37.000 og jeg syns Suzukien er nesten like fin. Displayet er bedre på Duke, litt større er den og så har den en app.

Jeg har hatt V-Strom for 10 år siden og liker Suzuki og vet det er trygt å kjøpe Suzuki, KTM er jo mer ukjent for meg, men sikkert bra den også.

Det er ett krav at sykkelen skal ha ABS så dermed blir det nyere brukt eller nytt vi ser på...

Vel, erfaringer og synspunkt mottas med takk, har aldri prøvd noen av dem...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by tshansen »

Personlig har jeg ikke kjørt noen av de, men det er ikke tilfeldig at et stort antall av ungguttene på lett sykkel kjører Duke her i Bergen. Det er liten eller ingen aktivitet her inne av de yngre som kanskje har best erfaring på feltet. Mener også sønnen til Stian kjører Duke :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by freddy123 »

Ingen dumme tanker du gjør deg opp der. se på pent brukte sykler med lav km og sammenlign opp mot nye.

Visst det er duke dere begge liker best så er vel valget enkelt.
lettmc holder seg rimelig godt i pris også, selv om 44k for et kjøretøy til en 16åring kan virke som mye så får man jo mye tilbake igjen om man behandler de pent.

Men ikke velg fornuftig visst guttungen brenner for duken blir det feil å kjøpe suzuki[emoji1631]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by Snikkeren »

Blant ungdomen i dag er det vel Duke 125 og MT125 som er det hotteste, hvis man ser bort fra KTM EXC125. Du får sjekke hva brukte EXC 125 (får ikke de nye pr dags dato) ligger på, så vil 44k virke som et røverkjøp. [emoji6]
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by Borg »

En kammerat kjøpte duke til guttungen og hans argumenter var som dine. Brukt er de ganske dyre og nye har du garanti samt at den ikke er slitt eller herjet med. Er jo stor forskjell på hvordan gutta behandler dem.

Nå, 2 år senere, kjøper mellomste sønn sin eldre brors duke. Virker som hele kammeratgjengen kjører duke (er i hvertfall populært) og har ikke hørt noe klager.

Tror ikke du gjør noe feil ved å kjøpe ktm og annenhåndsverdien er det jo ikke noe galt med.

Blir sønnen fornøyd og hvis han behandler den pent, får du mesteparten av investeringen igjen. Win win (han kommer aldri til å glemme om det blir den ene eller den andre :D )

Om han ikke er så flink til å ta vare på tinga, så er det jo en annen vurdering.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Bjoris
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2018 16:42

Re: GSX-S 125, 125 Duke eller MT?

Post by Bjoris »

Takk for tips, nei jeg innser at det å spare 7.000 på en GSX-S ikke er noe vits. Nå har han selv kommet opp med at han kan jobbe ekstra for å betale tilbake de 7.000 ekstra så da har vi den rette innstillingen:)

Tror også 44.000 på veien for Duken er en veldig god pris, blir en ok julepresang i år antakelig:)
Post Reply