Lett mc sikkerhetskontroll. Hjelp!

Prat om lett MC.
Post Reply
simengronsund
Posts: 3
Joined: 22 May 2013 10:21
MC: Honda - CBR - 125 - 2012

Lett mc sikkerhetskontroll. Hjelp!

Post by simengronsund »

Hei! Har skrevet et innlegg tidligere hvor jeg tar opp det samme, men har nå funnet litt mer konkrete ting jeg lurer på. Har oppkjøring på lett mc om 4 dager, og trenger virkelig hjelp!

spm:

1. Kontroller støtdempere foran og bak. (Hvordan kontrollerer du dette på best måte, spesiellt med tanke på den bak?)

2. Kontroller hjullager i forhjulet - Hva kan bli konsekvens av å kjøre med slitt hjullager?

3. Kontroller styrelager, slanger og wirer.. Hva gjør jeg her? hvordan?

4. Ramme og svingarm - Kontroller skader, sprekker, lager og innfestninger. Hva burde jeg gjøre og si her?

5. Bremsene - Kontroller skiver, bremsebelegg, væskenivå, død-gang hendel/pedal, trykktest, bremsearmvinkel. Hvordan gjøres dette? noe jeg burde føye til?



Jeg har snakket med kompiser og kjørelærer, de har fått med seg hva tidligere sikkerhetsspørsmål har vært, og dette er det jeg lurer mest på. Håper noen her inne kan svare meg litt konkret. Kjører opp på en Honda NSR 125, så om noen har noe spesiellt om den som kan være ekstra lurt med tanke på sikkerhetskontrollen, er det bare å slenge det med! Takker for all hjelp på forhånd!
Post Reply