Derbi Senda, ustabil gnist/elektronikk

Prat om lett MC.
Post Reply
Tobias.E
Posts: 2
Joined: 03 May 2013 20:08
MC: Derbi Senda Baja 125 SM 2006

Derbi Senda, ustabil gnist/elektronikk

Post by Tobias.E »

I det siste har jeg hatt problemer med at min Derbi Senda Baja 125 er veldig ustabil. Sykkelen kan plustelig kutte og bare dør ut. Så kan jeg vente et par minutter før den fyrer igjen. Jeg har hatt en teori om at det kan være gnisten og pluggen det er noe galt med. For meg så virker det som sykkelen ikke får nok gnist til å drive motoren rundt på høyt turtall og derfor kutter helt. Det som er rart er det at den ene dagen kan det gå helt rent (noe ustabil på tomgang) og andre dagen så får jeg problemene igjen. Elektroniske feil pleier ofte å være ustabile og kommer å går litt som den vil, tror jeg?

Ting jeg har sjekket og gjort noe med så langt er:

Byttet luftfilter og sjekket etter lekasjer for falsk luft noe sted
Blåst igjennom og vasket forgasser i bensin
Blåst igjennom tank og bensin filter
Byttet coil og plugg
Sjekket spenning ut og inn av batteriet
Har godt raskt over begge ledningene inn til coilen for knekk og flilsete ledning
Fulladet batteri, som viser 14.4V når motoren står å går
Jeg har ikke gått ordentlig over CDI boksen med alle ledningene i. Fordi hvis det eventuelt skulle være CDI boksen så ville det vært noe feil med andre deler av sykkelen også siden den er koblet til flere ledninger?

Jeg begynner å gå tom for muligheter jeg kan sjekke selv, sende sykkelen på feilsøking og repperasjon er dyrt og det er muligheter for at de ikke finner noe.

Noen Tips?
micmar96
Posts: 17
Joined: 25 Apr 2013 21:32
MC: Yamaha TDR 125

Re: Derbi Senda, ustabil gnist/elektronikk

Post by micmar96 »

høres ut som cdi boksen, min atv oppførte seg slik, bytta cdi og alt funka bra
Tobias.E
Posts: 2
Joined: 03 May 2013 20:08
MC: Derbi Senda Baja 125 SM 2006

Re: Derbi Senda, ustabil gnist/elektronikk

Post by Tobias.E »

Åja! Hmm, da skal jeg prøve det. Takk for tipset!
Post Reply