hvor mye tåler en 50ccm?

Prat om moped & scooter.
User avatar
tbt123
Posts: 127
Joined: 25 Jan 2007 18:47
Location: bergen

hvor mye tåler en 50ccm?

Post by tbt123 »

har en 50ccm to takter og lurer på hvor langt denne kan gå i ett stekk..


tåler den å kunne kjøre 40 mil i ett strek :?:
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ser at du har en 06 mod.. med noen pauser i ny og ne skulle ikke det by på store problemer... kjørte 40 mil og lengre det en gang i tia jeg med min... funka det...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Spørs alt etter som. Trimm, turtall....

Men tror nok du bør stoppe et par ganger på 40 mil ja :wink:
Bare å ta det rolig det så skal nok det gå fint!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
tbt123
Posts: 127
Joined: 25 Jan 2007 18:47
Location: bergen

Post by tbt123 »

mathiazz wrote:Spørs alt etter som. Trimm, turtall....

Men tror nok du bør stoppe et par ganger på 40 mil ja :wink:
Bare å ta det rolig det så skal nok det gå fint!

tenkte på å ta meg en gooood tur til sommeren Bergen-Oslo..

Det blir med atven..smc.. :wink:
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Skulle nok gå fint skulle jeg tro :wink:

Bare sørg for at alt er i orden når du kjører, ikke noe sånne halvferdige løsninger. Straffer seg oftte :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Post by mekkern »

hvis den er orden og ikke trimmet ihjel OG du fyller bensin før det er tomt så går det nok lengre enn du orker å sitte der av gangen.... :lol: eller greier du 1000 mil i strekk? :wink:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

+ at den trenger olje :D masse olje er bra å ha
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Ikke for mye. Da soter den seg og skjærer seg :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

møtte en danske nord for elverum engang.. HAn hadde kjørt fra kjøben. Scooter. Hadde med seg ekstra kanne bensin han..
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

:D

Du så jo de som kjørte jorda rundt på 50cc, så ingen ting er umulig :wink:

Edit: er de kommet hjem de? :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

spørsmålet er nok heller om du orker og kjøre i 45-50 så langt.

de scooter tur folka er ikke i norge enda
04 mod fs650 motard sykkel
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Motoren er ikke laget for å kjøre med plomberingen (om det er noen), så i teorien burde du fjerne plomberingene. Men det er jo ulovlig :roll:
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Spennende tråd dette :D

Har selv tengt meg ut på "lang tur" med tassen i sommer. Håper bare så inderlig at den holder! :roll:

Men så er jo den sinnsykt trimmet da så, skal ikke bli noe problem med å holde fartsgrensene akurat :twisted: Er vel værre vist onkel står på en lomme på Vinstra :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

En totaktsmotor kan kjøres så langt du vil bare det ikke blir for varmt mellom stempel og sylinderr. Er jo folk som har kjørt over 100 km i strekk. Og så lenge det er en luftavkjølt motor som er uplombert/har et effektanlegg så kan du i grunn kjøre så langt du vil. Det kommer jo også litt ann på hvor mye turtall du holder. Men har du f eks hebo racing, toppdragsanlegg osv så bør du roe turtallet om du skal kjøer langt.

Men fjern plombering eller kjøp et bunndrags effektanlegg så slipper motoren å kjøre "i en evig oppoverbakke". En trimforgasser vil hjelpe på draget og gi motoren bedre kjøling også. Merker det at med mind motor så kunne jeg kjøre original sylinder med effektanlegg og da ble den varm, med hebo replica, effektanlegg og trimforgasser så trenger jeg ikke presse sylinderen for å holde følge med trafikken og den blir ikke varm så lett.

Et godt tips er:
Å kjøre med 3/4 gasspådrag så har du noen kroner i bensin spart og du har litt fart i reserve om du skulle trenge det.

Ta evt plomberingene så motoren ikke trenger å kjøre bånn gass hele tiden. Bruk gjerne en trimforgasser så den går både bedre og får bedre kjøling.

Kjør helst vannavkjølt, så får den bedre kjøling.

Har du en toppdragsmotor så bør du ta en pause i blandt, med bunndrag så trenger du ikke å stoppe noe serlig.
Hei
User avatar
tbt123
Posts: 127
Joined: 25 Jan 2007 18:47
Location: bergen

Post by tbt123 »

Evje wrote:En totaktsmotor kan kjøres så langt du vil bare det ikke blir for varmt mellom stempel og sylinderr. Er jo folk som har kjørt over 100 km i strekk. Og så lenge det er en luftavkjølt motor som er uplombert/har et effektanlegg så kan du i grunn kjøre så langt du vil. Det kommer jo også litt ann på hvor mye turtall du holder. Men har du f eks hebo racing, toppdragsanlegg osv så bør du roe turtallet om du skal kjøer langt.

Men fjern plombering eller kjøp et bunndrags effektanlegg så slipper motoren å kjøre "i en evig oppoverbakke". En trimforgasser vil hjelpe på draget og gi motoren bedre kjøling også. Merker det at med mind motor så kunne jeg kjøre original sylinder med effektanlegg og da ble den varm, med hebo replica, effektanlegg og trimforgasser så trenger jeg ikke presse sylinderen for å holde følge med trafikken og den blir ikke varm så lett.

Et godt tips er:
Å kjøre med 3/4 gasspådrag så har du noen kroner i bensin spart og du har litt fart i reserve om du skulle trenge det.

Ta evt plomberingene så motoren ikke trenger å kjøre bånn gass hele tiden. Bruk gjerne en trimforgasser så den går både bedre og får bedre kjøling.

Kjør helst vannavkjølt, så får den bedre kjøling.

Har du en toppdragsmotor så bør du ta en pause i blandt, med bunndrag så trenger du ikke å stoppe noe serlig.
takk for infomasjon.. setter pris på sånne som deg som gidder å skrive et kraftig og detaljerikt svar. :wink:

kommer nok ikke til å fjerne plomba, men kjøper meg nok ett effektannlegg. :wink:
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
Post Reply