hvor mye tåler en 50ccm?
hvor mye tåler en 50ccm?
har en 50ccm to takter og lurer på hvor langt denne kan gå i ett stekk..
tåler den å kunne kjøre 40 mil i ett strek
tåler den å kunne kjøre 40 mil i ett strek
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
mathiazz wrote:Spørs alt etter som. Trimm, turtall....
Men tror nok du bør stoppe et par ganger på 40 mil ja
Bare å ta det rolig det så skal nok det gå fint!
tenkte på å ta meg en gooood tur til sommeren Bergen-Oslo..
Det blir med atven..smc..
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
Spennende tråd dette
Har selv tengt meg ut på "lang tur" med tassen i sommer. Håper bare så inderlig at den holder!
Men så er jo den sinnsykt trimmet da så, skal ikke bli noe problem med å holde fartsgrensene akurat Er vel værre vist onkel står på en lomme på Vinstra
Har selv tengt meg ut på "lang tur" med tassen i sommer. Håper bare så inderlig at den holder!
Men så er jo den sinnsykt trimmet da så, skal ikke bli noe problem med å holde fartsgrensene akurat Er vel værre vist onkel står på en lomme på Vinstra
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
En totaktsmotor kan kjøres så langt du vil bare det ikke blir for varmt mellom stempel og sylinderr. Er jo folk som har kjørt over 100 km i strekk. Og så lenge det er en luftavkjølt motor som er uplombert/har et effektanlegg så kan du i grunn kjøre så langt du vil. Det kommer jo også litt ann på hvor mye turtall du holder. Men har du f eks hebo racing, toppdragsanlegg osv så bør du roe turtallet om du skal kjøer langt.
Men fjern plombering eller kjøp et bunndrags effektanlegg så slipper motoren å kjøre "i en evig oppoverbakke". En trimforgasser vil hjelpe på draget og gi motoren bedre kjøling også. Merker det at med mind motor så kunne jeg kjøre original sylinder med effektanlegg og da ble den varm, med hebo replica, effektanlegg og trimforgasser så trenger jeg ikke presse sylinderen for å holde følge med trafikken og den blir ikke varm så lett.
Et godt tips er:
Å kjøre med 3/4 gasspådrag så har du noen kroner i bensin spart og du har litt fart i reserve om du skulle trenge det.
Ta evt plomberingene så motoren ikke trenger å kjøre bånn gass hele tiden. Bruk gjerne en trimforgasser så den går både bedre og får bedre kjøling.
Kjør helst vannavkjølt, så får den bedre kjøling.
Har du en toppdragsmotor så bør du ta en pause i blandt, med bunndrag så trenger du ikke å stoppe noe serlig.
Men fjern plombering eller kjøp et bunndrags effektanlegg så slipper motoren å kjøre "i en evig oppoverbakke". En trimforgasser vil hjelpe på draget og gi motoren bedre kjøling også. Merker det at med mind motor så kunne jeg kjøre original sylinder med effektanlegg og da ble den varm, med hebo replica, effektanlegg og trimforgasser så trenger jeg ikke presse sylinderen for å holde følge med trafikken og den blir ikke varm så lett.
Et godt tips er:
Å kjøre med 3/4 gasspådrag så har du noen kroner i bensin spart og du har litt fart i reserve om du skulle trenge det.
Ta evt plomberingene så motoren ikke trenger å kjøre bånn gass hele tiden. Bruk gjerne en trimforgasser så den går både bedre og får bedre kjøling.
Kjør helst vannavkjølt, så får den bedre kjøling.
Har du en toppdragsmotor så bør du ta en pause i blandt, med bunndrag så trenger du ikke å stoppe noe serlig.
Hei
takk for infomasjon.. setter pris på sånne som deg som gidder å skrive et kraftig og detaljerikt svar.Evje wrote:En totaktsmotor kan kjøres så langt du vil bare det ikke blir for varmt mellom stempel og sylinderr. Er jo folk som har kjørt over 100 km i strekk. Og så lenge det er en luftavkjølt motor som er uplombert/har et effektanlegg så kan du i grunn kjøre så langt du vil. Det kommer jo også litt ann på hvor mye turtall du holder. Men har du f eks hebo racing, toppdragsanlegg osv så bør du roe turtallet om du skal kjøer langt.
Men fjern plombering eller kjøp et bunndrags effektanlegg så slipper motoren å kjøre "i en evig oppoverbakke". En trimforgasser vil hjelpe på draget og gi motoren bedre kjøling også. Merker det at med mind motor så kunne jeg kjøre original sylinder med effektanlegg og da ble den varm, med hebo replica, effektanlegg og trimforgasser så trenger jeg ikke presse sylinderen for å holde følge med trafikken og den blir ikke varm så lett.
Et godt tips er:
Å kjøre med 3/4 gasspådrag så har du noen kroner i bensin spart og du har litt fart i reserve om du skulle trenge det.
Ta evt plomberingene så motoren ikke trenger å kjøre bånn gass hele tiden. Bruk gjerne en trimforgasser så den går både bedre og får bedre kjøling.
Kjør helst vannavkjølt, så får den bedre kjøling.
Har du en toppdragsmotor så bør du ta en pause i blandt, med bunndrag så trenger du ikke å stoppe noe serlig.
kommer nok ikke til å fjerne plomba, men kjøper meg nok ett effektannlegg.
EN BERGENSK ØSTLENDING!
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50
_ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _ * _
___________________________________
SMC mustang 50