Jeg har lest meg fram til at feilvarselet i computerdisplayet styres av reed-swicher som etter det jeg forstår er brytere som styres av elektromagnetisme.mekkern wrote: ↑08 Aug 2025 09:17 I stedet for å bruke en motstander til å svi av effekt(denne blir dritvarm)-Så ville jeg heller montert en eller 2 ekstra led lys for å øke last samtidig som du får mer lys for effekten.
En annen ting som kan gi feilmelding er at de benytter dioder i kretsen og LED er jo en diode også så du kan teste med en 5w pære i parallell med hovedpæra for å se om denne da slipper strøm gjennom motsatt vei-litt vanskelig når en ikke ser kretsene.
![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reed_switch
En måte å unngå disse varslene er å lodde på jumpere over reed-swichene og på denne måte koble de ut. En annen måte er å gjøre som @mekkern foreslår, å koble ekstra fjernlys i paralell med hovedlyset.
Jeg ønsker mer lys på fjernlyset og da er ekstra fjernlys å foretrekke. Jeg ser da for meg to ekstra lys, ett på hver side noe lavere enn hovedlykten. Noen som har forslag til lykter som er egnet til dette?