Da er det på tide å bite i det sure eple å fortelle hvor amatør jeg har vert denne gangen. Har heldigvis (etter det jeg kan huske) aldri sagt at jeg er ekspert på dette, men derimot sagt at jeg er amatør og skal bruke dette prosjektet til å lære, og lære gjorde jeg forhåpentligvis denne gangen.
Etter å ha postet bilder av alt som ikke passer så rotet jeg meg til å grave frem de gamle styrelager delene for å se hvor mye jeg må knote for å få det på plass og bladde opp på riktig side i manualen for å se hvordan alt skal monteres med de gamle delene. Men så ble jeg litt stuss... der manglet noen deler... Jeg husker veldig god at jeg var veldig påpasselig med å samle alle deler tilhørende styrelager på en og samme plass og merke alt slik at jeg ikke skulle rote det bort, var tross alt nesten 40 små kuler inn i der også som jeg måtte ta vare på. Lette frem og tilbake, men klarte ikke å finne det som er markert som del nr 6 og 7 på tegningen.
Styrelager 1.jpg
Hvor hadde disse delene blitt av da???
Nøyaktig der Honda fabrikken monterte de i rammen for 45 år siden...
Styrelager 2.jpg
De to delene var fremdeles på plass og tok dermed opp plassen jeg trengte til nye styrelager. Men etter 45 år så satte de ikke bare fast, men ser ut som en del av rammen, hjelper heller ikke på at der man skal ha styrelager på undersiden så var det fysisk plass til det nye styrelageret mens den eksisterende delen var montert, det var på toppen det var plassproblemer.
Så hva gjør man når det sitter så fast at det ikke er mulig å få løst, jo man leter frem en dremel med kappskive.
Styrelager 3.jpg
Når jeg først fikk ut det som satte mest fast i bunnen så var der plass nok til at jeg fikk inn skikkelig verktøy og sammen med en god slegge klarte å slå ut på den andre siden uten å måtte kappe først.
Styrelager 4.jpg
Slik skal det tydeligvis se ut før man monterer nytt styrelager.
Styrelager 5.jpg
Og plutselig var det god plass til styrekrone og alt man trenger. Bare litt kjipt at jeg måtte ødelegge ene lageret først...
Styrelager 6.jpg
Nytt styrelager er i dag på vei i posten fra det store utland. Skal heldigvis på familieferie et par uker så jeg slipper å sitte å stirre på feilen jeg har gjort mens jeg venter
En erfaring rikere (noen kr mer brukt på deler) og fremdeles amatør. Men forhåpentligvis et steg nærmere å få CX'en på veien

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.