I dag fikk jeg kjøpt inn en dunk med kaldavfetting som jeg tømte i delevaskeren. Plukket frem noen litt skitne deler og kjørte på med vasking. Første jeg oppdaget var at den lille slangen som er ment for å spyle har veldig høyt trykk i forhold til avstanden til delene og størrelsen på vaskeenheten. Om man ikke er meeeget forsiktig så står spruten ut i alle retninger og alt rundt delevaskeren blir vått. Men kobler man på den ekstra slangen med børsten som jeg kjøpte til så er det fint å jobbe med. Måtte også frem med en oppvaskbørste for å komme litt inn i mellom å skrubbe skikkelig samt at jeg måtte skylle over alt med rent vann etterpå. Mulig jeg kunne klart meg uten oppvaskbørste om jeg hadde brukt et annet vaskemiddel, men det fungerte greit slik i dag.
Og på spørsmål om det fungerte? Jeg legger ut litt bilder så får man gjøre seg opp sin egen mening
Før vask:
20230106_183630.jpg
Etter vask:
20230106_185349.jpg
Før vask:
20230106_185344.jpg
Etter vask:
20230106_192037.jpg
Før vask:
20230106_185511.jpg
Etter vask:
20230106_192040.jpg
Og rensemiddelet ser slik ut etter en god vaskerunde:
20230106_191748.jpg
Der er nok enkelte deler som kunne blitt enda mer rene om jeg hadde lat de ligge litt lenger i avfettingen, men dette var litt test for å se hvordan det fungerte. Der ligger jo så mye rensemiddel ned i bunnen at om jeg har noen litt vanskelige deler så kan jeg vurdere å bare legge de ned i å la de ligge noen timer før jeg spyler og børster de mer rene.
Jamt over fornøyd så langt med delevaskeren, hadde jeg tenkt meg om så skulle jeg kjøpt en slik omtrent samtidig med at jeg kjøpte CX'en, hadde spart meg for mye WD-40 og tørkepapir for å vaske smådeler i alle retninger.
Kommer nok til å prøve ut litt forskjellige typer rensemiddel etter hvert nå for å se hva som fungerer, skal blant annet kjøpe en dunk med det smådel rensemiddelet til Biltema for å se om det fungerer. Så får man vurdere etter hvert hva som fungerer til hvilken bruk, om det kan stå eller tappes av og brukes på nytt og hvor godt det fungerer i forhold til pris.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.