Erfaring med bensintank fra India?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by inunf »

IMG_8326.JPG
IMG_8325.JPG
IMG_8324.JPG
Denne skarpe tanken vil jeg ikke ha inn i låret.
IMG_8323.JPG
IMG_8322.JPG
IMG_8321.JPG
Tanken passer sånn noenlunde på ramma, men hverken setet eller tanklokket passer.
IMG_8320.JPG
IMG_8319.JPG
IMG_8318.JPG
IMG_8317.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by mekkern »

Nei fy faen..

merk hvor det lekker-og ta et par bilder.

hvis den ikke er for råtten og du får ordnet frakt så skal jeg se på originaltanken din. :thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by ole m. »

Kjedelige greier, selv om det ikke var helt uventet. Er jo litt kjipt å sende tilbake tanken også, dette er vel antagelig utført av folk i India som er verre stilt enn oss. Men man kan ikke selge greier som ikke er det som man utgir det for å være.

Vil ikke en glassfibertank med liner fungere? Eller ta i mot tilbudet fra mekkern, og la han ta en kikk på originaltanken. "Alt kan repareres." Og jeg tror mekkern er flink.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by inunf »

mekkern wrote: 31 Mar 2021 12:51 Nei fy faen..

merk hvor det lekker-og ta et par bilder.

hvis den ikke er for råtten og du får ordnet frakt så skal jeg se på originaltanken din. :thumleft
Tusen takk for tilbudet! Skal forhøre meg litt rundt med lokale først, er litt synd å sende den landet rundt hvis den er for rotten til å redde.
ole m. wrote: 31 Mar 2021 15:33 Kjedelige greier, selv om det ikke var helt uventet. Er jo litt kjipt å sende tilbake tanken også, dette er vel antagelig utført av folk i India som er verre stilt enn oss. Men man kan ikke selge greier som ikke er det som man utgir det for å være.

Vil ikke en glassfibertank med liner fungere? Eller ta i mot tilbudet fra mekkern, og la han ta en kikk på originaltanken. "Alt kan repareres." Og jeg tror mekkern er flink.
Ja, nei, å sende den tilbake har jeg ikke lyst til. Da sende de den bare til noen andre som får samme problemet. De trenger nok pengene mer enn oss, men hvis det er dette nivået de ligger på så er de ikke klare for å levere denne typen produkt enda.

Jo, man kan (bør/må?) bruke liner. Det funker vel så lenge lineren holder. Og det er sikkert ingen ulempe å bruke 98 oktan uansett. Men da begynner det å koste såpass mye at jeg må ta en seriøs vurdering om jeg skal totalrestaurere hele sykkelen. Gaffelen lekker olje, til tross for at jeg har byttet tetninger to ganger. Brukte OEM-deler begge gangene. Instrumentpanelet ser bra ut på avstand, men er egentlig bare holdt sammen av svart elektrikertape. Den har bremser, men de er mest til pynt. Samme med lysene. Blinklysene er originale Yamaha, men fra noe midt ut på 90-tallet. Den har effektanlegg, men det er bulket og sprukket. Cat killer mangler. Og uansett er det ikke en original RD, det er en amerikansk RZ med katalysator i pottene som er bygget om til europeisk spec. Altså er det ikke all verdens til sykkel selv om jeg bytter tanken, noe som er grunnen til min reservasjon mot å legge for mye penger i den.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by knutk »

Når det gjelder å slenge penger utav vinduet på håpløse prosjekt har undertegnede opparbeidet en bred kompetanse.

Gjør et overslag over beregnede kostnader, så ganger du dem med 4. Det er hva sykkelen vil koste deg...

Dersom det er en akseptabel kostnadsramme er det bare å kjøre på. Om ikke, legg den ut på Finn og bli kvitt den før fristelsen tar overhånd...
Selv om man nesten ikke får noe for den er det store sjanser for at ethvert forsøk på å pynte brura for å gjøre den mer salgbar vil bidra til mer tap enn gevinst.

Sier en som er ræva på å følge egne råd :D :D \:D/
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med bensintank fra India?

Post by inunf »

Takk for råd om budsjettering, har etterhvert fått litt erfaring med det :shock:

Litt av problemet er at da jeg kjøpte sykkelen var jeg blakk, så faren min spyttet inn 50 %. Han vil ikke selge, så da beholder vi den inntil videre. Ikke at jeg har diskutert det så hardt med han heller. Den spiser jo ikke noe der den står.

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe bensintank fra India. Fikk refundert hele kjøpesummen uten problemer, og med valutavariasjonen gikk jeg 20 kr i netto på hele greia \:D/

Når det gjelder å finne løsning på den lekke tanken har jeg ikke kommet videre, det er andre ting som står lenger oppe på prioriteringslista nå.
Post Reply