Blogg-helvete

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Bjerknez

Re: Blogg-helvete

Post by Bjerknez »

Må si meg enig med ole m her. Jeg tror vi alle bør bli flinkere til å starte egne tråder hvis man har noe konkret og komme med i steden for å bare slenge den inn i egen blogg her inne. Man kan jo søke etter det, men det blir uansett litt bortgjemt og forlatt når det vikles inn i blogger på flere hundre sider.

No fence, men jeg synes moderatorene her kunne gjort litt mer jobb rundt dette. Jeg mener at man ikke trenger å spørre om "lov" til å flytte poster som noen har lagt inn for å øke lesbarheten i forumet. Just do it. Det er jo i mine øyne moderatorens oppgave og holde det ryddig og oversiktlig i forumet og da er det jo også greit at vertfall moderatorene går forran som et "forbilde" på hvordan det skal gjøres også.

Men en liten notis til den som har fått posten sin flyttet via PM hadde jo vert greit.

En "blogg" i et forum er uansett ikke ett sted i mine øyne som jeg velger å poste veldig mye seriøst. Det blir stort sett "Times New Roman" på hvit bakgrunn blandet med smileys og malplasserte bilder. Man har jo begrensede muligheter for tekst formatering og det overrasker meg at ikke fler benytter seg av dette for å gjøre innholdet mer lesbart. Jeg har prøvd enkelte ganger og resultatet blir så absolutt mer lesbart, men man skriver jo i såkalte bbcodes og det blir litt tungvindt hvis man bare skal slenge inn noe.

Derfor så foretrekker jeg å lese personlige blogger fremfor blogger i forum. Personlige blogger på egne sider er mer lesbart og det blir ofte mer interaktivt og levende hvor man kan formidle en viss identitet.

Det jeg poster i bloggen min her inne og i andre forum er stort sett tidsfordriv eller korte oppsummeringer av hva jeg egentlig har på hjertet. En del fjas og tull og generelt uhøytidelige ting som ikke er "verdt" en spalteplass på min egen blogg.

Men på en annen side så mener jeg bloggene her inne og i andre forum fungerer mer som en slags "chattekanal" hvor man kan gli ut litt til tider. Altså selve kommunikasjonen er viktigere enn det faktiske innholdet. Vertfall litt slik jeg ser det og opplever det selv. Derfor så synes jeg også at de fleste blogger i forum blir veldig utvannet.

Det er som nevnt en av grunnene til at jeg har startet min egen blogg på egen nettside. Et sted hvor jeg er min egen herre og kan legge litt mer jobb i det jeg skriver samt gjøre innholder mer interaktivt og lesbart. Snikkeren har også en blogg jeg følger med på hele tiden.

Men i frykt for å gli fullstendig ut her, så kan jeg vel oppsummere med å si at jeg er enig med Ole m. Jeg synes disse forumbloggene bør brukes til uhøytidlig selvskryt og litt løst pjatt på kjedelige dager. Tur rapporter, konkrete problemer og spesielle opplevelser bør postes i egne tråder med egnet tittel.
Post Reply