Tapatalk (igjen)

Bli oppdatert på hva som blir gjort på sidene til MC-Forumet.no
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

Hallojs godtfolk.
Jeg fikk et stalltips av en annen frustrert bruker borde på crapatapatalk-forumet.
Jeg har nå prøvd å implementere den samme "hack"en her. Dere som bruker tt får prøve å slette cache og/eller annet "resett" og prøve å logge inn igjen via tt.
Gi meg gjerne tilbakemelding her i tråden, så får jeg ev vidreformidlet til han tt-tipseren om det virker her :)
User avatar
JARODD
Posts: 83
Joined: 08 Oct 2015 21:42
MC: 2023 BMW R1250 GSA
Location: Oppegård

Re: Tapatalk (igjen)

Post by JARODD »

Hei!

Jeg heter Knut, og har hengt rundt her noen år nå :-)

Testet TapaTalk Pro på både Iphone og Ipad - uten suksess.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

Ok, så virka ikke likevel.. :(
Nuvel, skal høre med host support om det er noen triks jeg kan bruke. Men det blir ikke før tidligst mandag, da de har chatsupport kun i ukedagene.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Tapatalk (igjen)

Post by JRO »

Kan bekrefte samme som Jarodd, fikk kun feilmelding ved bruk av TT.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tapatalk (igjen)

Post by knutk »

Har Android telefon.

Får logget inn via TT.
Når jeg kommer til TT sin admin side, hvor der er 5 symbol, så funker de fleste knappene, der feks listes alle Subforum (Generelt, Moped Scooter, ATV osv) vises, og trykker jeg vider kommer også neste liste opp. Feks 'Generelt: lister 'Tung MC, Mellom tung... osv. Men om jeg så trykker på Tung MC stopper det opp og feilmelding: " You are not logged in or you do not have permission to do this action" vises, selv om jeg allerede har logget inn.

Tilbake til TT panelet med 5 knapper.
Får blant annet tilgang til alle private beskjeder.

En knapp virker ikke: Timeline (på min TT er det midterste knappen)
Da kommer dette opp:
Screenshot_20210328-103525.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

@knutk takk for info. Ja, det er php feilmelding. TT i verson 2.18 (som er siste versjon fra tt) er ikke kompatibel med php v.8. Jeg prøvde å legge inn en htaccess-fil i tt-folderen for å tvinge den til å bruke php v.7.4 som er høyeste versjon tt er kompatibel med. Har mast og mast igjen på tt sine supportsider, men får ingen svar. Flere forumeiere der som også maser og er forbanna.
Hvis de ikke får fingeren ut borte hos tt-utviklerne, er de historie fra juli 21 da php v.7 er EOL.

Men uansett, skal ta meg en chat med vår host i morgen og høre om det er noe feil i htaccess-filen min. Ev få den rettet.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Trondgv »

Samme som Knut, men jeg har iPhone 😁
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tapatalk (igjen)

Post by knutk »

Nå vet jeg ikke hva man som bruker av PHP har tilgang til når det gjelder å stupe ned i koden, men svaret står i feilmelding:

Første linjene:
" Server error occurred:

'1 Uncaught TypeError: implode(): Argument#2 ($array) must be of type?array, string given in /customers/c/7/d/mc-forumet.no.... osv.

Dette er en deklarasjonsfeil i filen i biblioteket det refereres til.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

Ja, klar over det. Det er koden i tt som trenger omdefinering. Var litt av det samme som var feil i "Recent topics" tillegget. Utvikler har forlatt tillegget, men en kompetent person på phpbb-forumet gjorde koden kompatibel med php v.8. Det er ingen som har påtatt seg å oppdatere koden til tt og jeg er ikke stødig nok til å fikle med den. Iallefall ikke når jeg er på jobb med begrenset fritid og erratisk mobildekning.

Skal som nevnt høre med host om de har en nødløsning, samt fortsette å mase på tt sitt supportforum.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tapatalk (igjen)

Post by knutk »

Når det er datatype crash kan man lete flere steder, i filen som definerer data fra klient som blir sendt til server, slik at tilleggene blir sendt med riktig format, eller på mottager siden, hvor man leter i filen hvor koden til tolkningen av mottatt data fra klient blir mottatt.

Når avsendt klient data og mottatt data matcher i format blir jo neste utfordring at formatet man har landet på stemmer for videre bearbeiding.
Således koker det ned til at man først analyserer endestasjone for omtalte data, dette kan gjerne være en database, og deretter tracer man bakover og sjekker at datatypen stemmer i alle ledd bak til koden som blir sendt av klient blir sendt med riktig format på ut-data. Det hjelper lite å tilpasse klientdata til mottagersiden dersom mottageren er satt opp med feil datatype for videresendelse, for da flytter man bare problemet til neste ledd.

Er dette åpen kildekode slik at alle kan komme inn og kikke på koden, eller er det lukket for almugen?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

@knutk det er php, så rene tekstfiler.
Gi meg en time eller to, så kan jeg pm' deg en lenke for nedlast av filene. Ev kan du laste ned direkte fra tt.
Jeg kan også sende deg htaccessfilen jeg har prøvd meg frem med.

Jeg har ekstremt dårlig mobildekning (4G datamodem ombord) her vi holder til, så tør ikke noe omfattende databasearbeid nå. Ikke at jeg hverken tror eller finner det samnsynlig at DB er feil. Feilen ligger i uoppdatert tillegg da php har endret definisjonen på arraybehandling. Samne som i Python. En kan ikke kjøre Python 2 script i Python 3. (Eller jo, noen, men langt fra alle).
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

:evil: :twisted: Faen for en jævla åndsfjomp jeg er..
Jeg hadde kødda det til med .htaccess-fila så den virka ikke.

Noen som gidder å prøve tt nå?

Jeg sender @knutk filene ganske snart. Må bare laste de ned, zippe de og laste de opp igjen..
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Trondgv »

Får ikke feilmelding lengre. Men mangler alt av tråder, meldinger osv
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

Ja, har fått indikasjoner på at det er feil i en .xml-fil. Skal som sagt forhøre meg i morgen. Ev skal jeg prøve å avinstallere og installere tt på nytt ved å fjerne alt "gammelt" og se hva som skjer.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

Har snakket med host. Det er visst ikke så lett å differensiere mellom php-versjoner. :( De sier det er enten eller.
Men, det er forumfolk på saken, så vi får se hva påsken kan bringe 🤞
Post Reply