Tapatalk (igjen)

Bli oppdatert på hva som blir gjort på sidene til MC-Forumet.no
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Tapatalk (igjen)

Post by ole m. »

Hvorfor trenger vi Tapatalk?
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Palma »

ole m. wrote: 29 Mar 2021 15:38 Hvorfor trenger vi Tapatalk?
:lol :lol :lol :lol :lol :smt038
Endelig kom spørsmålet !
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Tapatalk (igjen)

Post by inunf »

Jeg tar bilder med telefonen. Når jeg skal skrive et innlegg på forumet laster jeg opp bildene med tapatalk, da slipper jeg å gå via PC og hostingsider. Hvordan gjør dere det?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tapatalk (igjen)

Post by mekkern »

inunf wrote: 29 Mar 2021 18:55 Jeg tar bilder med telefonen. Når jeg skal skrive et innlegg på forumet laster jeg opp bildene med tapatalk, da slipper jeg å gå via PC og hostingsider. Hvordan gjør dere det?
Tar bilde med tlf og legger som attacment.
image.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

inunf wrote: 29 Mar 2021 18:55 Jeg tar bilder med telefonen. Når jeg skal skrive et innlegg på forumet laster jeg opp bildene med tapatalk, da slipper jeg å gå via PC og hostingsider. Hvordan gjør dere det?
Umm, det siste halvåret har du kunnet laste opp bilder direkte til forumet, både fra telefon og fra pc. Ikke bare det; du kan legge inn flere typer dokumenter som .doc, .xls, .gpx og .pdf. Ligger fine flotte forklaringer som sticky i "Informasjon og Nyheter" :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Trondgv »

ole m. wrote: 29 Mar 2021 15:38 Hvorfor trenger vi Tapatalk?
For oss som er vokst opp med mer telefon enn den eldre garde, og som kanskje ikke bruker PC utenom jobbsammenheng er det mye enklere med en app for å ha en ryddig oversikt på forskjellige forum, der tapatalk har de forskjellige forumene. Nettleser er sjeldent optimalt for telefon da det i 99% av tilfelle er tilpasset en PC. Nå er det kanskje ikke så mange andre enn meg, men jeg var mer aktiv når Tapatalk fungerte. :thumleft
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tapatalk (igjen)

Post by knutk »

Der er tider da også undertegnede har benyttet TT.

Jeg noterer at den yngre garde benytter telefonen mye mer enn hva jeg gjør.
Selv er jeg lite begeistret for å jobbe med miniatyr-tastatur og en liten skjerm. Det får meg til å føle at jeg jobber gjennom et nøkkel-hull.
Om ikke annet får man jo en respekt for hva gynekologer utretter :D :D

Men, det jeg ikke får til å stemme er: de samme kasus som er så himla begeistra for disse små skjermene, hva gjør de når de kjøper TV? Jo, da skal det være minst 75" skjerm. Dess større dess bedre \:D/ \:D/

Skjønner at det ikke er gitt meg å forstå alt.. :plystre :plystre
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Bikeridr »

He, he knutk vet å sette ord på det =D>
Som en representant i kategorien "gamling" må jeg innrømme at det begynner å skorte både på syn og hørsel. Ja og klumpfingre med lett tilløp til gikt gjør ikke mikroklaskatur til bestevenn med meg. Så derfor; hvis vi får til tt, så er det "courtesy" til ungdommen og twitter/snap/tiktok generasjonen. Får vi ikke det til innen juli, eller tt sjøl kommer med ei oppdatering som virker innen da. Ja, så er det kroken på døra permanent for tt.

Den største fordelen, slik jeg ser det, fra tt er allerede implementert her, og er kommet for å bli; nemlig direkteopplasting av bilder og dokumenter uten å gå via 3.partsløsninger.
Argumentet med "oversiktlig over flere forum" er ganske tungsolgt til meg. Med "recent topics" er det en fin oversikt over de 12 nyeste innlegg her og med mobilnettlesere er det et lett sveip nedover for å åpne alle aktive tabs/vinduer og velge noe annet. Virker selv etter krasj og restart, iallefall på Android med Chrome.

Videre, argumentet med "dårlig mobilapp" for phpbb er også vel så tungsolgt. V.3+ versjoner er responsivt design og virker, søik jeg ser det, like bra på tlf som på brett og pc/mac.

Bildene er fortsatt knøttsmå, da, så derfor foretrekker jeg pc-skjerm. Ja og klaskaturet til pc pga mindre feilretting og dobbeltrykking av bokstaver ved siden av hverandre.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tapatalk (igjen)

Post by Spiritofwinter »

Personlig har jeg brukt mye tapatalk da det har vert en fin måte å lese forum på telefon eller tablet, for enkelte av oss er PC relatert til jobb, så det bruker jeg minst mulig på privaten. Det har også vert en fin løsning for å laste opp bilder på farten uten å måtte laste opp til tredjepart.

Etter at tapatalk delvis har sluttet å fungere samtidig med at vi kan laste bilder direkte til forumet så har jeg begynt å bruke nettleser fra mobil og tablet mer og mer. Å bruke webleser på mobil og tablet fungerer veldig bra med siste versjonene, så lenge synet på han som skal lese det fungerer. Savner ikke tapatalk så mye nå lenger som jeg gjorde i starten, kan også ha noe å gjøre med at bildeopplasting fra tapatalk fungerte i ca 50% av tilfellene på slutten. Skulle tapatalk gå av med døden for forumet her så er ikke det noe krise for min del så lenge resten av funksjonene holder seg ved like.
Post Reply