Ser denne salgstråden avsporer igjen, men det er jo absolutt ikke uten grunn... Er helt enig med ojda og pelsen, når den ikke blir solgt etter x antall måneder på markedet, er den for høyt priset, enkelt og greit. Når en kan få en ny 2016mod fra forhandler til 27k mer, så hadde ikke valget vært vanskelig for min del ihvertfall. Og med 1090 på markedet, tror jeg denne må ned nærmere 20k for å bli solgt. Selv om den har en del ekstrautstyr, får den ikke noe særlig mer verdi av den grunn, det blir bare sett på som en bonus, tilsvarende nye dekk/kjede/drev etc. Mitt tips: prøve å droppe prisen med 15k, og vær forberedt på at de pruter ned 5k ekstra.
@knutk: Mange selgere priser ekstra høyt, for å ha litt å gå på fordi de vet at det vil bli pruting. Hva om selger har priset nokså urealistisk, men du vil samtidig gi uttrykk for at du er interessert om han er villig til å selge for en normal markedspris? Hvorfor skal en gidde å ta turen for å se på den, og så begynne å prute hvis dere er så pass uenige om prisen? Da hadde jeg som kjøper ikke giddet å tatt meg bryet med å reise å se på den en gang. Mange byr også lavt, fordi de forventer at selger kommer med et mottilbud. Personlig pruter jeg heller før jeg evt reiser å ser på sykkelen, hvis jeg synes den er i overkant dyr, men svarer den da til forventningene, pruter jeg ikke videre når jeg står hos selger. Dette har jeg også opplevd alle 3 gangene jeg har solgt sykkel, alle gjorde seg ferdige med prutingen før de tok turen. Dette synes jeg er greiest både for kjøper og selger; kjøper slipper å ta turen, og selger slipper å gå å vente på selger og ta risiko med unødvendig prøvekjøring.