mc Hilsing

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ser ikke på en scooter som motorsykkel nei. Motorsykkel for meg starter på 600cc og opp, og har gir ikke minst :wink:
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Apropos mc-utstyr og sånn. Jeg blir så provosert når jeg ser folk kjøre R-sykkel (eller tung sykkel generelt) som kjører i dongeri og t-skjorte, at jeg ikke hilser på dem! :o
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Gixxerman wrote:Ser ikke på en scooter som motorsykkel nei. Motorsykkel for meg starter på 600cc og opp, og har gir ikke minst :wink:
Så 250'en min er ikke bra nok for deg? Gir kan jeg være enig med deg i, men å si at alt under 600 cc ikke er motorsykkel synes jeg blir feil! Det er mange fete sykler under 600cc. Du synes vel ikke Honda NSR 500 er "skikkelig" motorsykkel heller da?
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

De er faktisk gode å kjøre. tude scootre altså..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alt under 600cc blir for puslete. Syntes selv jeg mangler noe kalt dreiemoment, så skal fundere litt utover vintern om hva som skal stå utafor døra til våren igjen :)
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

allt under 750ccm er moped..:)
Minst 600ccm bør det være...i hver sylinder:)
Nå er det ikke så mye hestekrefter i min gamle, men det er til gjengjeld bra med dreiemoment. Ganske behagelig når man cruiser langs landeveien, en fleksibilitet i høyeste gir som ikke små hissige r(åtass) sykler har..:) men..hestekrefter får man ikke nok av.. får justere litt på motoren i vinter..


Har kjørt endel gammel lambretta...og det var ikke fullt så mange som hilste da. Men dette var før scooterene ble populære igjen..så litt respons fikk man.
Hilser gjerne på veteranbiler og unger langs veien.. og stadig vekk er det eldre folk og fjortisjenter som hilser før jeg har hilst:)


De eneste som ikke pleier hilse tilbake er r-sykler som ligger i sving.. og enkelte harley kjørere (gjerne på v-rod eller sportster) som skal være tøffe i tryne fordi de har kjøpt harleiiy...og har totalt manglende innsikt i historie etc.

Møtte en politimc på lørdag, og han hilset lenge før meg... og kikket rart på meg når jeg hilset med høyre hånd..
snoemann
Posts: 54
Joined: 16 Oct 2005 16:18

Post by snoemann »

Jeg hilser på alt jeg ser, bortsett fra mopeder egentlig. Hilser på alt fra 125 og oppover.

Teit når choppere ikke hilser tilbake, jeg kjører touring\R sykkel... men har blitt endel positivt overrasket over at endel hilser også :) Så man skal ikke ta alle over en kam.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Gixxerman wrote:Alt under 600cc blir for puslete. Syntes selv jeg mangler noe kalt dreiemoment, så skal fundere litt utover vintern om hva som skal stå utafor døra til våren igjen :)
Du får 650 scooter :)

(men det er vel ikke det du mener :) )
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Da får du lese bare første linje i innlegget øverst på siden her :lol:
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Hvordan blir det å hilse til en hel haug med motorsykler etter hverandre a? Jeg bare holder ut hånden jeg da...
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

må snart slutte å hilse jeg.. er for mye vind i 250.. hehe, neida.. når det er mange mc'r så holder jeg bare hånden pent opp fra styret.. bare lener håndbakken på styret. kommer ann på farta da.. kjører jeg i 50/60 så slipper jeg gjerne styret og hilser... men det ser virkelig dumt ut er di som hilser med beinet..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

må snart slutte å hilse jeg.. er for mye vind i 250.. hehe, neida..
Møtte tre stk. på R i går ved Einavoll,som praktiserte nesten det der. :?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Post by Onsløv »

Bandit:
Apropos mc-utstyr og sånn. Jeg blir så provosert når jeg ser folk kjøre R-sykkel (eller tung sykkel generelt) som kjører i dongeri og t-skjorte, at jeg ikke hilser på dem! :o
Helt enig, samme her. Hilser stort sett på de i full mundur.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Desmo wrote:
må snart slutte å hilse jeg.. er for mye vind i 250.. hehe, neida..
Møtte tre stk. på R i går ved Einavoll,som praktiserte nesten det der. :?
heh..når jeg kjører på jobb om morgene (E6) kommer det ofte en sykkel i mot meg.. klarer ikke så hvordan sykkeltype, han hilser... men jeg tror han nærmer seg 300 hver dag.. heh.. en dag er nok onkel blå der..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Post by Onsløv »

RH racing
Desmo wrote:
må snart slutte å hilse jeg.. er for mye vind i 250.. hehe, neida..
Møtte tre stk. på R i går ved Einavoll,som praktiserte nesten det der. :?
heh..når jeg kjører på jobb om morgene (E6) kommer det ofte en sykkel i mot meg.. klarer ikke så hvordan sykkeltype, han hilser... men jeg tror han nærmer seg 300 hver dag.. heh.. en dag er nok onkel blå der..
En dag ser du han kanskje ikke lenger...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply