mc Hilsing

Prat om tung MC.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: mc Hilsing

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Takkehilse? Hvordan ser et takkehilse-vink ut? :lol:
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: mc Hilsing

Post by Banditbiker »

Scotty wrote: Man kan ikke ta en moped på langtur i 4-5 dager slik man kan med en motorsykkel
FEIL
Jeg hadde en kompis i ungdomsårene som hadde en Tempo Panther (50 ccm), og han dro titt og ofte ut på lange oppdagelsesferder med oppakning og det hele. Kjørte land og strand rundt. Det var DET han hadde lov å kjøre, og det var DET han hadde som redskap. Han hadde mye glede av den mopeden. Kanskje mye mere glede av den enn mange som kjører tung sykkel i dag, og kun ser Tyrigrava og Karl Johan. Senere kjøpte han seg tyngre utstyr, og farter fortsatt land og strand rundt.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: mc Hilsing

Post by FreddyYZF-R125Dude »

+1
Du har en venn som har forstått det :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: mc Hilsing

Post by Kriston »

Det aller aller meste lar seg gjøre. Det er bare snakk om hvor langt du er villig til å ta det.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: mc Hilsing

Post by knetrom »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Takkehilse? Hvordan ser et takkehilse-vink ut? :lol:
Det ser ikke ut som at jeg sitter og tviholder på begge holkene og ser ut som et spørsmålstegn inni hjelmen hvertfall ;) Kanskje det er et vanlig hils og så blinker jeg med øyet i tillegg? Poenget var hvertfall at det er "respektløst" å ikke hilse tilbake, hvertfall når de er ekstra hyggelig og pumper litt..
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: mc Hilsing

Post by FreddyYZF-R125Dude »

bandit wrote:Jeg syns ikke dere skal pese Freddy sånn. Alle må begynne et sted, og jeg tror han gjør klokt i å innrette seg etter farens ønsker og starte på moped. Ikke fordi moped er så stas, men fordi det er lurt å spare opp litt på "goodwill" kontoen hos sine foreldre, spesielt når man bor hjemme. Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
+ 26. :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
lostiones
Posts: 57
Joined: 09 Sep 2007 12:03
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Re: mc Hilsing

Post by lostiones »

Her er en orntlige mc hilsen

Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: mc Hilsing

Post by Lord Erik »

Haha! En sånn hilsen har jeg lyst på en gang! Ble i godt humør bare av å se videoen. ;-)
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Re: mc Hilsing

Post by toriamos »

Hmmm, sånn har jeg da alltid hilset. Tar litt tid, men er veldig hyggelig. Dog trasig på motorvei med midtrabatt.
1999 Ducati ST2
User avatar
hakrist
Posts: 80
Joined: 12 Jun 2007 20:40
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Re: mc Hilsing

Post by hakrist »

Appropo midtrabatt. På firefelts motorvei med skille så hilse jeg aldri. Der blir avstanden og farten for stor.
Ellers hilser jeg uansett, overalt.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: mc Hilsing

Post by Lord Erik »

Mmm, jeg hilser så lenge det ikke er et ekstra felt som skiller oss (mao, hvis jeg ligger i venstre felt på min side, og de i sitt høyre felt). Litt avhengig av mengden trafikk selvsagt.
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: mc Hilsing

Post by Scotty »

Banditbiker wrote:
Scotty wrote: Man kan ikke ta en moped på langtur i 4-5 dager slik man kan med en motorsykkel
FEIL
Jeg hadde en kompis i ungdomsårene som hadde en Tempo Panther (50 ccm), og han dro titt og ofte ut på lange oppdagelsesferder med oppakning og det hele. Kjørte land og strand rundt. Det var DET han hadde lov å kjøre, og det var DET han hadde som redskap. Han hadde mye glede av den mopeden. Kanskje mye mere glede av den enn mange som kjører tung sykkel i dag, og kun ser Tyrigrava og Karl Johan. Senere kjøpte han seg tyngre utstyr, og farter fortsatt land og strand rundt.
Tror nok du har misforstått setningen min. Selvsagt er det mulig å dra på langtur, det har aldri blitt påtalt til å være en umulighet, det er flere med 50ccm som har reist verden rundt, da skal ikke en tur i noen dager være noe problem. Men man kan ikke dra på langtur på slik måte som man kan med en tyngre motorsykkel. Du får ikke samme følelse eller opplevelse, rett og slett, og det var det som var poenget med innlegget.
Post Reply