Kollektivfeltet (Jepp, atter en gang)

Prat om tung MC.
Gixxerman

Kollektivfeltet (Jepp, atter en gang)

Post by Gixxerman »

Kjørte innover mot Oslo idag på E18 fra Asker. Det var i rushtrafikken, så jeg la meg naturlig nok i kollektivfeltet. Vis á vis Sandvika legger en pickup tralle seg ut i kollektivfeltet, uten å blinke såklart. Jeg legger meg bak han, flasher sporadisk med fjernlyset mens jeg tuter som en gal. Etter 1 km legger han seg tilbake der BILER hører hjemme. Jeg stopper opp på siden av han, banker på ruta, gir han fingern og gasser på videre. Like etter, tror du pokker meg det ikke skjer igjen, kun en litt annen pickup tralle, og han blinket heller ikke !?!? Gjentar samme som sist; flashe med fjernlys og tute som faen. Det går 2-3km før denne idioten legger seg ut. Jeg stopper også opp på siden av denne nissen, og gjett hva jeg ser. Karen sitter og skriver TEKSTMELDING !!! Tok ut snusen jeg hadde under leppa og pælma den rett på sideruta hans, ristet på hue og ga han fingern, og gasset videre.

Er det rart han svensken ved grensa ble rivd ut av bilen sin, og banket opp ? Nei !

Spar meg for moralprekener. Jeg ville gjort det samme igjen, og igjen...
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

Alltid spennende å høre siste nytt om dine opplevelser som selvoppnevnt vokter av (utvalgte) lover og regler i trafikken.

Er det forresten noen prinsipiell forskjell på dette og når bilfører tar samme rollen og f.eks ligger i venstrefila og sperrer fordi han "holder fartsgrensen og de som kommer bak ikke har lov til å kjøre raskere uansett"?

Jeg håper forresten at det ikke er meg som blir påkjørt av en pickup som skal skremme en motorsyklist fordi motorsyklister kaster snus på siderutene. Men nok moralprekener, vi holder pusten mens vi venter på at du skal gjøre det igjen.
Tumbleweed

Re: Kollektivfeltet (Jepp, atter en gang)

Post by Tumbleweed »

Gixxerman wrote:Kjørte innover mot Oslo idag på E18 fra Asker. Det var i rushtrafikken, så jeg la meg naturlig nok i kollektivfeltet. Vis á vis Sandvika legger en pickup tralle seg ut i kollektivfeltet, uten å blinke såklart. Jeg legger meg bak han, flasher sporadisk med fjernlyset mens jeg tuter som en gal. Etter 1 km legger han seg tilbake der BILER hører hjemme. Jeg stopper opp på siden av han, banker på ruta, gir han fingern og gasser på videre. Like etter, tror du pokker meg det ikke skjer igjen, kun en litt annen pickup tralle, og han blinket heller ikke !?!? Gjentar samme som sist; flashe med fjernlys og tute som faen. Det går 2-3km før denne idioten legger seg ut. Jeg stopper også opp på siden av denne nissen, og gjett hva jeg ser. Karen sitter og skriver TEKSTMELDING !!! Tok ut snusen jeg hadde under leppa og pælma den rett på sideruta hans, ristet på hue og ga han fingern, og gasset videre.

Er det rart han svensken ved grensa ble rivd ut av bilen sin, og banket opp ? Nei !

Spar meg for moralprekener. Jeg ville gjort det samme igjen, og igjen...
Og jeg spør igjen, hvor gammel er du egentlig? Og var det ikke litt trøblete å få tatt ut snusen? Jeg mener, med helhjelm, visir, hansker etc etc.....?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Én finger opp, én finger ned. Voilá...
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Kunne du ikke bare ækse forbi a? Eller er ikke sykkelen sprek nok? :lol: Er enig at det er jævlig irriterende med biler som skifter fil uten å blinke. Har måttet bremse hardt ned et par ganger. :lol: Jeg har ikke hørt om han svensken du nevnte. Er det en historie her på forumet eller avisartikkel? Få link :wink: Ellers hvis noen er innom Jeco MC i morgen og ser en punktert blå R1 så gi gjerne tips i hjelmen. Må bruke en del av feriepengene på jævla punktering før i dag
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

du kan stikke fingeren i ræva på at jeg støtter deg på denne Gixxern.

Jeg hadde ikke nøyd meg med å banke på ruta! jeg hadde brukt foten i håp om å knuse ruta!

Jeg tok selv en tysker på vei ned til bergen!

Lå bak han, satte på langlysa blinka og ville forbi, men da presset han meg! dette fortsatte to ganger.

Jeg kom meg omsider forbi, slakket helt ned gikk av sykkelen, gikk bort å sparket av sidespeilet. før jeg ga han fingeren å fortsatte turen mot hytta!

Karen satt bare forskrekket igjen......
Jeg gjør slikt lett igjen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

LordShaft wrote:du kan stikke fingeren i ræva på at jeg støtter deg på denne Gixxern.

Jeg hadde ikke nøyd meg med å banke på ruta! jeg hadde brukt foten i håp om å knuse ruta!

Jeg tok selv en tysker på vei ned til bergen!

Lå bak han, satte på langlysa blinka og ville forbi, men da presset han meg! dette fortsatte to ganger.

Jeg kom meg omsider forbi, slakket helt ned gikk av sykkelen, gikk bort å sparket av sidespeilet. før jeg ga han fingeren å fortsatte turen mot hytta!

Karen satt bare forskrekket igjen......
Jeg gjør slikt lett igjen!
Og jeg får bare takke deg for at du gir motorsyklistene slikt et godt rykte.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Hahahaha :lol: Kan bare se for meg tyskeren sitte igjen helt forskrekket :lol: Jeg selv ville ikke gjort noe så drastisk da :wink:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tumbleweed wrote: Og jeg får bare takke deg for at du gir motorsyklistene slikt et godt rykte.
Nei, du kan takke disse bilistene for at de gir bilistene et godt rykte, ja tenke seg til at det går ann å tenke på den måten også...

Når noen gjør en feil, så opplyser jeg dem om det(med lys eller horn). Når de ignorerer meg, så opplyser jeg dem om at det er feil fordi det er ingen andre som vil gjøre det.
Last edited by Gixxerman on 09 Aug 2006 22:35, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Tumbleweed wrote:
Og jeg får bare takke deg for at du gir motorsyklistene slikt et godt rykte.
Ingen ting å takke for! Bare glad at jeg kan bidra litt jeg også!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

Gixxerman wrote: Nei, du kan takke disse bilistene for at de gir bilistene et godt rykte, ja tenke seg til at det går ann å tenke på den måten også...
Jeg er både bilist og motorsyklist, og gjør sikkert en del feil i trafikken som kan irritere uansett hva slags kjøretøy jeg bruker. Men jeg er desidert mest avhengig av velvilje fra medtrafikanter som motorsyklist.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Gixxerman wrote:
Tumbleweed wrote: Og jeg får bare takke deg for at du gir motorsyklistene slikt et godt rykte.
Nei, du kan takke disse bilistene for at de gir bilistene et godt rykte, ja tenke seg til at det går ann å tenke på den måten også...
Nå er det jo dessverre engang sånn (og det har det vel vært siden tidenes morgen) at motorsyklistene er i et kraftig mindretall (en minoritet om du vil).

Mindretallet (minoritetene) har i vårt samfunn en tendens til å bli karakterisert med mindre heldige (altså negative) attributter (som i dette eksempelet en tendens til å spytte snus, sparke i stykker bilspeil etc etc). Kall det gjerne stigmatisering. Det dere bedriver (uansett hvor selvrettferdige dere måtte være) er en forsterkning av stigmatiseringen, dessverre.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bhrsrk wrote:
Gixxerman wrote: Nei, du kan takke disse bilistene for at de gir bilistene et godt rykte, ja tenke seg til at det går ann å tenke på den måten også...
Jeg er både bilist og motorsyklist, og gjør sikkert en del feil i trafikken som kan irritere uansett hva slags kjøretøy jeg bruker. Men jeg er desidert mest avhengig av velvilje fra medtrafikanter som motorsyklist.
Her er det ikke snakk om å gjøre en feil, bli opplyst om det og så fjerne seg. Nei, begge to ignorerte meg rått og ville se hvor langt de kunne tøye strikken. I tillegg så er ikke dette en sånn: OI, jeg havnet plutselig i kollektivfeltet som det ikke er lov til å kjøre i, og etter 3 km så kom jeg plutselig på at det ikke var lov. Nei havner man på steder i trafikken man ikke har lov til å kjøre så er det meget bevisst, og kun for å slippe litt raskere frem. Kommer det da noen som faktisk har lov til å kjøre der så bør man flytte seg ganske raskt, men neida, her skal det ignoreres.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Må si jeg støtter deg der gixxer, sålenge du faktisk blinker med lysa og tuter, så er jo selvfølgelig bilfører bevisst på at han er i feil fil, og sperrer for deg... Men jeg hadde aldri gått så langt som å herpe et speil... Men det er jo meg...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

No er det vel ytterst få som tyr til å herpe ett speil, men jeg var så rasende forbanna (har ett sinnsykt tempramang) Dette skjedde en gang.

Men når folk bevisst prøver å sperre og lage farlige situasjoner så blir jeg så sinnsykt forbanna!

Jeg er igrunn glad ikke vedkommende kom ut av bilen. at det bare var speilet som røk!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply