Onkel på tur

Prat om tung MC.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Onkel på tur

Post by Doofy »

Her forleden dag var jeg på vei fra Vestfold til Elverum. På veien dit møtte jeg på en annen Ducati... Det ble til slutt slik at vi to kjørte sammen inn mot Oslo. Det gikk ganske radig innover for å si det slik. Plutselig så kjørte han rimelig hardt på innover mot byen. Jeg ble liggende litt bak før jeg mata litt på for å ta inn på han... plutselig roet han seg veldig ned og begynte å kjøre litt rart.. så på meg med et rart blikk og blinket til høyre... jeg kjørte da bare videre som vanlig og fulgte trafikken, så fikk jeg plutselig se langt der bak i speilet at det stod en hvit bil med blå lys som blinket med en gul Ducati forran seg. Onkel fulgte ikke etter meg så jeg hadde nok veldig SINNSYKT flax.... litt av en vekker må jeg si.. ble jo også litt nervøs så jeg tok en god del omveier før jeg fortsatte oppover E-6 ... skummelt.... nesten best å ligge i fartsgrensen har jeg funnet ut av nå..vil ikke risikere noe...
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så du vil ikke kjøre mer med meg heller :oops: :smt059
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Gixxerman wrote:Så du vil ikke kjøre mer med meg heller :oops: :smt059
Min perode der hvor jeg er O:) varer nok ikke så veldig lenge... tar nok ikke så lange tiden før :twisted: kommer frem i meg igjen.. hihi
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Egentlig litt merkelig at de tok ham og ikke deg som i praksis stakk av, og tydeligvis ikke følger spesielt bra med i speilen. Flaks for deg.
V4 fun
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Kosh wrote:Egentlig litt merkelig at de tok ham og ikke deg som i praksis stakk av, og tydeligvis ikke følger spesielt bra med i speilen. Flaks for deg.
Tenkte nøyaktig det samme
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
som
Posts: 15
Joined: 06 Jun 2006 14:15
Location: Bergen

Post by som »

Hadde onkel rett bak meg over en strekning på noen km der jeg for det meste lå rundt 110 i 80 sone :D Visste så klart ikke at det var de som kjørte denne sivile bilen....så jeg holdt på å skit...meg ut da blålysene kom på :( Jeg la meg ut i veiskulderen for å stoppe...men da hørte jeg plutselig at de i stede giret ned og ga full gass forbi meg og videre mot Bergen (fra Åsane) :smt098 Lengre nede viste det seg at en bil hadde kjørt inn i en av bompengebodene. Hadde noe angst for inspirert kjøring en tid etter denne opplevelsen :D :D :D
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Egentlig ikke så veldig rart at de ikke stoppet meg egentlig... For det første så kjørte jeg ikke noe for fort når de stoppet han andre, også har de visst vært veldig forsiktig med å følge etter motorsykklister etter den ene ulykken med han som ble lam for litt siden. De skal jo investere i flere politisykkler for å hanskes med disse som kjører alt for fort på veiene for tiden så vi får nok bare vente å se. Men de oppnådde jo en veldig prevantiv virkning med at jeg ikke ble stoppet da. Jeg kjører ikke noe veldig for fort nå lenger. Tar det egentlig veldig med ro og nyter turen, istedenfor å farte igjennom alt uten å få med meg noe, men jeg må nok innrømme at det er gøy med fart fremdeles, men har bestemt meg for å ta det med ut på banen og begynne med Road Racing istedenfor
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Pollti

Post by Pollti »

Politiet ser mer på kjørestilen din enn farten så sant du ikke kjører klart mye raskere enn fartsgrensen. Agressiv kjøring henger de seg opp i med engang,Men pusher du grensene litt men fremdeles er litt OK så slipper de deg. Et par blink med blålyset roer ned de fleste av oss. Så sant det ikke er pollti aspiranter da,de kan være fæle. Og min erfaring er at UP er de greieste å "forhandle" med.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Det med up er nok veldig sant, og som sagt så oppnådde de nok alt de ville med den advarselen der!
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Pollti

Post by Pollti »

Jo,men nå har jeg aldri vært av de som strekker strikken lengst heller selv om jeg har vært Ducatisti :P Således er det ikke mye jeg har blitt stoppet hverken med bil eller motorsykkel. Moderasjonslinjen og nøye utvalgte tidspunkt for å få ut fartsdjevelen har resultert i null bøter siden 1975. Men i gråsonen har det vært besøk ja. :D
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Pollti wrote:Jo,men nå har jeg aldri vært av de som strekker strikken lengst heller selv om jeg har vært Ducatisti :P Således er det ikke mye jeg har blitt stoppet hverken med bil eller motorsykkel. Moderasjonslinjen og nøye utvalgte tidspunkt for å få ut fartsdjevelen har resultert i null bøter siden 1975. Men i gråsonen har det vært besøk ja. :D
Du har nok veldig rett i det å gjøre slikt. Jeg fikk lappen 19. mai og tenkte litt sånn for meg selv at det hadde vært utroilig kjipt å bare hatt lappen i under en måned også mistet den. Normalt pleier jo de fleste å kjøre veldig forsiktig etter de har fått lappen og greier, men det har jo seg slik at jeg alltid har drevet med sykkel. Det vil si kjørt cross, kjørt harley, kjørt shadow og mange andre type sykkler. Når jeg var yngre så var jeg en av de som kjørte moped på vinteren osv. Var glad i det også.. hadde jo det som var nermest en motorsykkel på den tiden.. dette var en Suzuki ZR5SK (Chopper) .. har nå planer om å kjøpe meg en slik moped igjen, men det fordi jeg ønsker å bygge den opp fra scratch for så å gi den til min datter.
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Pollti

Post by Pollti »

Vettet kommer vanligvis med alderen tror jeg :shock: Men vi er alle forskjellige. Selv skulle jeg A L D R I hatt lappen som 18 åring pga sterkt manglende vett og ihvertfall ikke noe fornuft tilstede.Hutte meg tu hvor dum en stakkar har vært.....
Gixxerman

Post by Gixxerman »

De fleste sier de klarer å holde seg, men vandringen fra litt til mye gass er ikke så lang :wink: Btw, da vi kjørte sammen så sa jeg bare at jeg fulgte etter, så I'm innoscent :lol:
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Gixxerman wrote:De fleste sier de klarer å holde seg, men vandringen fra litt til mye gass er ikke så lang :wink: Btw, da vi kjørte sammen så sa jeg bare at jeg fulgte etter, så I'm innoscent :lol:

Jada.. du er rene engelen du... hihi ... :twisted: :twisted:
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Gixxerman wrote:De fleste sier de klarer å holde seg, men vandringen fra litt til mye gass er ikke så lang :wink: Btw, da vi kjørte sammen så sa jeg bare at jeg fulgte etter, så I'm innoscent :lol:
de fleste sier d ja, sa d jeg også, til jeg fikk kjørt et par timer etter kjøpet, d eneste jeg sier nå er at R sykkel ikke skulle vært lovlig i d hele i dette landet, hehe jeg har ingen sjans i d heletatt til å holde meg, selv om jeg så gjerne vil klare å holde meg. litt forsiktig gass ender med "deilig drag, litt til, litt til" inni hodet :)
Kawasaki Zx750r Ninja.
Post Reply