GSX-R 600 banekjørt?

Prat om tung MC.
Post Reply
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

GSX-R 600 banekjørt?

Post by inunf »

Hei!

Jeg er ny her, og har et spørsmål:

Var å så på en GSXR 600 i dag. Den hadde Arrow effektanlegg (hele greia, ikke bare potta), større dyser, ekstra kåpedeler, bakdekket var veldig slitt på kantene, den var en 2000 model som var registrert i 2002, den er relativt billig, har bare gått 10 000km og har hatt mange eiere. Etter at jeg dro hjem, tenkte jeg litt, la sammen det som står ovenfor her, og kom frem til at den er banekjørt i -00 og -01 sesongene. Høres det usannsynelig ut? Eller har jeg rett i mine spekulasjoner? For jeg kunne gjerne tenke meg å kjøpe den, men ex-banesykler styrer jeg unna.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Godkveld og velkommen skal du være :D

Mest slitt i kantene ja. Da har sykkelen hvertfall blitt brukt riktig :lol: Fra spøk til (H)alvor. Be om en prøvetur, men før turen så ber du selger nevne alt av relevanse. PÅ turen din så har du dette i bakhodet, og så prøver du å fremtvinge de eventuelle feil som selger eventuelt har ytret. Stemmer de, er det bra, er det fler, så kan selger ha løyet. Jo fler mangler, jo mindre kan du stole på selger. Anyhow, 10.000km er ikke langt. Den sykkelen bør være i fin stand, men jeg har ei sett den, og ei heller prøvd den, så det bør nok du ene og alene danne ditt eget synspunkt om. Lykke til uansett. Go Gixxer 8)
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Det bør vel være mulig å finne ut om dette er en overligger som har stått på lager hos forhandler eller i butikk i 2 år. Hvis den derimot ble solgt i 2000 og ikke ble registrert før i 2002 er det ugler i mosen. :? Det er nok også mye lettere å trikse med kilometerstand på en banekjørt sykkel.
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Banesykler forblir vel stort sett banesykler siden det må betales masse i avgifter om de skal skiltes/registreres.
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

ninja-mannen(c) wrote:Banesykler forblir vel stort sett banesykler siden det må betales masse i avgifter om de skal skiltes/registreres.
Dette stemmer vel ikke helt da,det er riktig at de må betale masse avgifter osv,men de kjøpes oxo inn mye billigere enn vanlige R sykler,det er faktisk mange bane sykler som går rundt med skilter på her i landet det er helt sikkert. Men en annen ting til trådstarter,det trenger ikke vær negativt at den er banekjørt heller da,personlig ville jeg valgt at min sykkel hadde vært banekjørt av en eier i 2 år framfor f.eks 3 eiere som har skamkjørt den på norske veier å ikke kan å bruke den. De som kjører bane vet som regel hvordan man skal kjøre sykkel,å syklene er bygd for slik kjøring så de tåler det,hvis de blir rett brukt.
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Så du mener at den ikke har tatt skade av det? Blir ikke det større slitasje på girkasse og slikt da? Er det noen som vet om flere tegn jeg kan se etter på at det er en banesykkel?
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Driver X wrote:
ninja-mannen(c) wrote:Banesykler forblir vel stort sett banesykler siden det må betales masse i avgifter om de skal skiltes/registreres.
Dette stemmer vel ikke helt da,det er riktig at de må betale masse avgifter osv,men de kjøpes oxo inn mye billigere enn vanlige R sykler,
:?: Er en banesykkel billigere enn en gatesykkel uten engangs-/registreringsavgift?
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

ninja-mannen(c) wrote:
Driver X wrote:
ninja-mannen(c) wrote:Banesykler forblir vel stort sett banesykler siden det må betales masse i avgifter om de skal skiltes/registreres.
Dette stemmer vel ikke helt da,det er riktig at de må betale masse avgifter osv,men de kjøpes oxo inn mye billigere enn vanlige R sykler,
:?: Er en banesykkel billigere enn en gatesykkel uten engangs-/registreringsavgift?
Nei men de kjøpes jo inn til prisen uten reg å div avgifter. Mente egentlig bare å få fram her ninja,var at det er ganske mange banesykler som er regga i ettertid. Så banesykler trenger ikke forbli banesykler
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

inunf wrote:Så du mener at den ikke har tatt skade av det? Blir ikke det større slitasje på girkasse og slikt da? Er det noen som vet om flere tegn jeg kan se etter på at det er en banesykkel?
Ofte er den ene av de to skruene på vært styre tatt ut så styret ikke brekker ved krasj men bare bøyer seg inn til siden,det kan også være en pin på olje tap skrua,veldig ny og fin plastik kan også være en god indikasjon.har sett at mange også bare klippper det originale lednings nettet bak så se etter rare kobblinger til blink,brems og skilt lys.se også etter hull til trådsneller bak da mange fjerner disse for å skjule bane bruk.
Reserve deler pleier å være merket med hvit tusj,se på bak ramme kåper under tank på luft boksen osv da det er tegn på at deler er byttet og at den er vært krasjet.Noen bytter også ut motor coverene til noen mere solide,HRC eller liknende
Lykke til
2001 vRak6
Post Reply