Bmw ASA

Prat om tung MC.
Post Reply
Lazyboy
MC: BMW R 1250 gsa 2024

Bmw ASA

Post by Lazyboy »

Tar det i egen tråd JRO. Har du prøvekjørt sykkel med asa? Jeg byttet inn min 20 mod gsa i sommer. Prøvde GS 1300 men den ble litt feil. Reiste hjem med 24 mod gsa Nå derimot er angeren kommet og jeg virker etter og prøvekjøre gsa med asa.
JRO
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.

Re: Bmw ASA

Post by JRO »

Nei, jeg har ikke prøvekjørt men jeg har den enkle filosofien at etter mange år på MC med clutch og giring og opplevde situasjoner hvor jeg godt kunne tenkt meg å kjøre automatisk når en anerkjent MC leverandør kommer med en slik løsning så tenkte jeg dette må kjøpes. Og har lest og sett at BMW sin løsning får gode omtaler og tilfører ikke mye vekt til sykkelen.

Det jeg kanskje er mest spent på er DSA at sykkelen senker seg 30 mm når hastigheten kommer under 50 km/t. Jeg er 178 høy og må innrømme at jeg har slitt med Ducatien hvor jeg har kun hatt tåspiss kontroll i flere år og håper at jeg nå kan plante foten godt i bakken med denne løsningen.

Som du kanskje vet så har MC Oslo kjøpt Monsterbilke de endrer navn fra 2025 til MC Drammen og de har fått BMW agentur også. Jeg håper at jeg kan få utlevering der av BMW'en jeg bestilte av MC Oslo.
Lazyboy

Post by Lazyboy »

Vi tenker likt her👍 80 % av mine girskift foregår uten clutch allerede så det er jo nesten bare ved start/stop jeg trenger clutch.
Ser for meg at jeg fort kan ryke på en gsa asa i år. Liker det at det er en girskifter dersom man ønsker og bruke det (knapper på styret er jeg ikke fan av)

Fikk forøvrig siste service timen Speed mc har som BMW forhandler (selv om det jobbes for videre avtale på service delen opp imot BMW)
JRO
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.

Post by JRO »

Ja, regner nok med at Speed fortviler at de har mistet BMW agenturet. Men for oss regner jeg med at MC Drammen kan imøtekomme våre forventninger. Hvis du skal kjøpe en 1300 GSA så regner jeg med at du kjøper fra MC Drammen eller har du dårlige erfaringer fra de?
Lazyboy

Post by Lazyboy »

Ang Monsterbike kan jeg ikke uttale meg. Jeg hadde en liten disputt med dem en gang ang recall del til en Kawasaki som tok veldig lang tid og få .
Har handlet litt utstyr der og litt deler til div lett mc og det har gått knirkefritt.

Ang MC Oslo er jeg mere skeptisk, var der i sommer med 400k i baklomma og stablet om hele mc parken av BMW uten og få så mye som et blikk eller hei. Etter en halvtime reiste jeg og uka etter handlet på Speed .
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Jeg hadde meg ettpar timer på GSA 1300 med ASA.

Det funket fint det, iallefall til asfaltkjøring. Jeg bruker uansett quickshifteren til 95% av gearskiftene på 1250en min, så reflekterte ikke så mye over hverken hel eller halvautomatiske gearshift.

Til mer krevende "offroad" bruk vet jeg ikke enda, men det jeg vet, er at Ride Nordic får noen ASA utstyrte 2025 modeller som de skal bruke i Portugal, Hellas og på Island i år. Funker det for dem, funker det iallefall for oss andre :-D

Det med hev/senk av sykkkelen er bare fantastisk, ikke noe jeg har gått og savnet så veldig, men det er omtrent som med automatisk åpning av bakluke på bilene.. har du først prøvd det, vil du ikke være uten :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Lazyboy

Post by Lazyboy »

Huff, Jeg føler på meg at denne våren blir dyr😉
Post Reply