Import av MC fra USA

Prat om tung MC.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Import av MC fra USA

Post by gsx750_80 »

espengarman wrote: 25 Sep 2022 03:16
ole m. wrote: 03 Feb 2021 09:17
inunf wrote: 03 Feb 2021 07:26
Har gjort litt undersøkelser. På https://regnr.info/ kan man søke på kjøretøy som er registrert i Norge. Får opp 4 Bimota SB8R, der en ser ut til å være stjålet. Alle sammen har motorkode "Suzuki T504" i vognkortet. Det er koden for TL-R-motoren, TL-S-motoren er T501.

Mulig at jeg tenker for enkelt her, men burde det ikke gå an å se på infoen til de 4 syklene som allerede er registrert i Norge? La oss anta at det bare skiller de tre (eller to) siste sifferene i chassisnummeret, og motorkoden er den samme. Er det dette du mener med at de har en identisk sykkel i kartoteket?
Jo, dette er nok nettopp det de gjerne ønsker seg hos Vegvesenet, regnr. på tilsvarende registrerte sykler i Norge. Men jeg ville sendt de en e-post og forklart hele problemstillingen, slik at du kan få et skriftlig svar fra dem. Det er viktig at du sier det gjelder import fra USA, enkelte modeller leveres spesielt tilpasset for dette markedet.

Hvordan er det å få endret hastighetsmåler fra mph til km/t på denne modellen? Ellers er det gjerne eksos og lys/refleks de sjekker nøye, begge må være e-merket. Evt. må du gjøre lydmåling (forbikjøring) av sykkelen med det aktuelle anlegget på, og få dette dokumentert.

Advarsel: Partisk svar!

Men sjekk gjerne ut vår nettside også: Regnr.no :) Vi jobber hardt med å vise så godt og så ny info som mulig om kjøretøy
På den siden kostet det såvidt jeg kunne se kr 49.- for å få opplyst eier på kjøretøy, basert på registreringsnummer .
Det er vel rundt 10 ganger så dyrt som å benytte sms til 2282.
Dere jobber hardt med å lure flere godtroende, er det kanskje mer fornuftig å si..
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Import av MC fra USA

Post by pelsen »

gsx750_80 wrote: 25 Sep 2022 23:17
espengarman wrote: 25 Sep 2022 03:16
ole m. wrote: 03 Feb 2021 09:17
Jo, dette er nok nettopp det de gjerne ønsker seg hos Vegvesenet, regnr. på tilsvarende registrerte sykler i Norge. Men jeg ville sendt de en e-post og forklart hele problemstillingen, slik at du kan få et skriftlig svar fra dem. Det er viktig at du sier det gjelder import fra USA, enkelte modeller leveres spesielt tilpasset for dette markedet.

Hvordan er det å få endret hastighetsmåler fra mph til km/t på denne modellen? Ellers er det gjerne eksos og lys/refleks de sjekker nøye, begge må være e-merket. Evt. må du gjøre lydmåling (forbikjøring) av sykkelen med det aktuelle anlegget på, og få dette dokumentert.

Advarsel: Partisk svar!

Men sjekk gjerne ut vår nettside også: Regnr.no :) Vi jobber hardt med å vise så godt og så ny info som mulig om kjøretøy
På den siden kostet det såvidt jeg kunne se kr 49.- for å få opplyst eier på kjøretøy, basert på registreringsnummer .
Det er vel rundt 10 ganger så dyrt som å benytte sms til 2282.
Dere jobber hardt med å lure flere godtroende, er det kanskje mer fornuftig å si..
Man finner det meste av infoen helt gratis ved å logge inn på SVV :thumleft
"Regnr.info" har forøvrig en avansert søkefunksjon hvor man kan søke på f.eks rammenummer, så den er å foretrekke av disse to sidene.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: Import av MC fra USA

Post by gsx750_80 »

pelsen wrote: 26 Sep 2022 00:02
gsx750_80 wrote: 25 Sep 2022 23:17
espengarman wrote: 25 Sep 2022 03:16


Advarsel: Partisk svar!

Men sjekk gjerne ut vår nettside også: Regnr.no :) Vi jobber hardt med å vise så godt og så ny info som mulig om kjøretøy
På den siden kostet det såvidt jeg kunne se kr 49.- for å få opplyst eier på kjøretøy, basert på registreringsnummer .
Det er vel rundt 10 ganger så dyrt som å benytte sms til 2282.
Dere jobber hardt med å lure flere godtroende, er det kanskje mer fornuftig å si..
Man finner det meste av infoen helt gratis ved å logge inn på SVV :thumleft
"Regnr.info" har forøvrig en avansert søkefunksjon hvor man kan søke på f.eks rammenummer, så den er å foretrekke av disse to sidene.
Jeg vil tro at det er langt oftere at folk kun er interesserte i å finne ut hvem som eier en bil, enn at de ønsker å finne opplysninger om feks rammenr. Regnr.no har antakeligvis ingen fortrinn i svært mange tilfeller, og blir en overpriset parasittjeneste, når de tar mer enn 10 ganger prisen i forhold til å sende forespørsel til 2282 feks. Evt å logge inn på Vegvesenets sider, gratis.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Import av MC fra USA

Post by intruder »

Når man først er inne på registreringsnummer , hvordan søker man for å finne alle tidligere eiere av et kjøretøy ?

Kunne vært artig å prøve :D
User avatar
Domino
Posts: 209
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 1992 Kawasaki ZX-6
2011 Triumph Tiger 800

Re: Import av MC fra USA

Post by Domino »

Du logger inn på "Din side" på nettsidene til Statens Vegvesen. Da kan du finne tidligere eiere til de kjøretøyene som står registrert på deg. Dette kan være nyttig dersom det er et kjøretøy du vurderer å kjøpe siden du slipper å basere deg kun på det selgeren sier.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Import av MC fra USA

Post by Tekumseh »

Alle kjøretøy du har eid havner i den lista.
Men i dag får jeg ikke opp mine: https://www.vegvesen.no/dinside/kjoreto ... k-kjoretoy
Post Reply