KTM 950 Adventure S - 2004

Prat om tung MC.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

Fra dagens tur, 14. november. Bra det fortsatt er mildt, og mulig å kjøre. Var vel 5 grader C på det kaldeste i dag. Elektrisk varmejakke og tilsvarende hansker gjør det mulig uten alt for mye klær under kjøredressen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Borg »

Kjenner en indre kamp mht vinterlagring når jeg ser folk fortsatt er på veien.
Måtte våren komme tidlig.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

@Borg Ja, er vel en smal sak å ta ut sykkelen igjen? Men nå er det vel meldt kuldegrader snart, så er nok ikke alt for lenge igjen før vinteren er her.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Kant1 »

Gilde bilder og gild sykkel :thumleft syns fargene på den sykkelen er knalltøffe.
Herlig å se at folk er ute på tur :) mid november liksom \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

Takk for det, Kant1! Jeg synes sykkelen er skikkelig bra, men den skal gjennom noe vedlikehold og oppgraderinger i vinter. Fargekombinasjonen er fin, veldig lite beskjeden, snarere litt "tøff i tryne". 8)
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

Jeg har noen baktanker...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by inunf »

:lol:
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

Ble en tur Oslo-Geilo-Lom-Oslo, med to overnattinger.
20220719_123913.jpg
20220720_173227.jpg
20220720_181446.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Tekumseh »

ole m. wrote: 21 Jul 2022 20:37 Ble en tur Oslo-Geilo-Lom-Oslo, med to overnattinger.
Ser helt greit ut ;-) Annet vær sørafor Dovre enn her også ser jeg.

De hullene i vindskjermen må være til for å "drepe" romlende turbulenslyd?
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.

Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Jonta »

Slik kan det løses.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Tekumseh »

ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46 Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.

Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.
OK, det så ihvertfall smart ut, men teori og praksis er vel ikke alltid det samme :-)

Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by ole m. »

For meg er det helt greit å kjøre med originalskjerm, så jeg er ikke ute etter å løse noe problem. Jeg bruker ørepropper, og er ikke plaget med turbulens. Har kjørt disse syklene i 15 år med originalskjerm. Men takk for innspill uansett! :thumleft
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Jonta »

Tekumseh wrote: 23 Jul 2022 18:25
ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46
Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.

Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot :roll:

jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
1985 Honda VF 750 F.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Post by Tekumseh »

ole m. wrote: 23 Jul 2022 19:34 For meg er det helt greit å kjøre med originalskjerm, så jeg er ikke ute etter å løse noe problem. Jeg bruker ørepropper, og er ikke plaget med turbulens. Har kjørt disse syklene i 15 år med originalskjerm. Men takk for innspill uansett! :thumleft
Nei, starta bare diskusjonen fordi jeg var nysgjerrig på de hullene. Når sykkelen fungerer godt med originalskjerm er det noen ved et designbord som har visst hva de holdt på med :-)
Jonta wrote: 23 Jul 2022 23:06
Tekumseh wrote: 23 Jul 2022 18:25
ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46
Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.

Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot :roll:

jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
1985 Honda VF 750 F.jpg
Helt enig, turbulens med høy mørk rumlelyd kombinert med at hjelmen "wobbler" er ikke greit, men litt sus får man tåle ja.
Ellers er nakensykkel mest behagelig -i oppholdsvær, og en hals man pakker godt oppi hakestykket på hjelmen. Da er man på "lydløs."
Post Reply